۵۷۲۱۸۲
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

رئیس سیا: چین بزرگترین تهدید برای آمریکاست

رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا به جای روسیه یا ایران، چین را بزرگترین تهدید برای جایگاه برتر آمریکا در جهان می‌داند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا به جای روسیه یا ایران، چین را بزرگترین تهدید برای جایگاه برتر آمریکا در جهان می‌داند.

مایک پامپئو، رئیس سازمان سیا گفت: پکن به خاطر اقتصاد قوی‌تر و جمعیت بزرگترش اصلی‌ترین تهدید برای آمریکا محسوب می‌شود.

مایک پامپئو در جریان سخنرانی در Washington Free Beacon تروریسم و کره شمالی را بزرگترین تهدیدهای کوتاه مدت برای منافع امنیتی آمریکا تلقی کرد اما چین، روسیه و ایران را به عنوان تهدیدات میان مدت تا بلندمدت خطاب کرد.

وی افزود: اگر بخواهم با شما صادق باشم انتخاب بین چین، روسیه و ایران بسیار سخت است اما اگر می‌بایست بین آنها یکی را به عنوان اصلی‌ترین تهدید برمی‌گزیدم احتمالا چین را انتخاب می‌کردم.

پامپئو در ادامه گفت: چینی‌ها یک اقتصاد واقعی دارند که خودشان آن را ساخته‌اند برخلاف روسیه که بر بشکه‌های نفتی که می‌تواند آنها را از زمین استخراج کند، زندگی می‌کند و جان می‌دهد. از سوی دیگر استراتژی دفاعی پکن بر مبنای رویارویی با آمریکا و توانایی‌هایش قرار دارد. آنها احتمالا تلاش می‌کنند تا تجهیزات و توانایی‌های ما را سرقت کنند و یا مطمئن شوند که می‌توانند آنها را شکست دهند و بر آنها غلبه کنند.

وی اشاره کرد: به نظر من کاملا مشخص است هنگامی که چینی‌ها درباره جایگاهشان در جهان می‌اندیشند کاملا به موفقیت‌شان اطمینان خواهند داشت و چیزی جز برتر بودن از آمریکا نمی‌خواهند و علیه هیچ کشور دیگری نخواهند بود.

پامپئو از صحبت درباره گزارشات مبنی بر اینکه از سال ۲۰۱۲ چین حملات جاسوسی خود را به طرف آمریکا نشانه گرفته امتناع کرد و تنها گفت: این اقدامات چین با حملات تجاری آغاز شد. آنها تلاش می‌کنند تا تجهیزات و امکانات ما را سرقت کنند. آنها همیشه تلاش کرده‌اند تا منابع نظامی ما و دیگر برنامه‌های پیشرفته‌مان را به دست آورند. در نتیجه آنها تهدیدی بلندمدت برای آمریکا بودند.

وی افزود: اما موضوع دیگری نیز وجود دارد و آن این است که چین خودش را به عنوان یک ابرقدرت رقیب آمریکا می‌داند و قصد دارد با انجام انواع برنامه‌های جاسوسی این ابرقدرت بودن خود را به نمایش بگذارد.

اگرچه آمریکا و چین شرکای تجاری و سرمایه گذاری مهم یکدیگر هستند اما اختلافات بسیاری نیز با یکدیگر دارند.

یکی از مهمترین اختلافات این دو کشور ادعاهای قلمروی پکن در بخش وسیعی از دریای چین جنوبی است. این ادعاهای پکن همچنین باعث ناراحتی و نگرانی دیگر کشورها از جمله متحدان نزدیک آمریکا یعنی کره‌ جنوبی و فیلیپین شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا هر کشوری که دارای رونق اقتصادی خوبی است ودر حال پیشرفت برای آمریکا تهدید بزرگ محسوب میشود .اصلا چه معنی دارد بغیر از آمریکا کشوری با رونق اقتصادی ودر حال پیشرفت در جهان وجود داشته باشد .پس دولتمردان آمریکائی این حق را برای خود محفوظ میدارند که برای بوجود آوردن تعادل دلخواه یا این کشورها را از سر راه بردارد یا از آنها باج سبیل بگیرند .(این قانون جنگل آمریکایی است)

    • بدون نام

      ای ول چین..خوبه که چین هسته

    • بدون نام

      شما خواب تشريف داشتيد،،،،برادر عزيز زدند ،خوردند، بردند همه رو قايم كردن،،،الان تو اروپا و امريكا هم دارند آدم اروپايي امريكايي ميسازند كه أصلا شباهتي به اروپايي ها ندارد ،،،،من چهار سال پيش خطر چين را گوش زِد كردم ولي هيچ كس منصفانه با من وارد صحبت نشد،،،،يك درس بزرگ ،،،،و ان اينكه غرور كاذب نابودكننده ترين چيزي است كه ميتواند إنسان را از احوال دروني و حقيقي جامعه و أطراف پيرامون خود فاصله بگيرد ،،،،شما بايد منتظر عواقب خود كرده و غرور كاذب خود باشيد چون نيامديد تو اين جهار سال با من منصفانه صحبت كنيد و اسنودن درست كرديد و هميشه وقتي راه پيدا نكرديد گفتيد راهي وجود ندارد و دوباره كار خودتون كرديد،،،،داره دير ميشه ولي هنوز تا كار از كار نگذشته اگر با من وارد صحبت شويد براي تمامي مشكلات و معزلات وتمامي سؤالها و بحرانها من راهكار و جواب منصفانه دارم ،،،،هر ثانيه كه با من صحبت نكنيد هزاران خسارت خواهيد ديد،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج