۵۷۳۶۹۷
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

جزییات کابینه را فقط شخص روحانی می داند

معاون امور مجلس رییس جمهوری تاکید کرد: جزییات بیشتر و دقیق تر در مورد کابینه آینده را فقط شخص رییس جمهوری می داند و بس و اظهارات برخی افراد، شخصیت ها، اخبار و گزارش های رسانه ای در این زمینه فقط در حد گمانه زنی است.

خبرگزاری ایرنا: معاون امور مجلس رییس جمهوری تاکید کرد: جزییات بیشتر و دقیق تر در مورد کابینه آینده را فقط شخص رییس جمهوری می داند و بس و اظهارات برخی افراد، شخصیت ها، اخبار و گزارش های رسانه ای در این زمینه فقط در حد گمانه زنی است.
حسینعلی امیری روز یکشنبه با بیان این که برنامه هایی که دولت یازدهم توانسته در چهار سال گذشته به اجرا بگذارد، دستاوردهای مهمی داشته است، گفت: در عرصه سیاست خارجی برجام یکی از مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم بود که توانست پرونده هسته ای ایران را به عنوان یکی از مهم ترین پرونده های بین المللی حل و فصل و حقوق مسلم هسته ای ایران را از جمله در زمینه غنی سازی و چرخه کامل هسته ای از طریق شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی به رسمیت بشناسد و تضمین کند.
وی افزود: این موضوع در تاریخ روابط بین الملل بی سابقه است که کشوری بتواند از طریق مذاکرات سیاسی و حقوقی از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شود.
معاون امور مجلس رییس جمهوری یادآور شد: در واقع این دستاورد، قابل مقایسه با ملی شدن صنعت نفت و حتی مهم تر از آن است و مطمئنا با کنار رفتن مسائل سیاسی و جناحی، آیندگان در مورد آن قضاوت بهتری خواهند داشت.
امیری اضافه کرد: جالب توجه این که هم ملی شدن صنعت نفت توسط یک رئیس دولت حقوقدان (دکتر مصدق) به سرانجام رسید و هم توافق نامه برجام توسط رییس جمهوری حقوقدان جناب آقای دکتر روحانی به نتیجه رسید. در واقع نگاه حقوقی رییس جمهوری به این موضوع و عبور از فضای امنیتی و سیاسی حاکم بر این پرونده کمک بزرگی به حل و فصل آن کرد.
وی خاطرنشان کرد: جهش در صادرات نفتی، توافق های مختلف تجاری با شرکت های جهانی، آغاز روند نوسازی صنایع کشور از جمله صنعت هوانوردی، احیای عزت ایران و ایرانی در جهان و خنثی کردن پروژه ایران هراسی از دیگر دستاوردهای برجام است.
وی تاکید کرد: لغو تحریم های ظالمانه، حضور فعال در عرصه های بین المللی، بویژه در مبارزه با تروریسم و خشونت در جهان و منطقه، توسعه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی است.
معاون امور مجلس رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در بُعد داخلی و بویژه در موضوع اقتصاد کاهش تورم، افزایش رشد اقتصادی، بازگرداندن اعتماد و آرامش به فضای کسب و کار، پشت سرگذاشتن رکود، سر و سامان دادن به وضعیت برنامه ریزی و بودجه نویسی (با احیای سازمان برنامه و بودجه)، افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی، خودکفایی در تولیداتی نظیر بنزین و گندم، افزایش سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی و تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان از دیگر دستاوردهای دولت در چهار سال گذشته به شمار می رود.

امیری افزود: گسترش پوشش بیمه ای و بهداشت و درمان، ارتقاء ارائه خدمات حمایتی و کمک های مادی به اقشار کم درآمد و محروم از جمله افراد و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ارائه منشور حقوق شهروندی از دیگر موارد مهمی است که می توان در بخش دستاوردهای دولت به آنها اشاره کرد.

**دولت یازدهم از ابتدا معتقد به تعامل حداکثری با مجلس بود
وی درمورد همکاری مجلس با دولت بیان کرد: دولت یازدهم از همان ابتدای شروع به کار معتقد به تعامل حداکثری با مجلس بوده و رییس جمهوری محترم، معاون اول و سایر مقامات در دولت نیز به این مهم اعتقاد دارند و در مناسبت های مختلف و در عرصه عمل نیز این موضوع را اثبات کرده اند.
معاون امور مجلس رییس جمهوری یادآور شد: مصوبات مجلس به موقع ابلاغ و اجرا شده، مصوبات دولت به موقع برای کمیسیون تطبیق ارسال شده و تقریبا اکثر قریب به اتفاق آنها در این کمیسیون تایید شده است.
وی تصریح کرد: اعضای فراکسیون ها و مجمع نمایندگان استان ها دیدارهای منظمی را با رییس جمهوری، معاون اول و سایر مقامات دولتی دارند، سوال ها و تذکرهای نمایندگان محترم به دستگاه های اجرایی پیگیری و مورد رسیدگی قرار گرفته و پاسخ های لازم در اسرع وقت به آنها داده شده است.

امیری یادآور شد: دولت یازدهم همچنین به موقع لوایح بودجه سالانه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است تا امورات مردم و کشور به دلیل تاخیر در ارائه لایحه بودجه معطل نماند.

وی همچنین گفت: معمولا بین دولت و مجلس (هر دولتی با هر نگاه سیاسی و هر مجلسی با هر ذوق سیاسی) اگر همدلی، همراهی و فهم مشترک در مورد مشکلات کشور بوده کشور خوب اداره شده، دولت در اجرای برنامه های خود موفق بوده و مجلس در انجام وظیفه تقنینی و نظارتی خود خوب عمل کرده است و آن جایی که ما شاهد مناقشات و بگو و مگو های سیاسی و ناهماهنگی ها بودیم، هم دولت در انجام کارها با مشکل مواجه شده و هم مجلس به هدفی که دنبال آن بوده نرسیده است.
معاون امور مجلس رییس جمهوری تصریح کرد: بنابر این آنچه مخصوصا در مقطع کنونی برای ما مهم است همدلی، همراهی، وحدت و درک مشترک از مسائل و ضرورت ها و اولویت های کشور است که خوشبختانه ما در دولت تدبیر و امید بر اساس تأکیدی که آقای رئیس جمهور همواره داشتند راضی هستیم ، آقای رییس جمهوری در ابتدای دولت به سه نکته کلیدی تأکید داشتند که یکی تعامل ویژه دولت با مجلس بوده و همواره قانونگرایی و رعایت قانون مورد تأکید ایشان بوده است.
وی اضافه کرد: رییس جمهوری به قانونگرایی به عنوان یکی از ضرورت ها و باورهای مهم تأکید دارند و معتقدند که باید در تعامل با مجلس چیزی که وظیفه قانونی دولت است، مثل لایحه بودجه، تهیه آیین نامه اجرای قوانین، تنظیم مصوبات دولت بر اساس روح قوانین، به موقع انجام بگیرد، دوم اینکه آقای رییس جمهوری چند دوره در مجلس بودند و به نوعی خودشان را فرزند مجلس خواندند و از اهمیت و کارکرد، حقوق و صلاحیت های مجلس کاملا مطلع هستند.
امیری ادامه داد: نکته سومی که آقای رییس جمهوری به خاطر اعتقادی که ایشان به ایجاد آرامش در جامعه دارد مورد تاکید قرار داد، دوری از حاشیه سازی و پرهیز از تنش در روابط بین دولت و مجلس بود.
وی تاکید کرد: این سه مطلب کلیدی بود که آقای دکتر روحانی در ابتدای کار دولت مطرح کردند و ما هم همان مسیری را می رویم که خواسته آقای رییس جمهوری است و برای تحقق این خواسته دکتر روحانی در سطح معاونت امور مجلس رییس جمهوری، معاونین پارلمانی دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها، برنامه هایی انجام گرفته مثل ملاقات های آقای رییس جمهوری با فراکسیون های مختلف مجلس، ملاقات های معاون اول رئیس جمهور با مجامع استانی نمایندگان مجلس و ملاقات هایی که وزیران با نمایندگان مجلس دارند و برنامه هایی از این دست و ملاقات هایی که کمیسیون های مجلس با رئیس جمهور دارند.
معاون امور مجلس رییس جمهوری افزود: اینها در موضوع تعامل حداکثری با مجلس تعریف می شود و این تعامل در دوره مجلس دهم بسیار خوب بوده است، به عنوان مثال ما سال گذشته توانستیم سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان را که نتوانسته بودند در مجلس قبلی رأی اعتماد بگیرند، بار دیگر در این مجلس معرفی کنیم و بتوانند با رأی بالایی اعتماد نمایندگان را جذب کنند. این اتفاق، حکایت از این دارد که مجلس بنای کمک به دولت را دارد.
وی تصریح کرد: این همراهی قطعا تاثیر مثبت داشته و در آینده نیز تاثیر خواهد داشت، چرا که دولت و مجلس هر دو می خواهند مشکلات مردم رفع و یا حداقل کمتر شود بنابراین همراهی و درک متقابل دولت و مجلس در این زمینه می تواند در بررسی طرح ها و لوایح و تصویب به موقع آنها موثر باشد. البته اختلاف نظرهایی نیز میان این دو قوه در مسائل مختلف پیش می آید که طبیعی است و باید تلاش کنیم این اختلاف نظرها با تعامل و همفکری کمتر و کمتر شود تا خدای ناکرده مشکلی برای مردم و جامعه پیش نیاید.

امیری یادآور شد: سیاست دولت تدبیر و امید بر این بوده است که با همه نمایندگان مجلس فارغ از این که در چه تبار سیاسی تعریف می شوند و یا در کدام فراکسیون ها سازماندهی شده اند، تعامل نزدیکی داشته باشد، ما از روابط دولت و مجلس راضی هستیم و از همه عزیزان هم سپاسگزاری می کنیم.

**جزییات دقیق در موررد کابینه را فقط شخص رییس جمهوری می داند/ اظهارات برخی افراد در حد گمانه زنی است
معاون امور مجلس رییس جمهوری همچنین در مورد تغییرات احتمالی و جوان گرایی در دولت دوازدهم گفت: تغییرات در کابینه آتی در مقایسه با کابینه فعلی قطعی است و همانگونه که رییس جمهوری محترم فرمودند ایشان این روزها در حال تعامل و مشورت با صاحبنظران، کارشناسان برای تعیین اعضای کابینه جدید هستند.
وی افزود: آقای روحانی همچنین بارها تاکید کرده اند دولت دوازدهم، دولتی باشد که بتواند با کارآمدی بیشتری برای تحقق اهداف برنامه ها حرکت کند، چیزی که مهم است به نظر من بحث پیر و جوان بودن نیست، بلکه بحث کارآمدی اعضای کابینه است. چه بسا ممکن است جوانی کارآمدی لازم را نداشته باشد و یا فردی با سن بالاتر کارآمدی بیشتر و بهتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: جزییات بیشتر و دقیق تر در مورد کابینه آینده را فقط خود آقای رئیس جمهور می داند و اظهارات برخی افراد و شخصیت ها و اخبار و گزارش های رسانه ای در این زمینه فقط در حد گمانه زنی است.

**رییس جمهوری در معرفی وزرای کابینه جدید ذائقه مجلس و توانمندی و کارآمدی وزراء را در نظر می گیرد
معاون اور مجلس رییس جمهوری درباره سوالی مبنی بر این که آیا کابینه جدید در کسب رای اعتماد از مجلس موفق خواهد بود؟ و خواسته های نمایندگان چه طور به دولت منتقل می شود، گفت: مجلس یک سری صلاحیت های انحصاری دارد که بر اساس قانون اساسی جزو وظایف انحصاری مجلس شورای اسلامی است.
وی تصریح کرد: دولت هم یک مجموعه صلاحیت هایی دارد که بر اساس قانون اساسی جزو صلاحیت های انحصاری آن است که ما به بخش اول از جهت حقوقی می گوییم صلاحیت های تقنینی و نظارتی مجلس و به بخش مربوط به دولت هم صلاحیت های اجرایی می گوییم.
امیری یادآور شد: این مرزها در قانون اساسی تا حدودی مشخص است، نمی گویم کاملا مشخص است چون گاهی هم یک منطقه الفراغی داریم که در آن ممکن است از جهات حقوقی بحث هایی پیش بیاید که اینها خصیصه اجرایی دارد یا تقنینی؟ مربوط به دولت است یا مجلس؟ من از شرح این موضوع که محل بحث ما نیست می گذرم اما یک سری وظایف هم هست که بین دولت و مجلس مشترک است، یکی از این کارهای مشترک تشکیل هیات وزیران است.
معاون پارلمانی رییس جمهوری تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی این شخص رییس جمهوری است که هیات دولت را تعیین می کند، وزیران و معاونان رییس جمهوری را تعیین می کند اما وزیرانی که آقای رییس جمهوری معرفی می کند باید از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند.
وی تصریح کرد: تشکیل هیات وزیران یک کار مشترک است و آقای رییس جمهوری در معرفی وزرا ذائقه مجلس را در نظر می گیرد، نمایندگان نیز در قالب نطق میان دستور، تذکر، سخنرانی و مناسبات رسمی که به هرحال در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و همچنین از طریق مناسبات غیررسمی که بین ما و مجلس وجود دارد، توقعات شان را از اعضای دولت و از وزیران و رییس جمهوری مطرح می کنند، بنابراین ما معمولا این مسائل را جمع بندی می کنیم و به استحضار رییس جمهوری می رسانیم.
وی اضافه کرد: ما نمی توانیم قطعی بگوییم مجلس به تمام وزیران پیشنهادی که رییس جمهوی به مجلس معرفی می کند، حتما رای اعتماد می دهد، به هر حال این در صلاحیت مجلس است ولی می توانم قطعا اعلام کنم که آقای رئیس جمهور در معرفی وزرای کابینه جدید ذائقه مجلس و توانمندی و کارآمدی وزراء را در نظر می گیرد. مصالح کشور را در نظر می گیرد . خواسته های مردم را در نظر می گیرد.

وی افزود: در هر حال این رییس جمهوری است که در نهایت باید پاسخگوی دولت باشد پاسخگوی افکار عمومی نسبت به دولت باشد به هر حال ایشان هستند که باید در این جایگاه و این معرض قرار بگیرند. بنابراین هم مقتضای تدبیر این است و هم خود ایشان شخصیت کارکشته ای هستند، سیاستمدار صاحب نامی هستند اینها را در نظر می گیرند و من پیش بینی ام این است با توجه به اینکه ایشان این مطالب و مسائل را در نظر می گیرد و برای معرفی هیات وزرا حتما پشت هر کدام از پیشنهادات یک منطق عقلانی و سیاسی وجود دارد و ذائقه مجلس را هم در نظر می گیرد، طبیعتا ان شاء الله با مجلس در آن روز مشکل نخواهیم داشت .

**برنامه دولت دوازدهم مبتنی بر محورهای توسعه آزادی، امنیت، آرامش، پیشرفت و بهبود فضای اقتصادی است
معاون امورمجلس رییس جمهوری همچنین در مورد اولویت های اساسی در دولت دوازدهم گفت: آقای دکتر روحانی قبل از انتخابات 29 اردیبهشت برنامه های خود را برای دولت آینده به مردم اعلام کرد و در واقع تنها نامزدی بود که مانیفست انتخاباتی مکتوب، قابل اجرا و قاعده مندی را در اختیار رای دهندگان قرار داد تا بتوانند با آگاهی کامل رییس جمهوری آینده خود را انتخاب کنند. امیری خاطر نشان کرد: رای بالای مردم فهیم ایران به جناب آقای روحانی نشان داد که آنان به رغم تبلیغات منفی و تخریب های صورت گرفته علیه دولت و وعده های به ظاهر جذاب بعضی از رقبا در جریان تبلیغات انتخاباتی، به برنامه های رییس جمهوری اعتماد کرده اند و خواستار اجرای این برنامه ها هستند.
وی تصریح کرد: دکتر روحانی برنامه دولت دوازدهم را مبتنی بر محورهای توسعه آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت و بهبود فضای اقتصادی تنظیم کرده است و ان شاءالله با کابینه ای کارآمدتر از گذشته این برنامه ها طی چهار سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی یاداور شد: برنامه آقای روحانی در چند بخش مجزا با موضوع های مسائل اساسی کشور، برنامه اقتصادی و توسعه اشتغال، برنامه های سیاسی، برنامه های فرهنگی، برنامه های اجتماعی، برنامه علم، فناوری و نوآوری، برنامه های محیط زیست و توسعه پایدار، برنامه سلامت،بهداشت و درمان، سیاست خارجی و برنامه امور دفاعی تنظیم و منتشر شده است.
امیری گفت: ادامه تعامل سازنده با جهان بویژه با کشورهای دوست و مسلمان و جذب سرمایه، تقویت تولید، ایجاد اشتغال پایدار، اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی، حمایت و تقویت آزادی مطبوعات و آزادی بیان، مبارزه با فساد، رسیدگی بیشتر به مناطق محروم و دورافتاده و حمایت واقعی از اقشار آسیب پذیر از جمله محورهای مهم برنامه های آقای روحانی در چهار سال آینده خواهد بود.
معاون امور مجلس رییس جمهوری در مورد مهم ترین چالش دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: به نظر من کنترل قیمت ها در عین حال بدون بازگشت به دوره رکود، بیکاری بویژه بیکاری جوانان تحصیل کرده، فساد، تبعیض و قاچاق، بحران آب و مشکلات زیست محیطی نظیر آلودگی هوا، ریزگردها و.. برخی مشکلات موجود در نظام اداری و نظام بانکی کشور، آسیب های اجتماعی، محرومیت شامل محرومیت اقتصادی، فرهنگی، علمی، جغرافیایی و ... تلاش آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی رژیم های مرتجع و وابسته منطقه برای دامن زدن به اختلافات در منطقه، حمایت از تروریسم و ترویج ایران هراسی از جمله چالش های آینده خواهد بود.

**به احتمال زیاد تغییراتی را با رویکرد حضور بیشتر بانوان متخصص در پست های مدیریتی شاهد خواهیم بود
وی در مورد حضور بیشتر بانوان در کابینه نیز اظهار داشت: آقای روحانی به توانمندی مدیریت خانم‌ها شدیدا معتقد است. در دولت یازدهم هم دیدید که سه خانم در سطح معاونت رییس‌جمهوری داشتیم.
معاون امور مجلس رییس جمهوری تصریح کرد: همچنین چند خانم معاون وزیر، معاون استاندار، فرماندار، بخشدار و همین‌طور برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، یک خانم سفیر نیز داشتیم. لذا خود آقای روحانی هم بارها اعلام کرده‌اند که خانم‌ها نیمی از جمعیت ایران هستند و باید در عرصه اجتماع به شکلی فعال حضور داشته باشند.
امیری اضافه کرد: نظر شخصی من این است که به احتمال زیاد تغییراتی را با رویکرد حضور بیشتر بانوان متخصص و متعهد در پست های مدیریتی شاهد خواهیم بود ولی در مورد جزییات و اینکه خانم ها دقیقا در چه پست هایی منصوب می شوند باید منتظر معرفی اعضای کابینه جدید باشیم تا از تصمیم آقای رییس جمهوری آگاه شویم.
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره این که آیا از طرف نمایند گان مجلس افرادی جهت پست های وزارتی به رییس جمهوری معرفی یا پیشنهاد شده اند؟ گفت: همانگونه که آقای رئیس جمهور اعلام کردند در حال حاضر سرگرم رایزنی و مشورت با افراد مختلف و صاحب نظران و کارشناسان در مورد انتخاب اعضای کابینه هستند و نمایندگان مجلس از جمله اعضای هیات رئیسه فراکسیون های مختلف هم در این زمینه با آقای روحانی رایزنی کرده اند ولی تا آنجا که من اطلاع دارم صحبت ها در مورد مصداق ها نبوده است بلکه بیشتر ویژگی های کلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ولی باز هم تاکید می کنم فقط شخص آقای رئیس جمهور جزییات دقیق این مسائل را می دانند و قطعا تصمیم گیری نهایی نیز با ایشان است و برای آگاهی از این تصمیم باید چند روز دیگر صبر کنیم.

امیری درباره استفاده از اقلیت های مذهبی و اهل سنت در دولت دوازدهم بیان کرد: در دولت یازدهم شاهد حضور فعال تر هموطنان از اقوام و اهل سنت در پست های مختلف مدیریتی بویژه در مناطق مختلف جغرافیایی کشور بودیم که با توجه به تخصص و دیگر ویژگی های لازم برای مدیران این انتصابات انجام شد و احتمالا این روند در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

**سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی را یک مجموعه ای از نظام با نظر مقام معظم رهبری تعیین می کنند
وی درمورد رویکرد دولت دوازدهم در سیاست خارجی اظهار داشت: اصول سیاست خارجی کشور بویژه در سطح کلان و مسائل مهم توسط مجموعه نظام و زیر نظر مقام معظم رهبری تعیین و پیگیری می شود و فقط ممکن است دولت های مختلف در شیوه های اجرایی و نوع تعامل شان با بازیگران منطقه ای و بین المللی متفاوت عمل بکنند.
وی تصریح کرد: آقای دکتر روحانی به دلیل سوابق و تجربیات گسترده شان در حوزه سیاست خارجی، در این حوزه بسیار متخصص و مسلط هستند و همچنین حضور دیپلمات های مجرب و متعهد مزیت ویژه به شمار می رود، حضور این شخصیت ها در دولت و رویکرد تعاملی و توام با احترام متقابل دولت در قبال بازیگران بین المللی، باعث ارتقاء جایگاه ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی در دوره دولت یازدهم شد.
وی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی برجام بود که آقای دکتر روحانی با تدبیری شایسته و با استفاده از همه ابزارهای حقوقی و دیپلماتیک توانست تصمیم کلان حاکمیت را که زیر نظر رهبر معظم انقلاب و برای حل پرونده هسته ای اتخاذ شده بود، به بهترین نحو ممکن عملیاتی و اجرایی کند و منافع و امنیت ملی ایران را در مذاکراتی برد-برد با قدرتهای بزرگ جهانی تامین کند.
امیری ادامه داد: قطعا تلاش برای اجرای همه بخش های برجام، مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی و بد عهدی های آمریکا و برخی دول مرتجع منطقه برای ضربه زدن به برجام، تعامل سازنده با کشورهای منطقه برای مقابله با تروریسم و جنایات سازمان یافته، حمایت از محور مقاومت و تلاش برای لغو تحریم های غیرهسته ای از جمله اولویت های مهم دولت دوازدهم در حوزه سیاست خارجی خواهد بود.
معاون امور مجلس رییس جمهوری تصریح کرد: سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی را مجموعه نظام با نظر رهبر معظم انقلاب تعیین می کنند. یعنی موضوع سیاست خارجی موضوعی نیست که صرفا در انحصار یا در دست یک بخشی از حاکمیت باشد.
وی گفت: رییس جمهوری درمورد سیاست خارجی با بخش های دیگر نظام مشورت می کند، هماهنگی می کند و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی که بر اساس قانون اساسی، مقام معظم رهبری تعیین می کنند آنها را در نظر می گیرد.

امیری خاطر نشان کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران تعامل با کشور های همسایه و منطقه است، تعامل با کشورهای مسلمان است، تنش زدایی در سطح بین المللی است، ایران دوستی به جای ایران هراسی کماکان در دستور کار وزارت خارجه و دولت جمهوری اسلامی است.

**مبارزه با تروریسم از مهم ترین برنامه های دولت است
وی با تاکید بر این که مبارزه با تروریسم یکی از مهمترین سیاست هایی است که در دستور کار دولت است، گفت: سیاست ما در واقع بحث تنش زدایی است، ما دوست نداریم ارتباطمان با کشورهای اسلامی را قطع کنیم، دوست داریم با کشورهای اسلامی که منافع مشترک و مشترکات دینی و اعتقادی بسیار زیادی داریم روابط خوبی داشته باشیم، اما متاسفانه حکام برخی کشورها واقعیت های منطقه را در نظر نمی گیرند و بعضا تحت القائات عوامل صهیونیست و قدرت های بزرگ قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: ما هیچ گاه دنبال تنش نبوده ایم و با لحاظ عزت ایرانی و با لحاظ حکمت و مصلحت و احترام متقابل که از جمله سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران است، با همه کشور ها تعامل می کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالازیادم مهم نیس مگه این وزیراکه حالاهستن چه گلی به سرمردم بدبخت زدن

    • بهمن

      ممنون وسپاسگذارم که به زیبایی هرچه تمام توضییح دادید.زنده باددکتر روحانی ودولت مقتدرش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج