۵۷۳۵۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

استراتژی دشمن، خشمگین کردن ماست

آمریکای ترامپ به طور بی‌سابقه‌ای تنها و منزوی مانده است. از تولید دستمال توالت با شکل ترامپ در مکزیک و رونمایی از پادری با شکل ترامپ توسط رئیس حزب اقلیت در استرالیا تا کودکانه خواندن رفتار او توسط شهردار لندن، همه نشانی از این است که برخورد غیرقابل قبول ترامپ که الفبای زبان دیپلماتیک را هم نیاموخته در این انزوای تاریخی نقش داشته است.

روزنامه ابتکار: آمریکای ترامپ به طور بی‌سابقه‌ای تنها و منزوی مانده است. از تولید دستمال توالت با شکل ترامپ در مکزیک و رونمایی از پادری با شکل ترامپ توسط رئیس حزب اقلیت در استرالیا تا کودکانه خواندن رفتار او توسط شهردار لندن، همه نشانی از این است که برخورد غیرقابل قبول ترامپ که الفبای زبان دیپلماتیک را هم نیاموخته در این انزوای تاریخی نقش داشته است.

از سوی دیگر، برخورد حرفه ای سرداران دیپلماسی کشور و رای ِ معنادار مردم به ادامه روند تعامل‌گرا با جهان در ۲۹ اردیبهشت، باعث شده است که ایران به عنوان بازیگر موثر و معقول منطقه و فرامنطقه‌ای در جهان شناخته شود و حامیان و سرمایه‌گذاران جدیدی پیدا کند. در حقیقت حضور ترامپ «می‌تواند» فرصتی تاریخی برای ایران رقم بزند تا ما بتوانیم دیگر نیروهای معقول را علیه دشمن دیرینه‌مان متحد کنیم و از این راه به اروپا نزدیک شویم.
خوشبختانه گام‌های بسیار مهمی در این مسیر برداشته‌ایم تا جایی که امروز توتال(بخوانید: فرانسه) حاضر شده است در اقدامی تاریخی به آمریکای ترامپ پشت کند و ایرانِ ظریف را بر اطاعت از ابَر قدرت جهان ترجیح دهد. پیش از این نیز ترامپ به هر مستمسکی متوسل شده بود تا بتواند علیه ایران در شورای امنیت قطعنامه ای یا حداقل بیانیه‌ای دست وپا کند ولی برجام مانع آن شده بود و نمایندگان آمریکا هر بار دست خالی بازگشته بودند.
طبیعتاً دشمن در تلاش است که با استراتژی جدیدی سعی کند ایران ِمعتدل ِمعقول را عصبانی کند و مواضع مسئولانش را تند کند تا بتواند به ناکامی‌ها وشکست‌های دیپلماتیک خودش پایان دهد. تحریم‌های جدید کنگره که تجمیع تحریم‌های تکراری گذشته بود بیشتر برای وضع شده بود تا فضایی التهابی ایجاد کند و ایران را خشمگین و تند کند، نکته کلیدی اینجاست که پاسخ ما قاطعانه و در چارچوب عرف بین‌المللی باشد، ترامپ باز تنها خواهد ماند.
واکنش مهم فرانسه به تحریم‌ها را در همین راستا می‌توانیم ارزیابی کنیم. فرانسه در اقدام جالبی تحریم‌های کنگره را «مغایر حقوق بین‌الملل» خواند و حتی خواستار واکنش اروپا به آن شد.
بی شک آمریکا بعد از این به مقداری که محبوبیت ترامپ تنزل پیدا کند به دنبال «تحریک» طرف ایرانی خواهد بود تا به بهانه‌های واهی همچون پس دادن زندانیان یا عدم حمایت از تروریسم، ایران را وادار به مواضع خارج عرف کند. حتی امکان دارد به صورت یک جانبه از برجام عدول کند.
اکنون دو راه پیش روی ایران است یا می‌تواند الگوی «خروج ترامپ از توافق پاریس» را پیگیری کند یا اینکه از ظرفیت‌هایش برای نمایش توان موشکی و حتی تولید بمب هسته‌ای استفاده نماید و اصطلاحاً برجامی که ترامپ پاره می‌کند را آتش بزند. در صورتی که ایران راه اول را انتخاب کند، بی شک چین، روسیه، آلمان و فرانسه علیه ترامپ موضعی سخت خواهند گرفت و روند استیضاح وی در آمریکا نیز تسریع و تسهیل خواهد شد.
افزون بر این اذهان بین‌المللی و داخلی فشار بازدارنده‌ای را به ترامپ وارد خواهند آورد. در حقیقت بازی به نفع ایران در صورتی که ترامپ از توافق خارج شود و ایران بماند رقم خواهد خورد. ولی اگر ما نیز تعهدات برجام را زیر پا بگذاریم یا مواضعی اتخاذ کنیم که اروپا به آن آلرژی دارد، بهانه به دست لابی‌های صهیونیستی، عربستان و آمریکا داده‌ایم تا با «موج‌سازی‌های رسانه‌ای» ایران را خطرناک و تهدیدآمیز و قانون‌گریز نشان دهند و راه را برای اعمال فشارهای به مراتب بیشتر و حتی حمله نظامی به ایرانی که قابل کنترل نیست، هموار کنند.
بدیهی است خویشتن‌داری حرفه‌ای حاکمیت می‌تواند بار دیگر توطئه دشمنان قسم خورده ایران را به آنها باز گرداند و ایران را به عنوان مقتدر، آزاد و باثبات‌ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاری خارجی و کنترل گروه‌های بومی تروریستی معرفی کند.
مواضع معقول رئیس مجلس ایران مبنی بر پرهیز از ایجاد اضطراب و دیدار مهم رئیس‌جمهوری منتخب مردم با سرداران عالی رتبه سپاه، نشانه مبارکی است که ایران متحد، معتدل و معقول در برابر این نیرنگ، اقدامات شتابزده‌ای نخواهد کرد و مهم است که ما مردم ایران نیز در صورت خروج یا زیرپا گذاشتن بخشی از برجام توسط آمریکا، ایجاد تنش و اضطراب غیرضروری نکنیم و در این ایام فوق حساس به تیم ِموفق دکتر ظریف اعتماد کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج