جاباما
۵۷۲۰۲۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

چوب‌ خط‌ کشیدن برای روحانی، ممنوع است!

سعید شریعتی در روزنامه آرمان نوشت: فصل آرایش کابینه دوازدهم است. رئیس جمهور نظر جناح‌های مختلف را در مورد کابینه بررسی خواهد کرد، اما واقعیت این است که اگر می‌خواهیم در مورد چند و چون کابینه دوازدهم باخبر شویم، باید موضوع رسمی رئیس‌جمهور در مورد کابینه دوازدهم را بررسی کنیم.

سعید شریعتی در روزنامه آرمان نوشت: فصل آرایش کابینه دوازدهم است. رئیس جمهور نظر جناح‌های مختلف را در مورد کابینه بررسی خواهد کرد، اما واقعیت این است که اگر می‌خواهیم در مورد چند و چون کابینه دوازدهم باخبر شویم، باید موضوع رسمی رئیس‌جمهور در مورد کابینه دوازدهم را بررسی کنیم.
دکتر روحانی در جریان انتخابات اعلام کرده‌ که اشخاصی حق مشارکت در کابینه را خواهند داشت که در ایام انتخابات موضع روشن و نزدیکی به نظر اکثریت مردم اتخاذ کنند. این سخن بدین معناست که از نظر رئیس جمهور جریاناتی که از رقبای رئیس جمهور حمایت‌ کرده‌اند، کسی در کابینه نخواهد بود. احتمالا مدیران ارشد دولت دوازدهم از میان حامیان روحانی هستند.
بر اساس آنچه آقای روحانی اعلام کرده، به مدیری درکابینه دوازدهم فرصت داده نخواهد شد که در ایام انتخابات از رقیب آقای روحانی حمایت کرده باشد. درکابینه اول اصلاحات مدیری همچون دری نجف‌آبادی حضور داشت که قبل از انتخابات از آقای ناطق نوری حمایت کرده بود اما رئیس دولت اصلاحات مهم‌ترین وزارتخانه خود را به وی سپرده بود. این درحالی است که آقای روحانی صراحتا درمورد کابینه دوازدهم موضع خود را اعلام کرده است.
اینکه کدام دسته از حامیان روحانی درکابینه خواهند بود، بر اساس برخی شاخصه‌های اعلامی توسط رئیس جمهور قابل حدس است. آقای روحانی اعلام کردند، افرادی درکابینه دوازدهم خواهند بود که گیوه خود را وربکشند. با این اصل رئیس جمهور درکابینه آینده افراد اهل مماشات را مورد استفاده قرار نخواهد داد. ضمن اینکه رئیس جمهور از کاهش حداقل ۵ سال از میانگین سنی کابینه هم سخن گفته بود.
این دو معیار مورد پیگیری رسانه‌ها و افکار عمومی است و حامیان رئیس جمهور باید این دو مولفه را مورد رصد رسانه‌ای قرار دهند. فرا‌تر از پیگیری این دو موضوع، اختیارات رئیس جمهور و حق‌ رأی اعتماد نمایندگان مجلس هم قابل بررسی است. نگارنده معتقد است چوب‌خط کشیدن برای روحانی خصوصا از ناحیه حامیانش روا نیست.
روحانی باید با اختیار و تشخیص خود در مورد کابینه آینده تصمیم بگیرد. درعین‌حال مجلس نیز در مورد آرایش کابینه حق قانونی دارد و اگر فرصت کافی باشد، فراکسیون‌های مختلف می‌توانند در مورد کیفیت کابینه توافق کنند. هیچ‌نماینده‌ای نمی‌تواند از طرف مجلس در مورد وزرا نظر دهد، زیرا مجموعه مجلس در مورد رأی به کابینه یا برخی وزرای روحانی مسئولیت دارد. هیچ‌نماینده‌ای به صرف نمایندگی خود نمی‌تواند برای روحانی چوب‌خط بکشد.
توافقات‌ کلی بین دولت و مجلس شاید مرسوم باشد، اما رئیس جمهور هر شخصی را که بخواهد باید به مجلس معرفی کند و ‌‌نهایتا نمایندگان مجلس به گزینه رئیس جمهور رأی نخواهند داد و رئیس قوه مجریه نیز با پذیرش نگاه مجلس نفر بعدی را به مجلس معرفی خواهد کرد.
به نظر می‌رسد عنوان رسانه‌ای این مباحث مناسب نیست و باید اجازه داد، روحانی با مشورت‌ها و امکان‌سنجی‌های خود کابینه متوازن که همه حامیان روحانی از آن احساس خوبی داشته باشند را به مجلس معرفی‌کند. طیف وسیعی از اصولگرایان میانه‌رو و اصلاح‌طلبان، منتقدان و تحولخواهان حامی روحانی بودند و در شرایط خاصی به روحانی رأی دادند.
در نتیجه تمامی حامیان روحانی علاقه‌مندند در اداره کشور نگاه آنها دیده شود. استفاده از نیروهای مختلف در اختیار روحانی است و کار‌شناسان رسانه‌ای نباید درمورد کابینه آینده برای رئیس جمهور خط و نشان بکشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهترینش بنده خداظریف بودکه چه فحشها،توهینها،تهمتهابه اوزده نشد.

    • آرشام

      خط و نشون کشیدم خدایی نکرده دیدم........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج