۵۷۵۲۲۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تبلیغاتی برای خودویرانگری!

اگر به تبلیغات ماهواره توجه كنید، متوجه می‌شوید كه ظاهرا همه ایرانی‌ها چاق، لاغر، صاحب پوست‌هایی پر از لك و چین و چروك و بینی‌های بدفرم هستند یا از انواع اعتیاد به شدت رنج می‌برند.

روزنامه آرمان: اگر به تبلیغات ماهواره توجه كنید، متوجه می‌شوید كه ظاهرا همه ایرانی‌ها چاق، لاغر، صاحب پوست‌هایی پر از لك و چین و چروك و بینی‌های بدفرم هستند یا از انواع اعتیاد به شدت رنج می‌برند.
گذشته از این موارد در مسائل زناشویی هم كاملا ناتوان و بیمار هستند. مساله از دو حالت خارج نیست، اگر افراد دچار این مشكلات نباشند، با این تبلیغات مستمر به آنها القا می‌شود كه یا در آستانه این مشكلات هستند یا اینكه اصلا به مشكل دچار شده‌اند.
اگر دچار هركدام از مسائل نامبرده باشند، مساله این است كه كدام راه تبلیغ شده در شبكه‌های ماهواره‌ای توانسته كارگشا و قابل ‌اعتماد باشد، وقتی كه حاذق‌ترین پزشكان هم برای درمان هر كدام از این مشكلات، بعد از مشاوره و علت‌یابی، فقط روش‌های خاص و علمی را پیشنهاد می‌دهند. متاسفانه بیشتر داروهای قاچاق، داروهای ماهواره‌ای است. این داروها معمولا غیرمجاز هستند یا مواد موثره ندارند یا مواد موثره غیرطبیعی دارند كه در این زمینه توصیه می‌شود مردم به هیچ‌وجه از طریق ماهواره و با یك تماس داروهای مورد نیاز خود را دریافت نكنند.
به‌ مجوز محصولات آرايشي و بهداشتي توجه كنيد
ايران بر اساس آمارهاي منتشر شده از سوي سازمان غذا و دارو يكي از پرمصرف‌ترين كشورها در زمينه استفاده از محصولات آرايشي است. بارها از سوي وزارت بهداشت و درمان و ديگر سازمان‌هاي مسئول اعلام شده است كه به مصرف اقلام مورد تبليغ در ماهواره‌ها و فضاي مجازي هيچ اطميناني وجود ندارد و هر نوع مواد غذايي، خوراكي، آشاميدني و دارويي فقط در صورت تایید از سوي وزارت بهداشت مجوز مصرف دارد، اما باز در كشور شاهد مصرف انبوه اين محصولات هستيم. مصرف هر يك از محصولات آرايشي و بهداشتي بايد با صدور مجوز از سوي وزارت بهداشت باشد، در غير اين صورت مصرف اين محصولات عواقب سنگيني براي افراد به همراه دارد. متاسفانه در بين برخي از افراد جامعه اين‌چنين جا افتاده است كه گراني محصولات آرايشي ايمني سلامت اين محصولات نيز است.
آنها بايد بدانند كه اين طرز تفكر به هيچ عنوان علمي و اصولي نيست. در ضمن برخي افراد محصولات داخلي را بي‌‌كيفيت قلمداد مي‌كنند، اين در حالي است كه محصولات توليد داخل با نظارت كارشناسان امر، متناسب با شرايط آب و هوايي كشور و با تایید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت توليد مي‌شود. با توجه به تبليغات ماهواره‌اي می‌بینید كه بيشتر موضوع تبليغات در زمينه‌هاي محصولات آرايشي و بهداشتي و رنگ مو و... است.
اين تبليغات در شرايطي انجام مي‌شود كه هيچ مجوزي از سوي سازمان غذا و درمان كشور براي توزيع اين محصولات در بازار وجود ندارد. براي مثال در تبليغات ماهواره كشور تركيه انواع و اقسام اين محصولات مشاهده مي‌شود، ‌اما بايد توجه داشت كه تبليغ اين محصولات در ماهواره به دليل مسائل اقتصادي و كسب سود است و به نوعي سلامت افراد با مصرف اين داروها در خطر است. تاكنون وزارت بهداشت و درمان براي خريد‌هاي آنلاين مجوز صادر نكرده است و كميسيون بهداشت و درمان مجلس براي ممانعت از مصرف دارو، وسايل آرايشي، آشاميدني و غذايي بدون مجوز طرحي ارائه كرده است. عدم عرضه اين محصولات غيراستاندارد دغدغه وزارت بهداشت و كميسيون بهداشت و درمان مجلس است. با آگاه‌سازي مردم و فرهنگسازي بايد جلو عرضه محصولات آرايشي را گرفت تا بدين ترتيب از بروز صدمات احتمالي ناشي از مصرف اين محصولات جلوگيري كرد.
فریب عنوان «دارای مجوز بهداشت بین‌المللی» را نخورید
به گفته رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، کالاهای سلامت محوری که مجوز سازمان غذا و دارو را دارند نباید از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ شوند و محصولات تبلیغ شده در ماهواره‌ها در اغلب موارد مجوز سازمان غذا و دارو ندارند. مصطفی اسماعیلی با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود مردم فریب عنوان «دارای مجوز بهداشتی بین‌المللی» محصولات ماهواره‌ای را می‌خورند و کالا را خریداری و مصرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: فراورده‌های بین‌المللی مورد تایید سازمان غذا و دارو در داخل کشور و از طریق شبکه‌های توزیع رسمی‌ عرضه می‌شوند، ضمن اینکه نیازی به تبلیغ در ماهواره و شبکه‌های مجازی و اجازه این‌گونه تبلیغات را نیز ندارند.
او می‌افزاید: از آنجا که تامین سلامت آحاد جامعه، اصلی‌ترین رسالت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، براین اساس سازمان غذا و دارو نیز با بهره‌گیری از توانمندی کارشناسان و نیرو‌های موجود، تحقق هدف ذکر شده؛ آن هم به نحو مطلوب را وظیفه خود می‌داند.اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره حمله مافیای محصولات ماهواره‌ای و تقلبی به سلامت مردم، تصریح کرد: بدون تردید مصرف هر آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود اعم از فراورده‌های آرایشی، بهداشتی، دارو و مکمل شبهه‌ناک بوده و اغلب ادعاهای مطرح شده در آنها خلاف واقع است؛ لذا از آنجایی که بسیاری از مردم جذب این شایعات و ادعاهای دروغین می‌شوند، متاسفانه عوارض آن نیز مصرف‌کننده را در بر می‌گیرد. او درباره رویکرد سازمان غذا و دارو نسبت به این قبیل معضلات خاطرنشان کرد: در فرایندی عمومی، تبلیغات ماهواره‌ای کالاهایی را که مجوز سازمان غذا و دارو را دارند، ممنوع کرده‌ایم. اسماعیلی در پایان توصیه کرد: مردم به هیچ‌عنوان به تبلیغات کذایی محصولاتی که در این شبکه‌ها معرفی می‌شوند، اعتماد نکنند.
تبلیغ شرکت‌های سلامت‌محور در ماهواره، تعلیق پروانه
انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، داروهای لاغری و چاقی و داروهای ترک اعتیاد از جمله محصولاتی به شمار می‌روند که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند. به گفته مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو تبلیغ شرکت‌های محصولات سلامت‌محور در شبکه‌های ماهواره‌ای مترادف با تعلیق پروانه محصول آنان است. بهروز جنت با اشاره به افزایش تبلیغات غیرواقع و گمراه‌کننده محصولات سلامت محور گفت: سازمان غذا و دارو به شدت در حال رصد و مبارزه با این‌گونه تبلیغات است.
او تصریح کرد: از نظر ما ماهیت این‌گونه شبکه‌ها و رسانه‌ها زیر سوال است و به هیچ‌وجه آنها را قبول نداریم و تبلیغات در این شبکه‌ها را نیز غیرمجاز به حساب می‌آوریم. جنت ادامه داد: شرکت‌هایی را که در این شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به تبلیغات محصولات خود کنند، به صورت دقیق و جدی درحوزه نظارتی پیگیری و بدون کوچک‌ترین مماشاتی در کمیته فنی پروانه متخلفان را معلق می‌کنیم. او خاطرنشان کرد: اسامی برخی از این شرکت‌ها به معاونت‌های غذا و دارو اعلام شده است و برخورد‌های لازم و قانونی در مورد آنها اعمال می‌شود.
تبلیغات گمراه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی در رسانه‌ها
نوع تبلیغ فراورده‌های آرایشی و بهداشتی در ماهواره فریبنده است طوری‌که مشخصات کالا، کشور سازنده، شرکت تولید‌کننده و تایید‌های بهداشتی و سلامت این محصولات غالبا در تبلیغات ماهواره‌ای ارائه نمی‌شود. در این نوع تبلیغات به جای ارائه مستندات و شناسنامه فنی این محصولات، مسائل فریبنده و جذاب همچون خواص معجزه آسای فراورده‌های بهداشتی در این شیوه استفاده می‌شود.
مردم مصرف‌کنندگان اصلی این محصولات هستند که باید در زمان خرید از فروشنده ضمانت اصل بودن و استاندارد بودن کالا را خواستار باشند و به برچسب فارسی نویس کالای مورد نظر توجه داشته باشند.
شرکت‌های وارد‌کننده به شرطی می‌توانند اجناس خود را وارد کنند که مجوز‌های لازم را داشته باشند، در غیر این‌صورت برای کسب این مجوز شرکت وارد‌کننده باید جزئیات لازم را از شرکت فروشنده برای وزارت بهداشت بگیرد. اقلام وارداتی پس از آزمایش و تجزیه و آنالیز در صورتی که مواد مضر نداشته باشند مجوز را دریافت می‌کنند و توزیع می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج