جاباما
۵۷۶۴۹۵
۱۷ نظر
۵۱۱۴
۱۷ نظر
۵۱۱۴
پ

دکوراسیونِ سبز آپارتمان ۱۲۰ متری در کرج، به سبک تلفیقی

خانه من جایی است پر از نور و امید؛ خانه‌ای سبز و دلنشین که هر گوشه آن را با عشق چیده‌ام. هر روز صبح که بیدار می‌شوم، میز صبحانه پر است از محبت، بوی نان تازه و بخار چای گرم دمکرده و خوش عطر دوستی که نشانی از بوی زندگی است؛ آغازی نو برای ادامه راه باانرژی بیشتر. خانه پر از محبت و زیبای نعیم و یاسمین همه این ویژگی‌ها را دارد. این مطلب را از دست ندهید.

مجله منزل - صدف حقیقت: خانه من جایی است پر از نور و امید؛ خانه‌ای سبز و دلنشین که هر گوشه آن را با عشق چیده‌ام. هر روز صبح که بیدار می‌شوم، میز صبحانه پر است از محبت، بوی نان تازه و بخار چای گرم دمکرده و خوش عطر دوستی که نشانی از بوی زندگی است؛ آغازی نو برای ادامه راه باانرژی بیشتر. خانه پر از محبت و زیبای نعیم و یاسمین همه این ویژگی‌ها را دارد. این مطلب را از دست ندهید.
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
تور خانه گردی در یک نگاه
  • تعداد افراد ساکن: ۲ نفر
  • تحصیلات وشغل: خانم خانه معماری و همسرشانآی تی، طراح داخلی و تشریفات مراسم
  • موقعیت: کرج
  • متراژ فضا: ۱۲۰ متر
  • سال ساخت: ۱۳۹۲
  • طبقه: سوم
  • نوع مالکیت: شخصی
  • تعداد اتاق‌خواب: ۲ خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ‌های غالب: سبز، سورمه‌ای، قهوه‌ای
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از رنگ‌های تیره
  • طراح: یاسمین نبویه و نعیم حسنی
  • مدت‌زمان طراحی داخلی: حدود ۳ ماه
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
داستان خانه و رنگ‌های متفاوت در فضا

«همیشه در خانه پدری‌ام رنگ‌های تیره به کار می‌بردم؛ درحالی‌که در فرهنگ ایرانی رنگ‌های روشن بیشتر استفاده می‌شود. من دوست داشتم دکوراسیون منزلمان متفاوت باشد. ما 3 سال است که در این خانه زندگی می‌کنیم. به دلیل اینکه ساختمان را همسرم ساخته، از ابتدا واحد ما با واحدهای دیگر متفاوت طراحی شد. جهیزیه‌ام را در طول یک سال تهیه کردم، ولی طراحی داخلی خانه شامل کابینت، لمینیت، کاغذدیواری و دیوار آجری حدود 3 ماه طول کشید. آجر را خودمان نصب و بندکشی کردیم؛ حتی نقاشی منزل را هم خودمان انجام دادیم.»
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی

گرمای سبز و قرمز در فضای صمیمی و دلنشین

مبلمان مخملی سبزرنگ از خانه مبل میرداماد آمده و با کوسن‌هایی به رنگ سفید، قرمز و طوسی ترکیب رنگی زیبایی را به وجود آورده است. مبل نیمکتی قرمز نشیمن این هماهنگی را تکمیل می‌کند. فرش زیبای کف، دستباف کشور هند است و نشانه‌های سنت را در سبک تلفیقی نمایان می‌کند. رنگ دیوار دکوراسیون نشیمن سورمه‌ای است و به همین دلیل هویت خانه را بسیار متفاوت نشان می‌دهد. زوج جوان از لوستر در طراحی داخلی استفاده نکرده و نورپردازی سقف را کور کرده‌اند. نورپردازی موضعی بالای تابلوها و به شکل دیواری وجود دارد و باقی روشنایی از آباژور و استندهایی تأمین شده که از برند ایکیا تهیه شده است.
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
تابلوهای دیواری هم از هنرهای زیبای خانم خانه است. جالب است بدانید که طرح آجر دیوار هم توسط خانم و آقای خانه اجرا شده است. یاسمین می‌گوید: «به دلیل اینکه هزینه بندکشی بالا بود، خودمان آجرها را کار کردیم و هزینه تمام شده دیوار مترمربعی ۱۰۰ هزار تومان و در مجموع حدود ۵۰۰ هزار تومان شد؛ درصورتی‌که اگر به فرد متخصصی برای این کار مراجعه می کردیم تنها نصب آنها مترمربعی ۱۲۰ هزار تومان برایمان هزینه داشت.»
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
خانه سبز نورانی پرمحبت

دکوراسیون پذیرایی با رنگ‌های ملایم‌تری ظاهر شده است. مبلمان کرم‌رنگ در کنار دیواری به رنگ سبز یشمی و آجرهای قهوه‌ای، تکمیل‌کننده سبک تلفیقی است. میز جلومبلی از خانه مادربزرگ یاسمین آمده و فرش هم از صنایع شهر بیجار است. تابلوی نقاشی زیبای آبرنگ روی دیوار اثر مادر هنرمند بانوی جوان است که حس و حال خوبی را در فضا جاری کرده است. استفاده از گل‌های شاخه بریده در خانه هم شادابی را به فضا ‌آورده است. پرده‌های پذیرایی از اطلس پود خریده شده که نور طبیعی با عبور از آنها روی دیوار
نقش نمایی می‌کند. لوازم دکوری عمدتا از محصولات فروشگاه اکسیر و دوان هستند.
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی

همجواری مدرنیته و سنت در سبک تلفیقی

یاسمین به سبک مدرن علاقه زیادی دارد و اعتقاد دارد زمانی که همه‌چیز مینیمال و ساده باشد، دیرتر از چشم می‌افتد؛ او حتی در انتخاب لباس و وسایل شخصی هم این نکته را در نظر می‌گیرد. وی خطوط صاف و عمود را دوست دارد و در مبلمان زاویه 90 درجه را برای مدت طولانی می‌پسندد.
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی

استفاده از وسایل سنتی در خانه به فضا رنگ می‌دهد. خانم خانه سفال همدان را در کنار ظروف خارجی قرار داده و معتقد است که رنگ قرمز و فیروزه‌ای این ظروف ایرانی، گرم‌تر و قوی‌تر از رنگ‌های خارجی مشابهی است که در ظروف استفاده می‌شود. تابلویی از پته کرمان روی دیوار کنار میز غذاخوری نصب شده و رنگ گرمی به فضا بخشیده است. یاسمین می‌گوید که این صنایع ‌دستی ایرانی را از دوران گذشته، مادرم نگه ‌داشته بود.

رنگ سفید آشپزخانه را دوست دارم

آشپزخانه را بیشتر از فضاهای دیگر دوست دارم. کابینت سفید به سبک مدرن در آشپزخانه انتخاب ‌شده است و انتخاب این رنگ خنثی توانسته است نقطه‌های رنگی را با لوازم دکوری به فضا اضافه کند تا زیبایی آشپزخانه را به وضوح بتوان دید. باید گفت بیشتر ظروف آشپزخانه از برند ایکیا هستند. دیوارپوش بین کابینت از سنگ‌های دکوراتیوی است که با نورپردازی صحیح، روشنایی را به خوبی در آشپزخانه تأمین کرده است. میز اوپن آشپزخانه برای وعده‌های صمیمی دونفره اول صبح بسیار مناسب است؛ تنها لوستر خانه در بالای کابینت هم از محله لاله‌زار است!
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی

اتاق‌خواب یاسمین به شکلی متفاوت

آنچه در نگاه اول در این اتاق‌خواب به چشم می‌خورد، کتابخانه جالب آن است. این باریک قرمزرنگ یادگاری از دوران مجردی یاسمین است که از محصولات برند ایکیا بوده و آن را از خانه پدر آورده است. به یقین می‌توان اعتراف کرد که کتاب‌های خوشبخت خانه، فضای خوبی را برای خود انتخاب کرده‌اند! سرویس خواب چوبی از فروشگاه چوبکده و پرده از اطلس پود خریداری شده و همان‌طور که مشخص است سادگی را در این فضا حاکم کرده است. رنگ دیوار اتاق‌خواب قبل از رنگ طوسی- سورمه‌ای فعلی، به رنگ صورتی چرک بود. از وسایل جذاب دیگر اتاق‌خواب، کمد کوچک سفیدرنگی است که در گوشه‌ای از فضا خودنمایی می‌کند.
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی

ایده‌های طراحی باید اجرا شود

«در دکوراسیون باید جسارت داشت. اگر از این بترسیم که در ایران نمی‌توان فضای موردنظر را اجرا کرد یا نظر باقی افراد منفی است، دکوراسیون خانه ما معمولی می‌ماند. من حتی با همسرم هم صحبت کردم تا با انتخاب رنگ‌ها موافقت کند و بعد از آنکه وسایل متفاوتی خریدیم، به نظرش دکوراسیون خانه خاص و ویژه شد و می‌دید که آنچه حاصل شده با خانه‌های دیگر فرق دارد. همه ما می‌توانیم بسیاری از وسایل را با دستان خودمان بسازیم و استفاده کنیم؛ وسایل خریدنی همه جا پیدا می‌شوند. بهتر است رنگ را با رنگ روی دیوار بیاوریم و نه کاغذدیواری.
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
رنگ دیوارها را می‌توان با رنگ‌های متنوعی تغییر داد. رنگ پیکوکالر ارزان‌قیمت است و اگر نتیجه مانند تصورمان نشد، به‌راحتی به حالت اول برمی‌گردد. من دوست دارم بگویم ایده‌های خود را عملی کنید؛ حتی اگر فکر می‌کنید توانایی آن را ندارید. همه‌چیز به‌سادگی اجرا می‌شود. بهتر است ابزار مختلفی در خانه داشته باشید تا تعمیرات و ساختنی‌ها را راحت‌تر انجام بدهید. هر چیز نشدنی را می‌توان با هزینه کم انجام داد.»
دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی

نقش گیاهان در خانه یاسمین و نعیم

«گیاهان نقش بسیار مهمی در فضای خانه دارند. من از سریال خانه سبز تا حالا عاشق رنگ سبز هستم.» برای زوج جوان زمانی که گیاهان خشک شده را تعویض می‌کنند تا آمدن گیاه بعدی زمان سخت می‌گذرد و نبودشان حس می‌شود. آنها اعتقاد دارند اگر گیاهان در خانه حضور نداشته باشند، خانه بی‌روح است. بنجامین آمستل، بونسای، زاموفیلیا و بامبو تعدادی از گیاهان خانه سبز نعیم و یاسمین هستند. آنها آبیاری گیاهان را هفته‌ای دو بار در تابستان و یک‌بار در زمستان و درست در روز مشخص شان انجام می‌دهند.

دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

دکوراسیونِ سبز آپارتمان 120 متری در کرج، به سبک تلفیقی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قشنگه

    • بدون نام

      چرا جدیدن اثاثیه جوری انتخاب میشه انگار دست دو و کهن؟
      اسپورت و شیک نیستن
      حس بنجولی میده تا ارامش

    • بدون نام

      120 متر؟؟؟؟

    • بدون نام

      خیلی قشنگه ولی رنگ تیره خیلی زود منو خسته میکنه همش خوابم میگیره

    • بدون نام

      خونه زیباییه،مبارکشون باشه:-)

    • بدون نام

      خوشبخت باشین الهی

    • بدون نام

      اصلا قشنگ نيست

    • نگین

      بسیار زیباست
      ولی به نظر من رنگ سورمه ای دیوار با محیط هماهنگ نیست

    • تینا

      خیلی قشنگ بود...شاد باشن همیشه:)

    • لادن

      زشته که ... اصلن حس ارامش نمیده ... حس شلوغی داره بیشتر...

    • بدون نام

      مبارک باشه ولی رنگاش اصلا به هم نمیشینه..خونه رو دلگیر و بد نشون میده...

    • بدون نام

      عالی بود، خیلی زیبا وشیک، لذت بردم

    • بدون نام

      کلا دوست دارم رنگ روشن وحداقل ازدورنگ استفاده میشه مثلا سفید وطوسی

    • بدون نام

      واقعا همتون نظرتون اینه که قشنگه؟؟؟؟؟؟
      ولی من اصلا خوشم نیومد خیلی خیلی بد چیده شده چیدمانش اصلن هم که طراحی داخلی هیچی نداشت

    • ریحانه

      بد نبود ولی زود خسته می‌کنه آدمو

    • صبا

      به نظرم خیلی قشنگ و زیبا بود. عالی بود. خوشبخت بشین. امیدوارم منم بتونم خونمونو با سلیقه برای خودمو اقامون درست کنم.

    • بدون نام

      خوب بود ولی رنگ تیره دیوارهاباعث میشه فضای خونه تاریک بشه برای همین تو روزم باید لامپها روشن باشه حالا شاید خونه اینها نور خوب داشته باشه نمیدونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج