۵۷۳۵۸۸
۳ نظر
۵۰۸۰
۳ نظر
۵۰۸۰
پ

عشق و عاشقی به وقت تلویزیون

شبکه نسیم از امشب «وقتشه» را روی آنتن می برد؛ برنامه ای با ساختاری جدید که روی بحث ازدواج و مشکلات آن متمرکز شده. در گفت و گو با کامران تفتی مروری داریم بر حال و هوای برنامه، ویژگی های آن و جنس اجرای او.

روزنامه هفت صبح - سوسن سیرجانی: شبکه نسیم از امشب «وقتشه» را روی آنتن می برد؛ برنامه ای با ساختاری جدید که روی بحث ازدواج و مشکلات آن متمرکز شده. در گفت و گو با کامران تفتی مروری داریم بر حال و هوای برنامه، ویژگی های آن و جنس اجرای او.

برنامه «وقتشه» پس از تبلیغات فراوان بالاخره از امشب روی آنتن شبکه نسیم می رود. آن طور که اعلام شده قرار است در آن از عشق و ازدواج و این جور چیزها حرف زده شود. درواقع قرار است هشت جوان که مشکل ازدواج دارند در برنامه حضور پیدا کنند. راجع به مشکلات شان حرف بزنند و نهایتا با مشاوره کارشناس ها تا پایان برنامه مشکلات شان را رفع کنند. شکل و شمایل برنامه کاملا جدید است و تا به حال نمونه اش را نداشته ایم. کامران تفتی به عنوان اولین تجربه اجرا قرار است سکان این برنامه را به دست بگیرد. البته خودش تاکید دارد مجری نیست و به عنوان کامران تفتی در برنامه حضور دارد.
عشق و عاشقی به وقت تلویزیون

در گفت و گو با کامران تفتی درباره کلیت برنامه، نحوه گزیش سوژه ها، روند برنامه و اجرای آن اطلاعاتی به دست آورده ایم.

برنامه «وقتشه» با تبلیغ های زیادی که داشت از امشب قرار است روی آنتن برود. با این حال توضیحات کمی درباره روند برنامه و نحوه گزینش سوژه های آن ارائه شده. اینکه سوژه ها با چه رویکردی انتخاب شده اند؟

برای برنامه «وقتشه» فراخوانی داده شد و تعداد زیادی در آن ثبت نام کردند. بعد از آن کارشناس ها و روانشناس های برنامه داستان های این آدم ها را گوش دادند، بررسی کردند و شرایط آنها را سنجیدند اما به دلیل محدودیت های یک برنامه تلویزیونی، فعلا برای فصل اول 8 نفر از میان ثبت نام کننده ها انتخاب شدند تا ما داستان های آن را ببینیم. توضیحاتی در برنامه داده خواهدشد که چطور این 8 نفر از میان بقیه انتخاب شدند؛ ما با آنها همراه می شویم و تا رسیدن به زندگی مشترک با آنها خواهیم ماند. البته بگویم که این گزینش دلیل بر ارزش نام گذاری آدم ها نیست. بلکه عوامل برنامه دوست داشتند قصه ها و شرایط متفاوت در برنامه وجود داشته باشد.

درباره مشکلات متفاوتی که بر سر راه سوژه ها برای ازدواج است صحبت کردید. برنامه «وقتشه» حرف جدیدی برای مخاطب تلویزیون دارد؟

حرف های جدیدی به این سبک که مثلا می بینیم بخش اعظمی از جوانان ما به دلیل نداشتن مسکن یا دلایل و مشکلات دیگر نمی توانند زندگی خود را شروع کنند. ما سعی کرده ایم به نوعی برای این مسائل تلورانس در نظر بگیریم و یک نماینده از کسانی که مثلا مشکل مسکن بر سر راه آنها قرار دارد به برنامه بیاوریم.

مراحل اولیه گزینش سوژه ها و اینکه چه مراحلی طی شده تا شرکت کننده ها به برنامه رسیده اند را مانند مسابقه های استعدادیابی تلویزیون می بینیم؟

ببینید ما تلنت شو (استعدادیابی) یا دیت شو (قرار ملاقات) نیستیم. «وقتشه» یک برنامه عاشقانه است که می خواهد کمک کند تا یک جوان به مرحله خوب زندگی اش برسد و ما از یک جایی به بعد وارد داستان زندگی این آدم ها می شویم.

پیش از این در برنامه «ویتامین 3» با اجرای علی ضیا و «ماه عسل» احسان علیخانی و چند برنامه دیگر تلویزیونی زوج های جوانی به برنامه دعوت می شدند، درباره مشکلات شان صحبت می کردند و در نهایت پس از تعریف کلی داستان زوجین در برنامه به عقد هم در می آمدند، با وجود اینکه پیش از این به این موضوع پرداخته شده و «فرمول یک» هم بار دیگر سراغش رفته «وقتشه» چه رویکرد جدیدی خواهدداشت؟

ما در برنامه برای کسی داستان و چارچوب تعریف نکرده ایم. آدم ها خودشان هستند. از طرفی ما قرار نیست زوج ها را به عقد هم دربیاوریم. بلکه یک مسیری برای سوژه ها اتفاق می افتد تا ما به همراه بیننده ها ببینیم که آیا آمادگی ازدواج دارند یا خیر؟ اگر آمادگی ازدواج دارند پس چه مشکلی بر سر راه آنها است که نمی توانند ازدواج کنند و در آخر ما کمک کنیم مشکلشان برطرف شود و بتوانند زندگی خود را شروع کنند.
عشق و عاشقی به وقت تلویزیون
نقش مجری در مسیری که قرار است برای یک زوج جوان در برنامه طی شود، چیست؟

من در «وقتشه» مجری نیستم. من کامران تفتی بازیگر هستم و تمام تلاشم را به کار بسته ام تا به دلیل هدف اصلی برنامه در آن حضور داشته باشم. چون این برنامه اولین برنامه عاشقانه، عشق و ازدواج است که پس از انقلاب در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران ساخته شده. از طرفی هیچ محدودیتی برای حضور آدم ها نیست، حتی بازیگران و خواننده ها هم می توانند حضور پیدا کنند، حرف بزنند و به نقطه ای که ازدواج و عشق است برسند.

مجرد یا متاهل بودن شما به عنوان راوی برنامه مهم است. این موضوع چقدر قرار است روی داستان و مسیری که پیش می رود تاثیر بگذارد؟

الان نمی توانم موضوع را کاملا باز کنم و بهتر است برنامه دیده شود. اما این موقعیت تجرد و تاهل من بسیار روی برنامه تاثیرگذار است و اتفاقات مهمی در نتیجه آن خواهید دید.

بعد از عید نوروز با رای گیری برنامه سه ستاره، میزان محبوبیت شما به عنوان ستاره سریال ها و بازیگری در میان مخاطب مشخص شد. اجرا کار روتینی است که به نوعی برای بازیگر ریسک محسوب می شود. مثلا چند ماه است مخاطب تلویزیون یک شب در میان پژمان بازغی را می بیند بدون اینکه داستان ویژه ای برای او تعریف شده باشد. چالش اجرا را چطور پذیرفتید؟

به نظر من هنر یک پکیج است و این که خود را در شاخه های مختلف آن بیازماییم پا تو کفش دیگران کردن نیست. بلکه باید در کارنامه کار بفهمد گذاری داشته باشید و مدیومی که می خواهید از طریق آن با مخاطب حرف بزنید باید منطقی و درست انتخاب شود. «وقتشه» حرف بسیار بزرگی می خواهد بزند. چون معتقدم تمام حال خوب یک مملکت به این بستگی دارد که بسیاری از زندگی ها اتفاقات خوبی را در خود تجربه کند و این سرانه عجیب و غریب طلاق در ایران کمتر شود.

تا به حال در هیچ برنامه تلویزیونی درباره عشق و عاشقی صحبت نشده و این موضوع برای من بسیار هیجان انگیز بود و ترغیبم کرد تا این پیشنهاد را بپذیرم. اگر پژمان بازغی نوع دیگری از اجرا را می پذیرد حتما هدف بزرگی دارد. اما فیلدی که من انتخاب کردم و می خواهم از این طریق با مردم و مخاطبم صحبت کنم هدف بزرگ و ارزشمندی دارد. ما عملی و کاربردی به این موضوع پرداختیم و بیشتر از اینکه تریبون مجری بودنش برایم جذاب باشد، اینکه خودم هم جزو آن جوان ها قرار بگیرم و مشکلات حل شود برایم مهم بود.

گفتید مجری نیستید، اما خودتان را در تریبون مجری قرار دادید. تا به اینجای کار وسوسه نشدید که این فیلد کاری را ادامه دهید؟

«وقتشه» برنامه طولانی مدتی است که فکر می کنم مدت ها درگیر آن باشم اما به هرحال من خیلی به آینده کارها فکر نمی کنم. من در این برنامه هستم چون ازدواج و عشق دغدغه لحظات همه جوان های دنیا است.

با توجه به خط قرمزهایی که تلویزیون برای روابط احساسی بین آدم ها و عشق دارد، روح برنامه دچار مشکل نخواهدشد؟

این قدم بسیار مثبت و بزرگی است که توسط شبکه نسیم برداشته شده، اینکه سمت این موضوع ملتهب برویم چون خط قرمزهای فراوانی دارد. داریم تمرین می کنیم و به پختگی خواهدرسید. تا اینجا که من شاهدم این خط قرمزها روی شاکله برنامه تاثیر منفی نگذاشته است. تهیه کننده هم سعی کرد تیم قوی را بچیند تا بتوان در دو لوکیشن متفاوتی که کار می کنیم برنامه مهم و جریان ساز باشد و بتواند مشکلات را علمی حل کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالم بهم خورد

    • بدون نام

      ازدواج با این برنامه ها مشکلش حل نمیشه

    • بینام

      چقدر احمقانه....اینا هم جوگیر شدن فردا برنامه ی همسریابی راه میندازن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج