۵۷۴۵۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تهران، شهری با ۹ میلیون مسئول

تابستان، فصل برداشت میوه های شیرین تلاش و جهاد است. تلاشی که از پس سختی های فصل خزان و بی رحمی های زمستان، گذشته و حالا به بار نشسته است تا شهد و شیرینی اش به کام همه بنشیند.

خبرگزاری مهر: تیرماه امسال، یکی از شیرین ترین ثمره های مدیریت شهری، در ساختمان «بهشت» به بار نشست و لایحه «مسئولیت پذیری اجتماعی» به تصویب منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر تهران رسید. حالا بیش از یک ماه از تصویب این لایحه به عنوان یکی از سرنوشت ساز ترین و مهم ترین لایحه های شهر تهران می گذرد. لایحه ای مهم برای آینده پایتخت که خشت های اول آن در سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران زده شد. قوام گرفت و با حذف زوائد و نگاه کارشناسی متخصصان حوزه شهری، پس از ساعت ها نشست و مطالعه و گفتگو، با عنوان « نظام نامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی شهر تهران» به صحن علنی شورا رفت و به اتفاق آرا به تصویب رسید.

این لایحه را باید برگ زرینی در کتاب افتخارات مدیریت شهری تهران دانست. چرا که این اتفاق می‌تواند آغازگر مسیری مهم در توسعه و ترویج مسئولیت اجتماعی سازمانی در درون شهرداری تهران و سایر سازمان های دولتی و غیردولتی باشد. استفاده از تجارب موثر جهانی و بومی سازی آن ها، اصلاح و تغییر رویه ها و قوانین موجود و نگاه درونی و بیرونی به مسائل و پدیده های اجتماعی از ضرورتهای اصلی فعالیت موثر در حوزه اجتماعی است و نگاه ویژه تمامی مسئولان را می‌طلبد . امروز بر خود میبالیم که این سند فارغ از نگاه های سیاسی با اکثریت آرای اعضای محترم شورا به تصویب رسید.

باور داریم شهر، وقتی تبدیل به جایی برای زندگی و لذت بردن از آن خواهد شد که تک تک شهروندان، خود را در اداره آن سهیم ببینند و این، حاصل نخواهد شد مگر با فراموش کردن نگاه های سیاسی به موضوعات اجتماعی در اداره پایتخت. مدارای اجتماعی و نگاه تخصصی، علمی، غیر سیاسی و مبتنی بر همگرایی می تواند راهگشای توسعه پایدار در شهر تهران باشد و این آرزو تحقق نخواهد یافت مگر باور به این حقیقت که تهران، این کلانشهر ۹ میلیون نفری مان، ۹ میلیون مسئول در حوزه اجتماعی دارد.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج