جاباما
۵۷۲۰۸۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گوگل، حوادث غیرمترقبه را اطلاع خواهد داد

گوگل قصد دارد هشدارهای SOS را برای اطلاع‌رسانی در مورد وقایع غیرمترقبه، به اپلیکیشن جست‌وجو و نقشه‌هایش اضافه کند.

مجله دیجی کالا - محسن چینه‌کش: ایده‌ی قرارا دادن ویژگی‌هایی مفید در یک اپلیکیشن برای مواقعی که یک حادثه یا بحران در منطقه‌ای خاص رخ می‌دهد، ایده‌ی نسبتا جدیدی است. برای مثال پیش از این در فیسبوک ویژگی‌های نظیر هشدارهای به موقع یا نوتیفیکیشن جهانی «من سالم هستم» را دیده بودیم؛ ویژگی جالبی که اجازه می‌دهد اگر زمانی در منطقه‌ی شما حادثه یا بحرانی رخ داد، بلافاصله به همه اطلاع دهید که آسیبی ندیده‌اید.
گوگل، حوادث غیرمترقبه را اطلاع خواهد داد
حالا گوگل قصد دارد دامنه‌ی این نوع ویژگی‌ها را با اضافه کردن سرویس‌هایی مانند «نقشه‌های بحران گوگل» و هشدارهای SOS باز هم گسترده‌تر کند. ویژگی دوم به طور ویژه برای استفاده در گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده است و می‌تواند در دو اپلیکیشن سرچ و نقشه‌های گوگل کار کند.

در این ویژگی زمانی که شما در مورد منطقه‌ای که در آن نوعی حادثه رخ داده است جستجو کنید، با آخرین اخبار در مورد موقعیت منطقه، نقشه‌ای از نواحی درگیر بحران، اطلاعاتی در مورد جاده‌های مسدود و وضعیت ترافیک، و شماره تلفن‌ها و وب‌سایت‌هایی که می‌توانید با آن‌ها تماس برقرار کنید روبرو خواهید شد. یا اگر اپلیکیشن نقشه‌های گوگل را باز کنید، علایم قرمز رنگ ویژه‌ای را خواهید دید که اتفاق افتادن نوعی حادثه در آن محل را به شما اطلاع می‌دهند. ضربه زدن روی هر کدام از این علایم، کارتی را حاوی اطلاعاتی در مورد جزئیات حادثه، وب‌سایت‌ها و شماره تلفن‌های مرتبط با آن به نمایش در خواهد آورد.

هدف این هشدارها این است که به شما کمک کند اگر متوجه حادثه‌ای در منطقه‌ی خود شدید، بتوانید بهتر مسیر خود را برای خروج از آن منطقه بیابید؛ یا اگر هنوز خارج از آن ناحیه هستید، از ورود به آن اجتناب کنید. همچنین با این ویژگی‌ها می‌توانید در مورد جریان حوادث اطلاعات به روز داشته باشید. البته در متن توضیحی آخرین آپدیت اپلیکیشن نقشه‌های گوگل، هنوز چیزی در مورد ویژگی هشدارهای SOS دیده نمی‌شود. بنابراین حدس می‌زنیم این ویژگی در آینده‌ای نزدیک به آن اضافه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج