۵۷۳۱۶۴
۴ نظر
۵۰۳۰
۴ نظر
۵۰۳۰
پ

لوکس‌ترین خودروی دنیا معرفی شد

ترکیب سنت و مدرنیته؛ این بهترین توصیفی است که می‌توان برای رولزرویس فانتوم نسل هشتم ارائه کرد!

وب سایت جی اس ام: خودروهای لوکس زیادی در دنیا وجود دارند اما همه آنها یک طرف و رولزرویس فانتوم یک طرف! فانتوم نزدیک به ۱۰۰ سال است که در خط تولید است و نسل جدید، هشتمین نسل از آن محسوب می‌شود. شاید فانتوم بهتر از هر خودروی دیگری، لوکس بودن را معنا می‌کند.

نسل هفتم فانتوم ۱۳ سال روی خط تولید بود و در این مدت، در نسخه‌های مختلفی به فروش رسید.


لوکس‌ترین خودروی دنیا معرفی شد

در همان نگاه اول، ابهت رولزرویس فانتوم 2018 شما را فرا خواهد گرفت. جلوی خودرو ظاهر یکپارچه‌ای دارد و از همین جهت با نسل قبلی متفاوت است ولی در عین حال، اصالت و ماهیت خود را حفظ نموده است. نمی‌توان انکار کرد که فانتوم، به سنت‌ها پایبند بوده اما ظاهر این نسل جدید هم به شکلی است که مدرن بودن را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

جلو پنجره فانتوم بسیار بزرگ است و بزرگ‌تر از هر نمونه دیگری در محصولات این کمپانی به شمار می‌رود و به خوبی با ظاهر بدنه هماهنگ است. ارتفاع این جلو پنجره هم زیاد است و زیبایی هرچه بیشتری به آن می‌‌بخشد. شاید این طراحی به مذاق همگان خوش نیاید اما مدرن بودن، می‌تواند تازگی چهره رولزرویس فانتوم را تا سالیان حفظ کند.


لوکس‌ترین خودروی دنیا معرفی شد

اما ظاهر کناری فانتوم، مینیمال‌تر است و روح تهاجم گرایی بیشتری در مقایسه با جلوی خودرو دارد. خطوط امتداد یافته از جلو تا عقب خودرو، حجم خوبی را به آن می‌دهند در حالی که به خوبی وظیفه خود را برای جلوگیری از چاق و حجیم به نظر رسیدن خودرو را با استفاده از شکستگی و خطوط شکسته در پنل‌ها ایفا می‌کنند. فانتوم شاید به بزرگی یک قایق باشد اما جزئیات کوچکی که به بدنه آن اضافه شده‌اند، این حس را از بین می‌برند که با یک خانه متحرک در خیابان‌ها مواجه هستیم!

گلگیرهای جلو درخشش نسل قبلی را ندارند ولی گلگیرهای عقب، تهاجمی‌تر شده و به شکل قابل توجهی بهبود یافته‌اند. خطوط موجود بر روی سقف هم ساده سازی شده‌اند و اینگونه احساس می‌شود که خطوط کشیده شده از جلو تا عقب خودرو، یک خط واحد است. در مجموع ظاهر فانتوم نسل هشتم، بی عیب و نقص و عاری از هرگونه ایرادی است.

اگر بخواهیم عادلانه سخن بگوییم، شاید طراحی خارجی جدید این فانتوم به دل هر کسی ننشیند، اما تلاش رولزرویس برای پیگیری رویه مدرن سازی ظاهر، ستودنی است.

رولزرویس چند سالی است که تحت تملک کمپانی آلمانی ب ام و قرار دارد و به همین دلیل، شاهد استفاده مشترک آنها از برخی ویژگی‌ها بوده‌ایم. مانند پلتفرمی که ب ام و برای سری ۷ توسعه داد و در رولزرویس داون هم مورد استفاده قرار گرفت. اما فانتوم از پلتفرم اختصاصی خود بهره می‌برد.


لوکس‌ترین خودروی دنیا معرفی شد

این بار رولزرویس چشم خود را بر روی موضوعات اقتصادی بسته و پلتفرم اختصاصی خود را توسعه داده است. این پلتفرم آلومینیومی با استفاده از معماری یکپارچه ساخته شده و قرار است در خودروهای آینده رولزرویس مورد استفاده قرار گیرد. این پلتفرم به اندازه کافی انعطاف پذیر است که بتواند در محصولات آینده استفاده شود و حتی تغییرات احتمالی در قوای محرکه را هم پذیراست. این موضوع احتمال استفاده انگلیسی‌ها از قوای محرکه هیبریدی و سیستم چهار چرخ متحرک را در آینده‌ای نه چندان دور تقویت می‌کند.

این شاسی جدید، 30 درصد محکم‌تر از قبل است و قادر است تا رانندگی آرام‌تری را فراهم کند. البته اگر قادر به تشخیص و تمیز دادن بین این فرق باشید! کاهش وزن این شاسی، جز برنامه‌های رولزرویس نبوده ولی صدای تولیدی آن حتی از مقدار پیش بینی شده هم کمتر است و بدین ترتیب، صدای ورودی به کابین فانتوم تا 10 درصد کاهش می‌یابد. تصور کنید اگر یک سرنشین رولزرویس 10 درصد صدای کمتری بشنود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ احتمالا می‌تواند صدای ضربان قلب خود را هم بشنود!

برای داشتن قدرت بیشتر، رولزرویس موتور 6.75 لیتری 12 سیلندر خود را به دو توربوشارژر مجهر کرده تا این قصر متحرک از نظر فنی هم چیزی کم نداشته باشد. این موتور 12 سیلندر اکنون قادر است 563 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بدین ترتیب شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت برای آن، تنها در 5.2 ثانیه محقق می‌شود که برای یک خودروی 6.1 متری 2.7 تنی، عالی است. فانتوم تا حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت شتاب گیری خواهد کرد. با وجود سیستم تعلیق تطبیق پذیر، انتظار می‌رود که این شاسی، فرزتر و چابک‌تر از قبل باشد.


لوکس‌ترین خودروی دنیا معرفی شد

فانتوم از سیستم رانندگی خودکار رولزرویس بهره می‌برد که بسیار پیشرفته است و در هر لحظه، میلیون‌ها محاسبه انجام می‌دهد تا بهترین شرایط را انتخاب کند. این سیستم می‌تواند رفتار و عادات راننده را مورد بررسی قرار دهد و با استفاده از وضعیت جغرافیایی، بهترین شرایط را برای راننده و سرنشینان رقم بزند.

فانتوم یک سیستم دوربین استریو دارد که وضعیت جاده را بر روی مانیتور به نمایش می‌گذارد و سیستم تعلیق را تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم می‌کند.

دستیارهای راننده شامل این موارد می‌شود: دستیار هشدار، سیستم دوربین با ۴ دوربین و دید پانوراما، دید سراسری به اطراف به اضافه دید از بالا، دید در شب، مروز کنترل فعال، هشدار تصادف، هشدار عابر پیاده، هشدار برخورد در ترافیک، هشدار خروج از خطوط. ویژگی‌های دیگری چون نمایشگر هدآپ، و وای فای هم در اختیار شما خواهند بود.

به گفته رولزرویس، چراغ‌های جلو فانتوم نسل هشتم، پرتاب نوری معادل ۶۰۰ متر دارد.

رولزرویس داشبورد فانتوم را «گالری» می‌نامد چراکه شیشه‌ای مقاوم، سرتاسر آن را پوشانده است. نمایشگر به کار رفته در کابین این خودرو، ۱۲.۳ اینچی است و مشتریان می‌توانند با وجود شیشه مقاوم، داشبورد را شخصی سازی کنند و به عنوان مثال، نمایشگر را برای شاگرد سفارش بدهند.


لوکس‌ترین خودروی دنیا معرفی شد

بر روی گالری یک ساعت آنالوگ به همراه یک نمایشگر مرکزی دیده می‌شود که این نمایشگر در صورت عدم نیاز، محو می‌شود و داشبورد فانتوم، همان حالت یکپارچه را پیدا می‌کند.

از لوکس بودن این خودرو هرچه بگوییم کم است. رولزرویس تعریف جدیدی را برای واژه «لوکس» ارائه کرده که می‌تواند مسیر این دسته از خودروها را تغییر دهد.

سخنی از قیمت فانتوم جدید به میان نیامده است اما با وجود قیمت ۴۲۰ هزار دلاری برای نسل قبلی، انتظار می‌رود قیمت مدل جدید از این هم بیشتر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      ولی انصافن به پراید نمیرسه
      عاشقتم پراید...

    • بدون نام

      پراید و باید با بوئینگ و ایرباس مقایسه کنی داداش

    • بدون نام

      همش دروغ چرا حقیقتو نمیگید که پراید بهترینه؟و

    • مهدئ

      یه دونه میخرم البته عکسشو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج