۵۷۴۵۵۹
۴۹ نظر
۵۰۰۹
۴۹ نظر
۵۰۰۹
پ

قالیباف: اگر می ماندم، انتخابات دو مرحله ای میشد

شهردار تهران گفت: امروز همه فهمیدند وحدت مهم است اما ما چیزهای دیگری هم لازم داریم. اگر من در انتخابات می ماندم یا انتخابات دو مرحله ای بود یا فاصله بین یک درصد یا فاصله کمتر از آن بود. به هر حال باید برای یک بار سیاست ورزی خود را عوض کرده و نگاه هایمان را تغییر دهیم تا ببینیم مردم و سیاست ورزان ما کجا هستند.

پایگاه خبری انتخاب: محمدباقر قالیباف شهردار تهران و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه جهان آرا اظهار کرد: من همیشه این را در هر محفلی اشاره کردم که افتخارم این است که فرزند انقلاب هستم و خود را مدیون مردم، شهدا و امام می دانم که توانستم از نوجوانی تا جوانانی این فرصت را داشته باشم.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا یک روز قبل از زمان تعیین شده قصد ورود به انتخابات نداشتم. من با دو قطبی کردن مخالف هستم ما یک دوقطبی کردن کاذب داریم و یک دو قطبی که مبنای حق دارد که دوقطبی اشکالی ندارد.

قالیباف گفت: البته قرار نیست همه مردم مثل هم باشند. ممکن است یکی پول دار باشد و یکی در عرصه علمی پیشرفت کند اما باید عدالت وجود داشته باشد و تبعیض نباشد.

شهردار تهران ادامه داد: من همیشه با مردم زندگی کردم و از وضع مردم با خبر بودم. فقط ۴ درصد از وضع زندگی راضی هستند؛ وقتی نگرش سنجی می کنیم می بینیم این ۴ درصد چه کسانی هستند. برخی می گویند قالیباف با ثروت مخالف است اما اینگونه نیست در حقیقت من با رانت و ظلم مخالف هستم. این ۴ درصد خلاف منافع ۹۶ درصد عمل می کنند.

قالیباف گفت: باید یکی از موضوعات مهم ما در جامعه مسئله تبعیض باشد. که اگر به آن رسیدگی شود ریشه خیلی از مفاسد سیاسی و اقتصادی کشف خواهد شد.

شهردار تهران تصریح کرد: از فرهنگ شهدا یادگرفتم خوب به تکلیف خود عمل کرده و وظیفه شناس باشیم. اصولگرایی به عنوان بحث مبنایی که از امام و انقلاب می شناسیم و مردم از ما توقع دارند را باید در این نگاه دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه هر کس به خودش نیندیشد بسیجی است ادامه داد: من در انتخابات به خودم فکر نکردم. یکی از اشکالات ما این است که فکر می کنیم می شود سه سال خوابید و یکباره بیدار شد برای انتخابات، درحالی که انتخابات یک علم است و در آن مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و جامعه شناختی مطرح است ما کمپین خوبی را ارنج کردیم اما اصولی را برخی باید انجام می دادند که انجام ندادند.

قالیباف گفت: من مردی سیاسی هستم؛ هر لحظه ممکن است برای یک فرد سیاسی هر فرصتی ایجاد شود و آن فرد آمادگی داشته باشد. جمع بندی من این بود که در این دوره به عنوان رئیس جمهور میان دوره ای نیایم ولی دوستان ما که تا حدودی در یک اردوگاه هستیم من را متقاعد کردند. همه دوستانی که من برای آنها احترام قائل هستم به من گفتند حضور پیدا کنم. من استدلال خود را برای آنها مکتوب کردم ولی وقتی یکی از دوستان من گفت فکر نمی کنی بین اینکه به وظیفه ات عمل کنی و منافع شخصی خود را در نظر بگیری باید انتخاب کنی. پاسخ دادم اگر همه این تصمیم را گرفتیم من قبول می کنم. من تا روز قبل از انصراف هم به رشت رفتم اما تحت یک گفتگو و حرف های منطقی که البته آن را قبول نداشتم و براساس تحلیل خودم وظیفه مند شدم که کنار بروم.

شهردار تهران ادامه داد: در سال ۹۲ همه قول دادند وحدت کنند اما همه توافقاتی که صورت گرفت به هم خورد مجموعه این اردوگاه به این نتیجه رسید که اگر وحدت کرده بودند نتیجه دیگری رقم می خورد. من احساس کردم اینجا باید به وحدت تمکین کنم؛ البته برخی به من گفتند که تو کنار رفتی و آرا تو به سبد رقیب رفت ولی من گفتم اگر بمانم باز می گویند به خاطر همین اردوگاه شکست خورد. تحلیل ما این بود که باید یکی کنار برود و همه به من نگاه می کردند.

وی گفت: امروز همه فهمیدند وحدت مهم است اما ما چیزهای دیگری هم لازم داریم. اگر من در انتخابات می ماندم یا انتخابات دو مرحله ای بود یا فاصله بین یک درصد یا فاصله کمتر از آن بود. به هر حال باید برای یک بار سیاست ورزی خود را عوض کرده و نگاه هایمان را تغییر دهیم تا ببینیم مردم و سیاست ورزان ما کجا هستند.

شهردار تهران درباره وحدت نامه منتشر شده و اینکه این نامه تند بود گفت: اصولگرایی واقعا سازمان دارد؟! من هرگز نمی گویم من گفتم من نگفتم من احساس کردم شاید صدای من بیشتر از هزاران و صدها هزار و میلیون ها نفر جوانی که به رفتار سیاسی ما نگاه می کنند شنیده شود.

وی درباره اینکه آیا قصد رهبری جریان اصولگرایی را دارید گفت: هرگز. من دیدم جوانان هیچ میدانی ندارند و اگر حرفی داشته باشند نمی توانند جایی آن را بزنند. سعی من این بود که انصاف به خرج دهم و در ابتدای نامه هم به آن اشاره کردم. پدیده تکرار چه خوب چه بد خوب است. علم مدیریت به ما می گوید که در عرصه کار اقتصادی خوب است در بازار سیاست هم اینگونه است. ما چندین عدم موفقیت داشتیم چرا برنمی گردیم به این عدم موفقیت ها نگاه کنیم؟ من نه تنها ادعای رهبری این گروه را ندارم بلکه معتقدم این به خواست عمومی جامعه تبدیل شده که بدنه اصولگرایی در کجا قرار دارد؟ من با این نامه خواستم این مسئله را به گفتگو بگذارم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات تاکید کرد: ما کجا باید حرف بزنیم. اصولگرایی خود انتقادی ندارد. مردم وقتی قانع شوند پای کار می آیند مبانی اصول فقط برای ما نیست و نباید مبانی انقلاب را به نام خودمان مصادره کنیم. در اردوگاه اصولگرایی حرف از انقلاب بیشتر زده می شود اما مسئله اصلی این است که آیا به همان اندازه که حرف می زنیم عمل هم می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد مهرابي

      لطفا اقای قالیباف جواب بدین شما جزء ۴ درصدی هستین یا۹۶ درصدی اگر جزء ۹۶درصدی ها باشید پس شما حتی در زندگی شخصیتون موفق نبودی پس بهتر که رئیس جمهور نشدین

    • بدون نام

      جالبی ما مردم بخصوص سیاستمدار مان اینست که همیشه خود را برتر از همه می دانیم و هیچکس را در دنیا قبول نداریم در حالی که وضعیت مان واقعا اسفناک است . علاوه بر فقر فرهنگی دچار توهم عمومی هستیم

    • رضا حاجیجان

      رفتارشمادرمناظره عامیانه بودبرازنده ریاست جمهوری نبودحتی برازنده شخص سیاسی نبود

    • دکتر

      شما هم مثل اقای احمدی نژاد اگه اعتماد به نفستون رو کاکتوس داشت سالی سه بار اناناس میداد

    • بدون نام

      وآی نگو خخخخخخخ

    • مجید بهروزی از جهرم

      باقر قالیباف از فرماندهان شجاع ایرانی بود که در عملیات رمضان علیه ارتش صدام می جنگید و لیاقت رئیس جمهوری را دارد و در دور بعدی شانس زیادی دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو برو بهش رای بده . خخخخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        پدر بزرگان ما هم در برابر ارتش صدام خیلی گل کاشتند کاش اون ها فقط دیده میشدن ریاست که جای خود مردکه متوهم

      • بدون نام

        پدر بزرگان ما هم در برابر ارتش صدام خیلی گل کاشتند کاش اون ها فقط دیده میشدن ریاست که جای خود مردکه متوهم

    • آرش

      من اگر این اعتماد به نفس رو داشتم الان مدعی حکومت به کل دنیا بودم، این رفیقمون خیل افتادس

    • روهام

      خواب دیدی خیره

    • مهدی اقلید

      حتما، لابد اونجایی که خونه بهشون دادی کمکت میکردن یا تتلو آستین بالا میزد

    • رضا

      خدایا بسه دیگه
      این آقا چرا نمیخواد بفهمه ک دیگه تموم شده. ۲ دوره رای نیاوردی.
      برو دنبال کارت.
      چقدر قدرت برات اهمیت داره.
      حالا نشد مردم نخواستن بیخیال شو ول کن دیگه

    • بدون نام

      عجب روئی داری بخدا جک سال 96 راگفتی والا 3میلیون به زور رای داشتی،اصلا نمیدونم چجوریه که اصولگراها از رو نمیرن از بس پوست کلفت هستن خخخخخخ

    • بدون نام

      میموندیم خبری نمیشد آره داداش.

    • قافـــــــ

      جناب قالیباف اگر -به فرض محال- این تقسیم بندی ها را بپذیریم، قطعا شما در زمره ی آن 4درصدی ها قرار می گیرید!!! پس خواهشا دم از دفاع از مظلوم و عدالت نزنید ک پیشینه ی شما چیز دیگری را نشان می دهد، پس برای یک بار هم که شده با حقیقت مواجه شوید و قبول کنید که تفکر شما جایگاهی در میان جامعه ندارد! به گمانم پس از 3 بار کاندیداتوری و شکست های پی در پی، دیگر حرفی باقی نگذاشته باشد!

    • بدون نام

      سرهنگ تو جایی در دل مردم نداری

    • بدون نام

      سرهنگ بای بای سرهنگ بای بای

    • بدون نام

      قالیباف خوبه بهتره روحانیه

    • بدون نام

      دو مرحله ای نمیشد ملت برات خودکشی میکردن

    • محمدرضا بختیار

      جناب قالیباف باید به اعتماد به نفس کذب خود پایان دهید چرا که از جنابعالی فردی هستید نه سیاسی شما مخالف رانت خواری برای مردم هستید چون عملا در محیط خانگی شما پرونده های رانت به وضوح دیده شده است آقای قالیباف اگر حتی رانت انتخاباتی شما وجود نداشت

    • بدون نام

      فعلا جواب شورای پنجم در رابطه با شهرداری بدید و فکر ریاست جمهوری از سرت بیرون کنید

    • بدون نام

      چقدر اعتماد به نفس کاذبت بالا است آقای قالیباف

    • بدون نام

      صد بار هم بیای باز میگیم نه!!! حالا هی خودتو تحویل بگیر

    • هادی

      به این میگن روحیه!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      آخر اعتماد به نفسی اقای قالیباف،،،، پس چرا نموندی؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      کم کم داری مثل احمدی نژاد میشی در هر مورد نظر می دهی تا مطرح باشی
      از شهرداری بیرون بری که می خواهی چکار کنی ؟
      ؟

    • بدون نام

      هنوز هم تو توهمی آقای قالیباف,اصولگرایی دیگه عمرش تموم شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غربگرایی و وادادگی به غرب حتما عمرش شروع شده

    • بدون نام

      من کاملاً موافقم، همه از ترس رییسی به روحانی رای دادن

    • حسن سلیمانی

      جناب اقای قالیباف سیاست به دید مردم و عوض شدن منتخب نیست. درست اشتباهی است که انجام میدهید به دید مردم نباید نگاه کنید به مشکلات جامعه باید نگاه کنید. اقای قالیباف دیگه ان روزها گذشته مردم فهیم شدن دوران عصر هجر که نیست اقا . موقعه انتخابات با دوربین راه میفتی خانه مردم و فیلم میگیری. سیاست یک جامعه در گروه این نیست که تک تک به مردم سر بزنید و الکی فیلم برداری کنید . سیاست . سیاست کلی است . یادم هس که اقای موسوی حرف ب

    • بدون نام

      تو از آخر همیشه اول میشی جناب شهرداردکتر خلبان

    • بدون نام

      جناب دکتر قالیباف شما نشان دادید که مرد عمل وکار هستید نه شعار, کارنامه فعالیت شما درخشانه چه درناجا چه در سمت شهرداری ، دوست و دشمن هم میدانند منتها آدمی رو که خودشو بخاب زده نمیشه بیدار کرد به قول امام خمینی کار برای رضای خدا انجام بدهید حتی اگر شکست هم خوردید باز شما پیروزید ، طرفدارای دولت فعلی هیچ عملکرد مثبتی از دولت سراغ ندارند‌منتها مجبورن هوچی گری کنند تا این فضاحتشون خیلی هویدا نباشه، چهارسال مردمو باوعده های پوچ برجام سرکار گذاشتن حالاهم دستشون واقعا خالیه ، دست مریزاد دکتر هرکجا که رفتید خدا پشت و پناهتون

    • سید

      تو یک شهرداری را با خاک یکسان کردی .

    • گرفتاران

      دست خیال بافی بر دار حق حقوق کارکنان اخراجی شرکت مطاعات حمل و نقل ترافبک تهران را بده سه سال است دربدر هستن

    • گرفتاران

      دست خیال بافی بر دار حق حقوق کارکنان اخراجی شرکت مطاعات حمل و نقل ترافبک تهران را بده سه سال است دربدر هستن

    • بدون نام

      باقر جان لاف نزن

    • Soap

      آره به قران اگه میموندی رئیس جمهوری که سهله میتونستی آمریکارم فتح کنی!

    • Soap

      آره به قران اگه میموندی رئیس جمهوری که سهله میتونستی آمریکارم فتح کنی!

    • Soap

      آره به قران اگه میموندی رئیس جمهوری که سهله میتونستی آمریکارم فتح کنی!

    • بدون نام

      باقر جان لاف نزن

    • الهام

      اصولگرا و اصلاح طلب معنی نداره وقتی هدف خدمت به مردم باشه .
      کاش رای هر کاندید رو مطابق با عملکردی که داشته میدادن.

    • مردم

      دكتر من به تفكرات سياسي و جناحي شما كاملاً اطمينان دارم و ميدونم وقتي ميگفتيد مردم و كشور نيازمند كار كار وكار هستش از سر دلسوزي و صداقت بود. ذره اي شك ندارم
      ديشب در برنامه جهان آرا از صحبتهاتون لذت بردم و از انتقادهاي سازنده وارده شما بر اصولگراها استفاده كردم.
      به اميد موفقيت شما در عرصه هاي مختلف زندگي

    • بدون نام

      ایثار کردی ایثارگر !!!! دستت درد نکنه بااین جک که 1درصد با روحانی اختلاف داشتی ولی بخاطر وحدت!!!! کنار رفتی ما را خیلی خنداندی

    • بدون نام

      شایدمنظور قیباف فاصله که تو پش مناظره ها ایستاده بو دن خدایش درست میگه اونجا قالیباف ازهمه به روحانی نز یکتربود

    • محمد

      آقا اینا به کنار. با اون درآمد کم الان که بیکاری اگر پول دستی میخوای بهت بدم سر برج بهم برگردون. هوم ؟

    • خشایار

      قالیباف از تمام کاندیدا به ریاست جمهوری شایسته تر بود با اینکه به ایشون نمیخواستم رای بدم

    • لر بچه ای با شوق پرواز

      باختی سردار بدم باختی.
      سردار خوبی هستی و خواهی بود.
      شهردار خوبی بودی و خواهی بود.
      ولی قبول کن رئیس جمهور بشو نیستی.
      تاریخ در مورد همه قضاوت میکنه. معتقدم تاریخ در مورد شما گیج میشه چی بگه .

    • رهگذر

      این خوشگل چشم سبز چی میگه!!؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج