۵۷۵۹۱۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آیا کسب و کار سونی سقوط کرده است؟

«کاز هیرای» مدیر اجرایی سونی پنج سال قبل اعلام کرد می خواهد در سه زمینه تصویرسازی دیجیتال/Digital Imaging، بازی/ Gaming و موبایل شماره یک جهان شود.

روزنامه هفت صبح: «کاز هیرای» مدیر اجرایی سونی پنج سال قبل اعلام کرد می خواهد در سه زمینه تصویرسازی دیجیتال/Digital Imaging، بازی/ Gaming و موبایل شماره یک جهان شود.


آیا کسب و کار سونی سقوط کرده است؟

امسال وقتی آنها آخرین گزارش مالی خود را منشتر کردند که نشان می‌دهد فروش‌شان با ۱۵ درصد رشد به رقم ۱٫۸۶ تریلیون ین (معادل ۱٫۴ میلیارد دلار) رسیده، همه از خودشان پرسیدند که آیا سونی توانسته هر سه بازار تعریف شده در استراتژی‌های خود را فتح کند؟

صنعت تصویرسازی دیجیتال امروز در دست سونی است و به نوشته بلومبرگ بیش از نیمی از گوشی های هوشمند از سنسورها و لنزهای سونی بهره می برند.

در بخش گیم، سونی بزرگترین درآمد را برای خود رقم زده اما درامد فصلش از ۴۴ به ۱۷ میلیارد ین کاهش یافته تا همچنان به فروش کنسول ۴ ساله خود ادامه دهد. اما ترکیبی از فروش پلی استیشن، PSVR و فروش گیم روی شبکه پلی استیشن فعلا سونی را سر پا نگه داشته است.

اما تعجب بزرگ در بخش موبایل است که کاهش هزینه‌ها و سرمایه گذاری کمتر برای نوآوری باعث شده است تا از رقبا در بازار موبایل جا بماند.

نکته قابل توجه اینکه سونی تنها یک کمپانی الکترونیکی نیست و بخش‌های دیگری دارد که ژاپنی‌ها و سهامدارانش را سرِ پا نگه می دارد.

بازوی فیلمی سونی قابل ذکر است که هرچند در این فصل حرفی برای گفتن نداشت اما به زودی با فیلم Spider-Man:Homecoming متفاوت ظاهر خواهد شد. در بخش موسیقی نیز با کمک Spotify توانسته درآمد خوبی کسب کند.

به همین دلایل است که «کاز هیرای» می تواند همچنان سیاست‌های بیزینسی خود را موجه جلوه دهد تا زوال در بخش‌هایی مانند موبایل را کم رنگ نشان دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج