جاباما
۵۷۲۳۴۶
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

لاریجانی: تحریم های آمریکا به ضرر ایران تمام نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های جدید امریکا به ضرر ایران تمام نمی‌شود و آنها کار مهمی نمی‌توانند بکنند، گفت: قصد امریکا این است که یک اضطرابی ایجاد بکنند که این سرمایه گذاری‌هایی که در ایران رخ داده انجام نگیرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های جدید امریکا به ضرر ایران تمام نمی‌شود و آنها کار مهمی نمی‌توانند بکنند، گفت: قصد امریکا این است که یک اضطرابی ایجاد بکنند که این سرمایه گذاری‌هایی که در ایران رخ داده انجام نگیرد.

علی لاریجانی عصر امروز پنج شنبه ۵ مردادماه در مراسم دوازدهمین سالگرد علامه حاج شیخ محمدتقی بهلول گنابادی در محل مصلای گناباد اظهار کرد: اگر سیاستمداران، احزاب و گروه های داخلی شرایط را درک کنند و به جای این دعواها و حرف‌ها، وقتشان را برای خدمت به مردم صرف کرده و ایجاد نفاق نکنند این اعمال امریکا هیچ تأثیری ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسئله امریکا هسته‌ای نیست، افزود: ایران به یک قدرت دموکراتیک در منطقه تبدیل شده و این خیلی مهم است چراکه جریان تفکر جمهوری اسلامی زنده بوده و از طرف دیگر نیز امنیت در ایران برقرار است و این کشور نیروی مسلح قوی نیز دارد.

وی ادامه داد: من فکر می کنم امریکائی‌ها به یک تله افتاده‌اند و هر کاری بکنند به ضرر آنها است و این مصوبه‌ای که در مجلسشان تصویب کرده‌اند به دلیل اینکه کشورهای دیگر از آنها حمایت نمی‌کنند هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: بحث مذاکرات هسته‌ای به تقاضای امریکا در ۵ سال قبل رخ داد و آنها گفتند که ما حاضریم در مسائل هسته‌ای با ایران مذاکره و مسئله را حل کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: در ایران نیز بنا شد که شروطی مطرح شود که از جمله آنها می توان گفت که امریکا باید بحث غنی سازی را در ایران بپذیرد تا مذاکره صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آنها نیز در مرحله اول این را پذیرفتند ولی ایران درخواست کرد که باید کتبا اعلام شود و آنها نیز نامه اوباما را مبنی بر موافقت غنی سازی در ایران آوردند و بحث مذاکرات آغاز شد؛ البته این مذاکرات با فراز و فرودهایی همراه بود ولی بلاخره به توافق رسیدند.

وی بیان کرد: قبل از آن یک فضایی در جهان به وجود آمده بود که همه کشورهای بزرگ بر علیه ایران همصدا شده بودند و همه آنها قطعنامه صادر و ایران را تحریم می کردند و حتی کشورهایی نظیر روسیه و چین نیز امضا می کردند. این نفاق بین کشورهای شرقی و غربی بر علیه ایران به وجود آمده بود که با توافق انجام شده این فضا نیز شکسته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعد از آن نیز شرایط اقتصادی کشور تغییر کرد و مسائل بانکی حل و رفت و آمد کشتی های ایران نیز آغاز شد و وضعیت به هم پیوسته کشورها نیز شکسته شد.

لاریجانی افزود: همزمان با این مسئله ایران فعالانه با تروریست‌ها در کشورهای عراق و سوریه در گیر شد چون می‌دانستند داعش یک فتنه بزرگ است که آبروی اسلام را می‌برد و برای کشور ایران نیز سنگین خواهد بود و لذا با کمک روسیه کمر داعش در سوریه و عراق در این چند سال اخیر شکسته شده است.

وی در ادامه گفت: دراین هنگام بعضی از کشورهای منطقه موزیانه شورع کردند تا در برابر ایران مانع ایجاد کنند و همچنین القا کردند که این توافقی که صورت گرفته به نفع ایران نیست و باید لغو شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امریکا در ایام انتخابات از این حرف‌های پرت و پلا زیاد گفته ولی خودشان وقتی به مسئله رسیدند فهمیدند که لغو توافق هسته‌ای به این سادگی نبوده چراکه این توافق یک توافق بین المللی است؛ وقتی توتال در ایران سرمایه گذاری می کند دلیلش این است که آنها تهدیدها امریکا را قبول ندارند.

وی اظهار کرد: در این راستا ایران و روسیه را با هم تحریم می‌کنند زیرا این دو کشور نقش مهمی در منطقه دارند و این کینه آنها را دو چندان می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ خیلی علاقه مند است که در صحنه بین المللی خودش را نشان دهد ولی این رفتارهای او در بین سیاستمداران دنیا یک امر پسندیده‌ای نیست.

میراث داری فرهنگی در کشور بسیار ارزشمند است

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش میراث‌داری فرهنگی در کشور را بسیار ارزشمند دانست و گفت: یاد شخصیت‌های بزرگ کشور نظیر علامه بهلول گنابادی باید دائم زنده نگاه داشته شود. مرحوم علامه بهلول گنابادی در راه مبارزه با ظلم و ستم انسانی پاک‌باخته بود و انصافا یک زندگی پر از ماجرایی داشت. صداوسیما اگر می‌خواهد کاری بکند، باید از دروان زندگی علامه بهلول گنابادی یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی بسازد؛ چرا که ایشان خیلی زندگی جذاب و استثنایی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مرحوم علامه بهلول گنابادی در جایگاه یک روحانی وارسته مکتب امام جعفر صادق (ع) قرار می‌گیرد، اضافه کرد: ایشان چند خصوصیت و ویژگی داشتند که از جمله آنها می‌توان به بی‌ریا بودن، ممارست و ریاضت داشتن، شجاعت و غیره اشاره نمود که همه اینها او را به یک شخصیت جاذب مبدل کرده بود.

لاریجانی با بیان این که بهلول گنابادی یکی از افراد موثر در واقعه مسجد گوهرشاد بوده است، تصریح کرد: عیادت و پرستاری از بیماران و توجه به کودکان از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر وی بود.

بهلول گنابادی یکی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بود

وی خاطرنشان کرد: ما در کشور نداریم عالمی که حافظ قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کتب فقهی بوده و اهل خطابه نیز باشد و به راستی مرحوم بهلول گنابادی یکی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: به جوانان توصیه می‌کنم حتما کتاب خاطرات مرحوم بهلول گنابادی را مطالعه کنند.

وی با اشاره به این که روحانیت شیعه این گونه بوده و این مکتب، یک مکتب زنده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید در جمهوری اسلامی پایگاه روحانیت به عنوان یک پایگاه مستقل حفظ شود. روحانیت شیعه همیشه کنار مردم بوده و پشتیبان مردم نیز بوده است و این طوری است که این فرهنگ اهل بیت در کشور ما حفظ می‌شود.

رئیس قوه مقننه با بیان این که برای من سعادتی بود که در این جلسه ارزشمند که برای بزرگداشت این عالم ربانی برگزار می‌گردد، شرکت کردم، تأکید کرد: آفرین بر شما که از بزرگان‌تان این قدر با عزت یاد می‌کنید و این گونه بعد گذشت بیش از یک دهه جمع می‌شوید و جهت پاسداشت و بزرگداشت این عالم جلیل‌القدر این جلسه با عظمت را برگزار می‌کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      برج شش وقت نابودی برجام است

    • بدون نام

      لایک.مخصوصا هفت هشت خط اول

    • مهدی

      اره واقعا.چون این مسولین که ککشون هم نمیگزه و دود تحریمها تو چشم مردم میره.

    • بدون نام

      احمدی نژاد هم ازاین حرفهازیادمیزد!!

    • محمد سلطان

      خب الان هم خیلی از کاسبان تحریم وخانوادهایشان مخالف سرمایه گذاری داخلی هستند واز این رفت وآمد خارجیها خوششان نمیاید! خب این را چه کنیم؟ به اینها چه بگوییم؟ ....

    • بینام

      میشه بفرمایند پس به ضرر کی تمام میشود تا ما هم چیز فهم شویم

    • بدون نام

      خوب شد نگفتی نعمت است

    • بی نام

      پس حتما به ضرر خود آمریکا هست

    • بدون نام

      تحریم نمی توانند آسیب وارد کنند بشرطی که فساد و تبعیض موجود از میان برود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج