جاباما
۵۷۳۲۲۱
۲ نظر
۵۱۳۳
۲ نظر
۵۱۳۳
پ

جت های خصوصی در آسمان ایران

این که در هواپیما بنشینید و خلبان دربست در اختیار شما باشد و تنها یک سرنشین دیگر در کنار شما باشد، لذتی دارد که به نظر نمی رسد کسی بخواهد آن را تجربه نکند. شما می توانید درخواست پروازی مثلا یک ساعته بر فراز البرز داشته باشید یا این که بخواهید کویر را از آسمانش ببینید یا ساعتی روی دریا پرواز کنید.

روزنامه هفت صبح: این که در هواپیما بنشینید و خلبان دربست در اختیار شما باشد و تنها یک سرنشین دیگر در کنار شما باشد، لذتی دارد که به نظر نمی رسد کسی بخواهد آن را تجربه نکند. شما می توانید درخواست پروازی مثلا یک ساعته بر فراز البرز داشته باشید یا این که بخواهید کویر را از آسمانش ببینید یا ساعتی روی دریا پرواز کنید. خارج از بحث تفریح می توانید به چشم صرفه جویی در وقت تان هم به آن نگاه کنید. فقط کافی است حدود ۲۰ میلیون تومان پول گواهینامه پرواز داده و با حدود ۲۵۰ میلیون تومان یک هواپیما بخرید و هر زمان خواستید پشت فرمان نشسته و از یک نقطه به نقطه دیگر بروید.

هزینه این کار سرجمع تقریبا به اندازه هزینه خرید یک ماشین هیوندا Accent است. هر چند مدت طولانی از مالکیت خصوصی هواپیما در خارج از مرزهای کشورمان می گذرد اما با توجه به سیاست ها و البته قوانین موجود در ایران، تقریبا می توان گفت اجازه خرید و در اختیار گرفتن هواپیما به صورت خصوصی از سال 79 صادر شد و از این تاریخ به بعد مانند خریدن اتومبیل شخصی، هر فردی از جامعه در صورت داشتن امکانات مالی می تواند مالک هواپیمای خصوصی باشد.
جت های خصوصی در آسمان ایران

با کاهش هزینه های نگهداری و خرید هواپیماهای خصوصی، این امر به مرور در حال تبدیل شدن به زمین بازی دوم افراد پولدار است. کسانی که بدشان نمی آید با هزینه ای نه چندان چشمگیر هواپیمای خودشان را برانند. علاوه بر آن اگر می خواهید اجاره کنید نیز هزینه زیادی به شما تحمیل نخواهد شد. خلاصه که هواپیماسواری شخصی دیگر کار مولتی میلیاردرها نیست و هر کسی می تواند آن را تجربه کند.

قیمت هواپیماهای شخصی چقدر است؟

کسانی که علاقه مند به خرید هواپیمای شخصی باشند، می توانند با اندکی گشت و گذار در فضای مجازی با شرکت های فعال در این کسب و کار ارتباط گرفته و بر اساس نیاز و سلیقه خود هواپیمای شخصی نو خریداری کنند. لازم به ذکر است که این شرکت ها باید مجوزهای خاصی از سازمان هواپیمایی کشور و دیگر نهادهای مرتبط داشته باشند. قیمت هواپیماهای دو نفره در ایران تا سال ۹۱ که نرخ ارز شاهد نوسان قیمتی نبود، عمدتا ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود اما از آن سال به بعد که نرخ دلار و یورو به حدود چهار هزار تومان رسید، قیمت این هواپیماها نیز به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

هواپیماهای شخصی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتا ساخت کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، انگلیس، اوکراین، روسیه، آمریکا و کانادا هستند. همچنین متقاضیان خرید هواپیماهای دست دوم می توانند از دارندگان هواپیمای شخصی که مایل به فروش هستند، هواپیما دو نفره بخرند که قیمت آن از ۲۵۰ میلیون تومان شروع می شود.
این هواپیماها درست مانند اتومبیل در دفترخانه سند می خورند، در سازمان هواپیمایی کشور پلاک می شوند و دارای انواع بیمه مانند بیمه سرنشین، بیمه بدنه و غایره هستند. همچنین این هواپیماها با هماهنگی هایی که با فرودگاه آزادی، سازمان هواپیمایی کشور و سایر فرودگاه ها انجام می شود، می توانند مثلا یک سال در فرودگاه های دارای امکانات فنی و عملیاتی سایر نقاط شکور بنشینند و توقف داشته باشند.

چند هواپیمای شخصی در ایران وجود دارد؟

هم اکنون در فرودگاه های کشور در مجموع حدود ۳۰۰ فروند هواپیما شخصی وجود دارد که ۳۰ تا ۴۰ فروند آن در فرودگاه مهرآباد تهران مستقر است. مالکیت این ۳۰۰ فروند مربوط به اشخاص حقیقی و برخی نیز متعلق به اشخاص حقوقی است. برخی مالکان دارای چند فروند هواپیمای شخصی هستند و در زمینه اجاره این هواپیماها فعالیت می کنند. البته برخی هواپیماها نیز هستند که چند مالک دارند، یعنی چند نفر مشترکا با هم اقدام به خرید یک فروند هواپیما کرده اند.
جت های خصوصی در آسمان ایران

به چه نقاطی می توان پرواز کرد؟

هواپیماهای شخصی که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتا امکان پرواز به همه نقاط ایران را داشته و تقریبا همه فرودگاه های کشور آماده پذیرایی از خلبانان هواپیماهای شخصی برای فرود هستند. حتی از نظر مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، دارندگان این هواپیماها می توانند به خارج از کشور هم پرواز کنند؛ اما با توجه به بالا بودن نرخ سوخت هواپیما در کشورهای همسایه از جمله ترکیه، پرواز با هواپیمای شخصی به خارج از کشور مقرون به صرفه نیست ولی این هواپیما برای سفرهای هوایی شخصی داخل کشور کاملا مناسب سازی شده اند.

هزینه نگهداری و خدمات پارکینگ

از دیگر هزینه هایی که دارندگان هواپیمای شخصی باید بپردازند، هزینه خدمات تعمیر، نگهداری و پارکینگ آنهاست که شرکت های فعال در این زمینه معمولا ماهیانه یک و نیم میلیون تومان از مالک هواپیما دریافت کرده و خود، موضوعات مرتبط با نگهداری و پارک هواپیماهای شخصی را مدیریت می کنند.

شرایط اجاره کردن هواپیمای شخصی چگونه است؟

اجاره هواپیمای شخصی به دو صورت است. اول این که متقاضی خود مدارک اجازه پرواز و خلبانی هواپیماهای فوق سبک از سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشد؛ او می تواند همراه با یک نفر دیگر، یکی از هواپیماهای موجود در فرودگاه ها را که به این امر اختصاص داده شده اجاره کند. برای اجاره کردن هواپیما باید ابتدا مدرک خلبانی خود را در دوره های ویژه این کار بگیرید. دوره های آموزشی برای افراد در فرودگاه های خصوصی برگزار می شود؛ دوره هایی چون هواشناسی، نقشه خوانی و دوره های فنی.

به طور کلی آموزش در این زمینه شامل ۶۰ ساعت کلاس تئوری و به اصطلاح زمینی است و ۵۰ ساعت کلاس عملی و به اصطلاح هوایی که در مجموع سه ماه طول می کشد. هزینه ای که باید برای این کلاس ها پرداخت شود، حدود ۲۰ میلیون تومان است. از طرفی شما می توانید هواپیما را به صورت چارتری (همراه با خلبان) اجاره کرده و خود در صندلی کمک خلبان بنشینید. در هر صورت اجاره هواپیمای شخصی در ایران معمولا بین ساعتی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.
جت های خصوصی در آسمان ایران

پروازهای لوکس چه شرایطی دارند؟

در ابتدا که حرف از پرواز با هواپیمای شخصی می شود، ممکن است ذهن شما برود سمت جت های خصوصی که معمولا در فیلم ها می بینیم ولی در حقیقت منظور از پرواز با هواپیمای شخصی همان پرواز با هواپیماهای ملخی کوچک است. اگر بخواهید می توانید با جت شخصی هم راهی آسمان شوید ولی باید پول زیادی پایش هزینه کنید. هزینه یک ساعت پرواز با جت خصوصی حدود ۱۲ میلیون تومان است.
این هزینه علاوه بر پول سوخت و غیره بابت خدمات ویژه این پروازها هم هست. خدماتی مثل پرواز از سالن تشریفات خاص و مجلل، انتقال به فرودگاه و بالعکس با اتومبیل لوکس، ورود به سالن تشریفات در مقصد، تعیین ساعت پرواز توسط مسافر، پرواز و فرود در فرودگاه های کوچک، عدم پرواز در صورت تاخیر مسافران، سفارش غذای مورد علاقه شما برای پرواز و امکان نگهداری پرواز برای برگشت.

البته این هواپیماها تا زمانی که شما می خواهید منتظر شما می شوند ولی بعد از مدتی به ازای مثلا هر ۱۵ دقیقه تاخیر، حدود ۷۰۰ هزار تومان از شما می گیرند. علاوه بر آن این هواپیماها در هر شرایط آب و هوایی پرواز کرده و اصولا مه و برف باعث تاخیر و توقف پرواز با جت های خصوصی نمی شود. همچنین حیوان خانگی شما می تواند همراه با شما به داخل کابین جت خصوصی بیاید تا تنها نباشید! اگر هواپیمایی که اجاره می کنید به اندازه کافی بزرگ باشد حتی می توانید با ویلچر وارد هواپیما شوید. داشتن دستشویی شخصی و پذیرایی مخصوص هم که از حداقل ویژگی های این هواپیماهاست.

جت های خصوصی در خارج از ایران چگونه اند؟

در حقیقت وضعیت جت های خصوصی در کشورهای خارجی و به خصوص در کشورهایی مثل آمریکا که از هواپیما زیاد استفاده می کنند کاملا با ایران متفاوت است. مثلا یکی از شرکت های پرواز خصوصی در آمریکا قیمت پایه خود را ۶۰۰ دلار (۲۳۰ هزار تومان) برای یک ساعت پرواز بین دو ایالت خاص گذاشته است. البته این پرواز چندان خصوصی هم نبوده و حدود ۳۰ نفر دیگر هم با شما هستند! اگر یک پرواز خصوصی تر می خواهید باید حدود ۸۶۰ دلار (سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان) پول بدهید.

پروازهای خصوصی با خدمه آموزش دیده و امکانات پذیرایی ویژه و البته هواپیماهای پر سرعت از حدود سه هزار دلار (حدود ۱۱ میلیون تومان) شروع می شوند. در شرایط خیلی ویژه که معمولا شرکت های بزرگ طرفدار آن هستند، شما می توانید با پرداخت رقمی نجومی مثل ۱۰ میلیون دلار (حدود ۳۸ میلیارد تومان) یک هواپیمای شخصی پر سرعت برای خودتان داشته باشید و هر موقع که خواستید با آن پرواز کنید!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای کسی که ماشین دو میلیاردی میخره و خونه اش سی چهل میلیارد ارزش داره فکر نکنم هفتصد میلیون تومن پول زیادی به نظر بیاد

    • ساسان

      ما که کل دار و ندارمون به زور به 2 میلیارد میرسه ، این داستانا واس ما مث رویا میمونه . البته ارزو بر جوانان عیب نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج