۵۷۳۲۰۰
۱۶ نظر
۵۰۹۰
۱۶ نظر
۵۰۹۰
پ

چرا مجردها سالم تر هستند؟

گاهی اوقات تنهایی فواید زیادی برای سلامت ذهن دارد و باعث رشد خلاقیت و سازندگی می شود. لحظات تنهایی کلیدی برای شناخت بهتر خودتان است.

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: دکتر بلا دپائولو روانشناس دانشگاه کالیفرنیا در سن ۶۳ سالگی هنوز مجرد است. او می گوید: هرگز نمی خواهم ازدواج کنم و در زندگی مجردی همیشه شاد خواهم بود.

دکتر دپائولو زندگی مجردهای زیادی را مورد مطالعه قرار داده است و در تحقیقاتش بعد از یک دهه به این نتیجه رسیده است که مجرد بودن فواید بیشماری دارد هم از لحاظ روانی و هم از لحاظ جسمی.

به گفته دپائولو این باور که مجردها بدبخت، تنها و بدون عشق هستند و هیچ چیزی به جز متاهل شدن در ذهن ندارند افسانه ای بیش نیست.

او در سال ۲۰۱۶ تحقیقات زیادی که در زمینه زندگی مجردی و متاهلی شده بود را مورد مطالعه قرار داد و به این نتیجه رسید که فقط تحقیقات او نیستند که می گویند مجرد بودن فواید سلامتی بیشماری دارد. این مطلب را بخوانید تا از تمام فواید مجرد بودن آگاه شوید.
چرا مجردها سالم تر هستند؟

مقایسه سلامتی مجردها و متاهل ها

مجردها روابط اجتماعی قوی تری نسبت به متاهل ها دارند

در سال ۲۰۱۵ دانشمندان علوم اجتماعی تفاوت بین متاهل ها و مجردها در ارتباط با دوستان، خویشاوندان و همسایه ها را مورد مطالعه قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که مجردها نه تنها به شبکه های اجتماعی بیشتر دسترسی دارند بلکه نسبت به متاهل ها تمایل بیشتری به کمک کردن و کمک خواستن از مردم دارند. پس نتیجه می گیریم مجرد بودن روابط اجتماعی را هم در زنان و هم در مردان افزایش می دهد.

مجردها از تناسب اندام بهتری برخوردارند

پس از آماری که از ۱۳۰۰۰ زن ومردبین سنین ۱۸ تا ۶۴ سال گرفته شد به این نتیجه رسیدند کسانی که مجرد هستند و هرگز ازدواج نکرده اند در مقایسه با متاهل ها هر هفته مرتب ورزش می کنند. در مقاله ای در مجله علوم اجتماعی و پزشکی شاخص توده بدن۴۵۰۰ نفر مورد مقایسه قرار گرفته شده و دریافتند که زنان و مردان مجرد شاخص توده بدن پایین تری نسبت به زنان و مردان متاهل دارند. به طور میانگین زوج های متاهل ۳ گیلوگرم نسبت به مجردها سنگین تر هستند.

مجردها بیشتر به رشد شخصی می رسند

در سال ۱۹۹۸ در تحقیقی که مقایسه ای بین مجردها و متاهل ها انجام دادند به این نتیجه رسیدند مجردها نسبت به متاهل ها بیشتر به رشد شخصی می رسند.

مجردها بعد از ازدواج بخشندگی کمتری دارند

دکتر بلا دپائولو بعد از تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده به این نتیجه رسیده است که مجردها نسبت به متاهل ها بیشتر حاضر هستند کمک مالی به خویشاوندان خود بکنند.

مجردها بیشتر از متاهل ها از لحظات تنهایی لذت می برند

گاهی اوقات تنهایی فواید زیادی برای سلامت ذهن دارد و باعث رشد خلاقیت و سازندگی می شود. لحظات تنهایی کلیدی برای شناخت بهتر خودتان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که متاهلا رو میبینم دلم واسشون میسوزه بیچاره ها هزار تا دردسر دارن من که هیچ وقت ازدواج نمیکنم راحت

    • بدون نام

      خل شدیم به خدا . یه روز میگید متاهل ها سالم تر اند یه روز میگید مجردها . ما که نفهمیدیم

    • golbahar

      به گفته دپائولو این باور که مجردها بدبخت، تنها و بدون عشق هستند و هیچ چیزی به جز متاهل شدن در ذهن ندارند افسانه ای بیش نیست. کاملا درسته.اتفاقا کاملا برعکسه هم خوشبختن هم کلی دوست دارن و هم عشق رو بیشتر میشناسن و دارن.بنظر من تا وقتی مجردی انگار دنیات تموم نشده هنوز پیش روت راههای نرفته و اتفاقات هیجان انگیز زیادی هست هنوز رویاهاتو داری هنوز آرزوهاتو داری احساس شادی داری انگار همیشه جوونی و پیر نمیشی فکر میکنی همه چیز شدنیه اما متاهلی عین یه نقطه آخر داستان زندگیت میمونه.این نظر منه و ترجیح میدم فکر کنم همین نظرم درسته چون اصلا قانع نمیشم وقتی کسی از مزایای متاهلی برام بگه چون بنظرم نسبت مزایاش به ضررش یک به صده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با همه حرفات موافقم گلبهار جان،به غیر از خط آخر

    • بدون نام

      پس زنده باند مجردها !!!!!!!!!!!!!

    • بني

      برو بابا همش چرته بيچاره مجردا بايد جور كل خانواده رو بكشن و تمام مشكلات رو حل كننن و هميشه و همه حا ازشون انتظار هست

    • دراكولا تا به تا

      اخه مجردي اونها با ما فرق داره! دوستي هاي صرف فقط به خاطر روابط جنسي، چيز مذمومي به حساب نمياد. از طرفي، اونها فشار جامعه و پدر و مادر رو ندارند! شما ببين چه قدر مسخره هست كه مادره بگه، كي نوه ميبينم! تو ايران، هر چه قدر هم كه سعي كني از مجردي لذت ببري، متاهلهايي كه خودشون رو بدبخت كردند نميذارند. والا، من كه به جاي لذت بردن، همش استرس دارم. يه مهموني ميخواي بري، عمه فرمودند كه دنبال شوهره!

    • فاطی

      بزن ب افتخارش

    • بدون نام

      تاوقتی مجردی آزادی.

    • لعیا

      من باگفته های دپائولوموافق نیستم چون انسان نیازبه امنیت جنسی وامنیت روانی داره که دردوران مجردی این دونیازبراورده نمیشه

    • بدون نام

      تا يه سني مجردي بهتره چون به هر حال پاي گل و گشت و عشق و حال داري از يه سني دوستهات پراكنده و كم مي شن عموما ازدواج مي كنن و تنها مي موني من خودم دير ازدواج كردم و از يه. سني به بعد دوست مجردي نداشتم و اونايي كه اردواج كردن باهات جور نيستن و دغدغه ها و تفريحات ديگه اي دارن فكر كن سن بالا مي ره دوستي نداري خواهر و برادرها رفتن و مشكلات زندگي خودشون و دارن پدر و مادرت هم مشكلاتي دارن كه مي افته گردنت....
      پس مجردي فقط در سن پايين جواني خوبه همش ازادي و گردش نيست زندگي خيلي طولانيه

    • رضا

      اكثر مجرداي الان كه عصبي، بيكار ،سيگاري و داغونن. و غرق خيالات و توهم فقط دارن قليون مي كشن و آهنگ گوش ميدن. من متاهلم و لذت مي برم از دنيا. كاشكي 5سال زودتر ازدواج كرده بودم. فاصله سني ام با پسرم كتر بود . با هم مي ريم باشگاه و بيرون. حداكثر سن مجردي بنظرم 33 ساله .

    • بى نام

      به نظرم اين مسئله خيلى شخصيه! يه سرى از اينكه مجردند لذت ميبرن و براشون مهم نيست ازدواج كنن يا نه، ولى من خودم توى دوستانم يا فاميل دخترايى رو ميبينم كه مجردند و خواستگار خوب هم ندارن و از اين قضيه خيلى ناراحتن حتى پيش مشاور ميرن، به نظر من هم مجردى تا يه سنى مثلا سى سالگى خوبه بعدش خوب نيست به خصوص براى ما خانومها به دلايل مختلف، من خودم بيست و پنج سالگى ازدواج كردم و بعد از اون انگيزه زيادى واسه تحصيل پيدا كردم و موارد ديگه، ولى خب به اين هم معتقدم كه زندگى با يك شخص ديگه كه از خيلى جهات مثل سن، تحصيل ، خانواده متفاوته اصلاً آسون نيست و ادم بايد مهارتهايى پيدا كنه

    • پریا

      زندگی فقط مجردی
      من ازدواج نخواهم کرد :-) :-) :-)
      اگر دقت کنید مجرد ها هم راحت تر و آزاد ترند هم
      موفق تر.....البته من اینطور فکر میکنم

    • محمد سعید

      الان که خیلی سخت شده،بخوای پول و پله ای هم بذاری،ماشین و خونه ای بگیری تا بعدش زن بگیری.عمرت به سر اومده،یا باید پیه "اجاره نشینی تا معلوم نیست کی "رو به تنت بمالی و ماشینم قسطی بگیری، و همه عمرتم بدو بدو دنبال بازپرداخت اقساط باشی.
      غیر از این گرونی،الان تلگرام و موبایل و روابط آزاد هم زیاد شده، دیگه کسی حاضر نیست این راه سخت ازدواج رو بره،با این حساب تا چند وقت دیگه خیلی ها منقرض میشن،میمونه" صاحبان ژن های خوب" که میتونن و دارن ازدواج کنن، میشن خزانه ژنی واسه نسل بعد!

    • مونا

      به نظر من مجردی از همه چی بهتره وقتی طعم خیانت و حسرت و انتظار میکشی ،هر لحظه تنت مثل سگ بلرزه که طرف خدای نکرده دلشو نزدی بزاره بره ولت کنه ،نباشه همچین رابطه ای!
      عشق دوطرفه وبی بهانه خوبه نه هندونه به شرط چاقو!
      برا همین مجردها زیباترند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج