۵۷۳۸۸۸
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

سکته قلبی؛ اولین عامل مرگ ایرانی های میانسال

رئیس اداره‌ سلامت میانسالان وزارت بهداشت تاکید کرد: سکته‌ قلبی همچنان به عنوان اولین عامل مرگ و میر زنان و مردان میانسال ایرانی به شمار می‌آید.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اداره‌ سلامت میانسالان وزارت بهداشت تاکید کرد: سکته‌ قلبی همچنان به عنوان اولین عامل مرگ و میر زنان و مردان میانسال ایرانی به شمار می‌آید.

دکتر مطهره علامه در دومین روز از نشست کشوری مدیران سلامت، جمعیت و خانواده در تبریز اظهار کرد: طبق بررسی های حاصل از تغییرات جمعیتی میانسالان، ۳۷ میلیون نفر از جمعیت کشور را گروه سنی ۳۰ تا ۷۰ تشکیل می‌دهند.

وی افزود: نیمی از جمعیت کشور را گروه بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند و با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور ما باید خدمات ارائه شده به میانسالان بالای ۶۰ سال، با کیفیت یکسانی و همانطور که به میانسالان ۳۰ الی ۶۰ سال ارائه می‌شود، ارائه شود.

وی افزود: پیک دوم سرطان پستان در ایران در بانوان در ایران در ۷۰ سالگی اتفاق می‌افتد و همچنین سرطان کولورکتال نیز از سرطان‌هایی است که غربالگری آن در میانسالان ۵۰ الی ۷۰ سال باید انجام شود.

علامه بیان کرد: سکته قلبی به عنوان اولین عامل مرگ و میر، ۱۷ درصد از مرگ و میر را در بانوان و ۲۱ درصد مرگ و میر در مردان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات سلامت مردان در سیستم سلامت ما کمرنگ است، گفت: سرطان دومین علت مرگ در گروه ۳۰ تا ۷۰ سال است و سرطان معده، ریه و برونژ جزو سرطان‌های غیر قابل مداخله و سرطان سینه جزو سرطان‌های قابل مداخله به شمار می‌آیند. سرطان پستان اولین و سرطان دهانه رحم دهمین سرطانی است که بانوان را از پا درمی‌آورد.

وی با اشاره به اهداف خدمات ادغام یافته نوین سلامت میانسالان گفت: افزایش امید به زندگی سالم در میانسالان و سالمندان، کاهش میزان مرگ و میر به میزان ۱۰ درصد تا پایان برنامه ششم توسعه و افزایش کیفی خدمات سلامت سالمندی از جمله‌ این اهداف به شمار می‌آیند.

علامه خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی باید بر میانه‌ کار جمعیت و پوشش گروه سنی ۴۰ سال و با خطر سنجی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی و یائستگی باشد.

دومین روز از نشست کشوری مدیران سلامت، جمعیت و خانواده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و در هتل پارس برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در کشوری که شادی و نشاط نباشد انتظاری نيست من جوان هر روز اروزي مرک ميکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج