۵۷۴۲۵۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

پرتاب ماهواره‌های «پیام» و «ظفر» تا ۲ سال دیگر

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره‌های «پیام امیرکبیر» تا یکسال دیگر و «ظفر علم و صنعت» تا دو سال دیگر آماده پرتاب می‌شود؛ اما ماهواره «دوستی» در نوبت پرتاب قرار دارد.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره‌های «پیام امیرکبیر» تا یکسال دیگر و «ظفر علم و صنعت» تا دو سال دیگر آماده پرتاب می‌شود؛ اما ماهواره «دوستی» در نوبت پرتاب قرار دارد.


پرتاب ماهواره‌های «پیام» و «ظفر» تا 2 سال دیگر

به نقل از سازمان فضایی ایران، محسن بهرامی با اشاره به آخرین وضعیت ماهواره های دانشگاهی سنجش از دور در کشور گفت: در ساخت ماهواره های سنجشی با چند دانشگاه کشور همکاری می کنیم و چند ماهواره نیز در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه ماهواره «پیام امیرکبیر» یکی از این ماهواره ها است که در کمتر از یکسال آینده آماده پرتاب می شود، ادامه داد: ماهواره «ظفر» نیز در دو سال آینده آماده پرتاب می شود؛ همچنین ماهواره «دوستی» در نوبت پرتاب است که امیدواریم پرتاب آن نیز انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ماهواره های مخابراتی نیز گفت: مذاکرات بین المللی مفصلی انجام شده تابتوانیم با تامین ماهواره مخابراتی، نیازهای کشور را برآورده کنیم. از سوی دیگر برای ساخت ماهواره های مخابراتی داخلی نیز فعالیت هایی در پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اقدام است.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه در این پژوهشگاه ساخت ماهواره «ناهید ۱» انجام شده و در حال انجام آزمایش های نهایی است، افزود: در این پژوهشگاه طراحی مفهومی ماهواره «ناهید ۲» شروع شده و گام های نخست آن در حال انجام است.

وی با تاکید براینکه همه فعالیت های فضایی جمهوری اسلامی ایران با اهداف صلح آمیز انجام می شود، اظهار امیدواری کرد که با فعالترشدن مرکز فضایی ماهدشت، بانک اطلاعات ماهواره های سنجشی تشکیل شود تا تمام اطلاعاتی که در سالیان طولانی فراهم شده به صورت دیجیتال آماده و در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج