۵۷۷۴۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آینده شبکه‌های اجتماعی در حوزه بازاریابی و تبلیغات

امروزه زمان آن رسیده است که کمی در مورد نحوه استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی و راه‌های ارتباطی یک برند یا شرکت با مردم از طریق اینگونه کانال‌های ارتباطی صحبت کنیم.

وب‌سایت آی بازاریابی - مائده همت: امروزه زمان آن رسیده است که کمی در مورد نحوه استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی و راه‌های ارتباطی یک برند یا شرکت با مردم از طریق اینگونه کانال‌های ارتباطی صحبت کنیم. آیا تا به حال توجه کرده‌اید مردم چگونه از این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند یا حتی در چه حوزه‌هایی این شبکه‌ها را به کار نمی‌گیرند؟ شما به عنوان صاحب یک کسب و کار آیا تا به حال به استفاده از فیلم‌های ویدیویی یا تبلیغات در این شبکه‌ها فکر کرده اید؟

در دنیای اطراف ما خیلی از چیزها تغییر کرده است و اگر بخواهیم کمی بیش‌تر در این مورد صحبت کنیم، باید بگوییم این تغییرات از فیس بوک آغاز شد. سال ۲۰۱۲ سال عجیبی بود؛ در آن سال‌ها هیچ کس از قدرت و تاثیر این شبکه اجتماعی بر دنیای تجارت و خرید و فروش آگاه نبود. با این حال، امروزه فیس بوک یکی از مشهورترین و معتبرترین کمپانی‌های دنیاست که با سرعت قابل توجهی در حال رشد و بزرگ شدن است و تنها رقیبان این شرکت، گوگل و اپل هستند.

موفقیت فیس بوک به عنوان یک کسب و کار ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با موفقیت آن در حیطه موبایل دارد. در سال ۲۰۱۲، موبایل و اپلیکیشن‌ها و تبلیغات مربوط به آن تنها ۱۰ درصد از درآمد فیس بوک را تشکیل می‌داد و امروزه این رقم به ۸۲ درصد رسیده است.
فیس بوک، به عنوان یک شبکه اجتماعی به خوبی توانسته اند یا تغییر رویه کاربران خود، از اپیلیکیشن مختص به دسکتاپ و کامپیوتر، به موبایل تغییر وضعیت دهد و از این طریق درآمد بزرگی را برای این شرکت به ارمغان آورد. این موفقیت هم چنین به فیس بوک این امکان را داده است که بزرگ و بزرگ‌تر شده تا جایی که اپلیکیشن‌های دیگر مانند اینستاگرام را خریداری کرده و به تولید محصولات جدید مانند مسنجر بپردازد.

فیس بوک در هیچ زمانی مانند زمان حال بزرگ و معتبر نبوده است. این شرکت با هوشمندی و ذکاوت در حال تولید و ارتقا شبکه‌های ارتباط جمعی می‌باشد. بنابراین، برای شما نیز باید حایز اهمیت باشد که مخاطبانتان را که از طریق فیس بوک، اینستاگرام یا سایر شبکه‌های ارتباط جمعی با شما در ارتباط هستند، بشناسید. در واقع آن‌ها همه جا هستند و شما باید بدانید چگونه می‌توانید از امکانات فیس بوک یا سایر شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با آن‌ها استفاده کنید.

آینده شبکه‌های اجتماعی در حوزه بازاریابی و تبلیغات

چهار روند اصلی وجود دارد که آینده شبکه‌های ارتباط جمعی را تعیین می‌کند:

۱) کانال‌های ارتباطی جدید

یکی از جدیدترین تغییرات فیس بوک، ایجاد پیام رسان فیس بوک است. این ابزار، به همراه دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و واتس آپ بستر خوبی را برای ایجاد کانال‌های ارتباطی جدید فراهم می‌کند.

بار دیگر به سال 2012 برمی‌گردیم، در آن سال سه شبکه بزرگ اجتماعی فیس بوک، توییتر و لینکدین بود . یک شرکت تنها نیاز داشت در این شبکه‌های اجتماعی که همه بر روی کامپیوتر اجرا می‌شوند با مخاطب در ارتباط باشد. هدف اصلی نیز این بود که شما بتوانید فالورهای بیش‌تری جمع کرده و برای مطالبی که انتشار می‌دهید، مخاطبان علاقه مند داشته باشید.

امروزه اگر چه مخاطبان شما ممکن است در این سه شبکه حضور داشته باشند، اما شبکه‌های ارتباط جمعی دیگری نیز وجود دارند که شما نباید از آن غافل شوید. در واقع، شما باید مخاطبان خود را بشناسید و سپس با توجه به خصوصیات مخاطبانتان به دنبال کانال ارتباطی موثر و کارآمد باشید.

برای این که به این هدف دست یابید، نیاز به مدیریت شبکه‌های ارتباط جمعی دارید. شما نیاز دارید در قدم اول مشتریان و بازار هدف خود را شناسایی کنید و متناسب با آن کانال ارتباطیتان را انتخاب کنید. اگر چه ممکن است شبکه‌های اجتماعی سابق همچنان مویر و کارآمد باشند، اما نباید از شبکه‌های اجتماعی جدید غافل شد.

پس از انتخاب کانال ارتباطی، باید ویژگی‌های آن شبکه را به خوبی شناخته و به دنبال انتشار محتواهای متناسب باشید. این بدان معنیست که بازاریابان شبکه‌های اجتماعی باید در امر تبلیغات، ساخت ویدیو، ربات‌های پیام رسان و بسیاری از موارد دیگر خبره باشند. نکته مهم‌تر این که شما نباید سعی کنید از این شبکه‌های اجتماعی به عنوان کانال‌های توزیع کالا استفاده کنید. استراتژی درست آن است که شما بتوانید از این طریق توجه مخاطبان خود را جلب کرده و محتواهایی به اشتراک بگذارید که مخاطبانتان را به مشتریانتان تبدیل کند.

۲) فیلم و ویدیو

همه ما امروزه به کمک بسته‌های داده خطوط تلفن همراهمان یا مودم‌های اینترنت، یک کامپیوتر فوق سریع در جیب‌هایمان داریم که از انتشار یا تماشای فیلم‌های ویدئویی را برایمان راحت و هموار کرده است. همین تغییرات سبب شده است که امروزه فیلم‌های ویدیویی از رایج‌ترین محتواهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیس بوک باشد.

این تغییرات دنیای تبلیغات و بازاریابی را نیز دچار تغییر و دگرگونی کرده است. اگر شرکت شما هنوز برای تبلیغات محصولات خود ویدیوهای کوتاه نساخته است، بدون شک اشتباه بزرگی را مرتکب شده است. با این حال، این کار محدودیت‌ها و قوانین خاص خود را دارد و کارآسانی نیست. اگر در این باره درست عمل نکنید، حتی ممکن است به برند خود لطمه وارد کنید، بنابراین حتما از افراد متخصص کمک بگیرید.

ویدیوها باید بخشی از تمام کمپین‌های تبلیغات و بازاریابی شما باشد. این ویدیوها می‌تواند بر اساس سلیقه مخاطبانتان به صورت زنده یا ضبط شده پخش شود. ساده‌ترین راه برای تولید ویدیوی مرتبط آنست که از خود در مورد بخش‌های اساسی ویدیویتان سوال کنید. سپس، پس از انتشار هر ویدیو به بازخوردها و تعداد بازدیدهای آن توجه کنید تا بتوانید اشکالات کار خود را رفع کنید.

۳) موبایل

امروزه تقریبا همه افراد در جیب‌های خود گوشی‌های هوشمند دارند. Wifi همه جا هست و اینترنت نسل چهارم دسترسی به اینترنت را ساده تر از قبل کرده است. بنابراین، دسترسی به محتواهای منتشر شده در شبکه‌ها و کانال‌های اجتماعی نیز از قبل بسیار راحت‌تر است. از تمامی این موارد می‌توان نتیجه گرفت امروزه اکثر مردم تمایل دارند تا حد امکان تمام کارهای خود را از طریق موبایل انجام دهند. آمار نیز موید این مطلب است: امروزه بیش از 80 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی از موبایل استفاده می‌کنند. در بعضی نقاط جهان برخی کاربران تنها از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند. آیا تا به حال به برقراری ارتباط با این دسته از کاربران فکر کرده‌اید؟

جواب ساده و کوتاه است: موبایل و کاربران آن باید یکی از مهم‌ترین مواردی باشد که در استراتژی‌های بازاریابی خود لحاظ می‌کنید. مخاطبان شما دیگر علاقه ای به استفاده از کامپیوتر برای انجام بسیاری از کارهای خود ندارند و حتی نسبت به ظاهر صفحات وب نیز حساس هستند.

فیس بوک در این مورد نیز راه چاره‌ای اندیشیده است و Lead Ads را ایجاد کرده است. این ابزار، محتواهای شما را در فیس بوک یا ایسنتاگرام به مشتری نمایش داده و به شما اجازه می‌دهد فرمت و ظاهر محتواها را طبق سلیقه خود تنظیم کنید. این ابزار در واقع به معنای ارتباط مستقیم شما با مشتریست و بدون شک می‌توانید تاثیرگذارتر از روش‌های دیگر مانند ارسال ایمیل‌های گروهی باشد.

۴) تبلیغات اجتماعی
آینده شبکه‌های اجتماعی در حوزه بازاریابی و تبلیغات

بیش‌تر مردم موافق این امر هستند که باید در استراتژی‌های بازاریابی جدید از فیلم‌های ویدیویی و موبایل استفاده کرد. اما سوالی که باید پاسخ داد اینست که آیا باید از تبلیغات نیز استفاده کرد؟ پاسخ مثبت است.

نکته اول اینست که شما نباید بیش از حد و در هر کمپین برای محصول خود تبلیغ کنید. با این حال اگر نتوانید به صورت موثر از شبکه‌های اجتماعی برای مطرح کردن برند خود استفاده کنید، رقابت را واگذار کرده‌اید.

مطلب دیگر این که شما نیاز به بودجه‌های کلان برای تبلیغات ندارید و می‌توانید تبلیغات را کاملا متناسب با بودجه خود کم یا زیاد کنید. برای تبلیغات به دنبال کانال ارتباطی مناسب باشید تا بتوانید بیش‌ترین ارتباط را با مخاطب داشته باشید. فیس بوک و Linked In می‌توانند شبکه‌های مناسبی باشند‌. فراموش نکنید تبلیغات نباید صرفا بخشی از کمپین شما برای ارتباط با مردم باشد، بلکه باید در تمام تصمیم گیری‌ها به آن توجه کنید. تبلیغاتتان باید با محصولات و محتواهایی که منتشر کرده اید در ارتباط باشد تا هم کسل کننده نباشد هم بر روی مشتری تاثیر خود را بگذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج