۵۷۴۱۳۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ سرعت یا تاخیر؟ مساله این است

مبحث امروز بررسی واکنش‌های سریع و واکنش‌های با تاخیره. از درون شروع می‌کنیم، می‌رسیم به برون.

علیرضا مصلحی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

مبحث امروز بررسی واکنش‌های سریع و واکنش‌های با تاخیره. از درون شروع می‌کنیم، می‌رسیم به برون.

پزشک‌ها پیشنهاد می‌کنند آهسته غذا بخوریم. پس از خوردن مقدارغذای کافی، یه پیام به مغز مخابره میشه و انسان احساس سیری میکنه. جالب اینجاست، تا این پیام از شکم به مغز برسه حدود ۲۰ دقیقه طول میکشه. بنابراین کم کردن سرعت غذاخوردن، به مغز فرصت دریافت این سیگنال رو میده. حالا در مقابل کافیه شما اشتباهی بشینی رو یه پونز، پیامش در عرض میلی ثانیه میرسه به مغز! به راستی چرا؟ اگه فاصله رو هم حساب کنیم اون نقطه از مغز دورتره. قاعدتا سرعت واکنش نباید اینجوری باشه. بنده به شخصه به این نتیجه‌ رسیدم که احتمالا سیگنال ارسال شده از شکم، روحیه اجتماعی بالایی داره. خیلی اهل معاشرت، خنده‌رو و خوشحاله. به طور دقیق‌تر بخوام بگم در واقع الکی خوش و حال بهم زنه.
علت تاخیرش اینه که تو مسیر به تمام اعضای بدن سر میزنه. مثلا ميرسه به قلب میگه: «سلام چطوری؟ خوبی؟ چه قدر می‌شکنی بدبخت؟ دیگه جای سالم رو تنت نیست». قلب در حالی که کبود شده میگه: «خفه شو! برو برس به مغز زودتر. چهار تا لقمه دیگه بخوره، سکته رو زدم». سیگنال همینجور شادمان به مسیرش ادامه میده با چند تا عضو دیگه معاشرت میكنه. چند قدم مونده به مغز یهو یادش میفته حال کیسه صفرا رو نپرسیده، دوباره برمیگرده پایین. تو راه سیگنال محل پونز رو ميبینه که مثل برق از کنارش رد میشه. با خودش میگه: «واقعا این همه عجله از بهر چیست؟ یادم باشه اونجا هم یه سر بزنم ببینم چه خبره».

در جامعه هم با واکنش‌های سریع و با تاخیر خاص خودش روبه‌رو هستیم. برای مثال دو مورد از خبرهای هفته گذشته رو بررسی می‌کنیم.

خبر اول این بود که اشتباهی به حساب یک نفر چهار میلیارد واریز شده. بلافاصله پول رو گرفته، همسر و مادرش رو فرستاده کانادا و خودش هم داشته ميرفته که دستگیر شده. این عزیز، از خوب‌های واکنش سریعه. من چهار میلیارد یه دفعه بیاد به حسابم اولین واکنشم پس از رعشه، لمس شدن نصف بدنم خواهد بود به‌گونه اي که همون مبلغ باید هزینه درمونم بشه بلکه به زندگی برگردم. این به کنار. آدم یه روز تعطیل میخواد بره پارک، کتلت بذاره لای نون لواش دندون بزنه، از چند روز قبل برنامه‌ریزی میکنه. تو چجوری بلافاصله پول رو گرفتی خانواده رو فرستادی کانادا؟ این همه سرعت رو از کجا آوردی لعنتی! اجازه بده از همین تریبون تو رو به عنوان دایی واکنش سریع ایران معرفی کنم. لازم به ذکر است عنوان پدر واکنش سریع ایران در اختیار استاد خاوریه.

اما خبر دوم. جناب میرسلیم فرمودند که از تخلفات مالی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری با خبر بودند و گفتند: «اگر من به همراه اون شخص می‌رفتیم دور دوم، تخلفات رو برملا می‌کردم». در اینجا با نوعی تاخیر در واکنش روبه‌رو هستیم. آقای میرسلیم! بزرگوار! پرسش‌گر! معترض! به فرض اون شخص با یه نفر دیگه می‌رفت دور دوم یا اصلا همون دور اول انتخاب میشد، این‌رو چی میگی؟ نکن این کارها رو. البته ایشون گفتند چون در یک جبهه بودند، حزب‌شون با افشاگری مخالفت کرده. سلام و درود بی‌کران بر حزب‌شون. خدا سایه‌شون رو کم نکنه.

خب دیگه درس امروز تموم شد. برید مطالعه کنید، جلسه آینده کوییز می‌گیرم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج