جاباما
۵۷۵۹۲۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

آیا USB به پایان عمر خود رسیده است؟

پورت USB که از ۲۰ سال پیش تا کنون بسیاری از تجهیزات جانبی و مواردی نظیر دوربین های دیجیتال و تلفن های همراه را به یک کامپیوتر متصل می نمود به زودی به تاریخ خواهد پیوست.

وب سایت کلیک: پورت USB که از ۲۰ سال پیش تا کنون بسیاری از تجهیزات جانبی و مواردی نظیر دوربین های دیجیتال و تلفن های همراه را به یک کامپیوتر متصل می نمود به زودی به تاریخ خواهد پیوست.

در این مطلب به معرفی جایگزین های احتمالی USB در آینده نزدیک می پردازیم:


USB-C

مدلی کوچکتر از USB که شاید بزرگترین مزیت آن را بتوان امکان اتصال از هر دو جهت دانست، مشکلی که بسیاری از کاربران در استفاده از پورت های معمول USB با آن مواجه هستند. برخلاف پورت‌های لایتنینگ که مخصوص محصولات شرکت اپل هستند USB-C در بسیاری از دستگاه ها نظیر لپ تاپ ها و گوشی های اندروید استفاده می شود. اگرچه این پورت حتی در نسخه های جدید مک بوک و گوشی های هوشمند وجود دارد و به زودی یکی از جایگزین های USB های کنونی خواهد بود، اما مایکروسافت هنوز در سرفیس های جدید خود از آن استفاده نکرده است. یکی از نقاط ضعف USB-C در بازار کنونی شاید وجود برندهای نامرغوبی باشد که اتصال های مربوط به آن را تولید می کنند و همچنین همانند هر تکنولوژی جدید، ممکن است در چند سال اول برای اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر نیاز به خرید تبدیل ها و رابط ها باشد.

آیا USB به پایان عمر خود رسیده است؟

Thunderbolt ۳

این پورت را می توان نسخه بهبود یافته USB-C دانست. اتصال تاندربولت ۲ از نوع DisplayPort بود، اما در نسخه جدید این پورت کارکرد USB-C نیز میسر شده است. Thunderbolt ۳ هم اکنون در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی، انواع لپ تاپ ها و مک بوک ها، مانتیورهای جدید و … وجود دارد و از جمله مزایای آن می توان به سرعت بیشتر انتقال داده به نسبت به سایر کابل های موجود در بازار اشاره نمود.


آیا USB به پایان عمر خود رسیده است؟

همچنین پشتیبانی از پروتکل های PCI Express برای اتصال کارت های گرافیک به صورت اکسترنال، DisplayPort برای استفاده از چند مانیتور ۴k و یا یک مانیتور ۵k، امکان انتقال اطلاعات با سرعت ۲۰ گیگابایت در ثانیه و اتصال چندین دستگاه به یکدیگر، نکات مثبت Thunderbolt 3 هستند که به سادگی نمی توان از آن ها گذشت. اما این پورت نیز نکات منفی خود رادارد که مهمترین آن قیمت بالاتر به نسبت موارد مشابه و همچنین نیاز به رابط تبدیل در دستگاه قدیمی که از Thunderbolt 2 در آن ها استفاده شده است، می باشد.

Lightning

اپل پورت لایتنینگ را به عنوان جایگزینی برای پورت ۳۰ پین که در گذشته در محصولات خود استفاده می نمود معرفی کرده است. پورت ۳۰ پین از سال ۲۰۰۳ و در آیپاد نسل سوم تا آیفون ۴s و نسل سوم آیپد استفاده شد و بعد از آن جای خود را به پورت لایتنینگ داد.


آیا USB به پایان عمر خود رسیده است؟

و اما Micro USB ، Mini-HDMI، USB-B و دیگر پورت‌ها

بسیاری از دستگاه های موجود در بازار از پورت هایی به غیر از موارد معرفی شده استفاده می کنند برای مثال: دوربین های دیجیتال از Micro USB ، پرینترها از USB-B و تلویزیون ها از HDMI ، در صورت استفاده از یک پورت واحد به عنوان رابط جدید مشکلاتی می تواند برای کاربرانی که دستگاه های خود را از قبل خریداری نموده اند ایجاد شود، که یک راه حل می تواند استفاده از تبدیل ها باشد تا زمانی که تمامی محصولات قدیمی با نسخه های جدید دارای پورت ارتباطی یکسان جایگزین شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله که نه .
      وسیله ی خوبی ست . امیدوارم همیشه تولید شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج