۵۷۷۶۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کشتی فرنگی جوانان ایران، قهرمان جهان شد

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز و کسب ۵۸ امتیاز برای نخستین بار در تاریخ این رشته، عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی را کسب کرد.

خبرگزاری مهر: رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان طی روزهای ۱۴ و ۱۵ مردادماه در شهر تامپره کشور فنلاند برگزار شد که تیم ایران با هدایت حمید باوفا، سرمربی جوان خود توانست نتیجه ای تاریخی را رقم بزند. نتیجه ای که نخستین قهرمانی کشتی فرنگی جوانان ایران در تاریخ رقابتهای جهانی را ثبت کرد. آن هم عنوان قهرمانی زودهنگام که از ظهر امروز با احتساب امتیازات روز گذشته و صعود نمایندگان ایران به دیدار رده بندی و فینال چهار وزن دوم مسجل شد.

تیم ایران با ۳ مدال طلای پویا دادمرز، کرامت عبدولی و امین کاویانی نژاد در اوزان ۵۰، ۶۰ و ۶۶ کیلوگرم، یک مدال نقره آرمان علیزاده عبدولی در وزن ۸۴ کیلوگرم و یک مدال برنز امین میرزازاده در وزن ۱۲۰ کیلوگرم و با کسب ۵۸ امتیاز برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد. پس از تیم ایران، تیم روسیه با ۵۳ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و ترکیه با ۳۸ امتیاز سوم شد.

بر این اساس نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم محمد جواد رضایی در دور نخست کنستانتین سوبولفسکی از اوکراین را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد. وی در دور دوم در برابر رینات بالتاشف از قزاقستان با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید. رضایی در دور سوم مقابل تیگران میناسیان از ارمنستان با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، رضایی از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن ۶۶ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک میکو پلتوکانگاس از فنلاند را شکست داد. وی در دور سوم در مقابل آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۱۰ بر ۹ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. کاویانی نژاد در این مرحله مقابل میاخدی یاخیائف از روسیه با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه ۳ بر ۳ از سد مالخاز آمویان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۸۴ کیلوگرم آرمان علیزاده عبدولی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۳ آدرو پاجور از کشور استونی را مغلوب کرد و در دور دوم تونی متسوماکی از فنلاند را با نتیجه ۹ بر یک از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل ولادمیر استویچف از بلغارستان با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیزاده در این مرحله میکیتا کلیموویچ از بلاروس را با نتیجه ۱۳ بر ۳ شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال به مصاف الکساندر کوماروف از روسیه رفت اما با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست مقابل سوخروج عزیزاف از تاجیکستان با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر آرتور ویتیتین از استونی را شکست داد. وی در دور سوم مقابل زویادی پاتاریدزه گرجستانی با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، میرزازاده راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه با نتیجه ۹ بر یک لنارد بری از رومانی را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. میرزازاده در این دیدار هم گئورگی گادژینوف از روسیه را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست این رقابت ها نیز به شرح زیر است:

در وزن ۵۰ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر صفرهایفنگ ژانگ از چین را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد مقابل ذوالفقار علی اف از آذربایجان با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله مقابل الهام بهرام اف از ازبکستان با نتیجه ۷ بر ۵ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. دادمرز در دیدار فینال با نتیجه ۶ بر صفر کوین جردن سویرادو از آمریکا را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم کرامت عبدولی در دور اول با نتیجه ۵ بر یک آندرج گینز از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم حسن محمد از مصر را با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد، عبدولی در دور سوم مقابل تالا تالا از چین با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این مرحله مانیش از هند را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال هم مقابل الکساندر هروشین از اوکراین با نتیجه ۷ بر ۵ به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز محمد شربی نیازی در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر هاریوکا اوگا از ژاپن و در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۴ آرمن باقداساریان از ارمنستان را مغلوب کرد. شربی نیازی در دور سوم مقابل آکژول محموداف از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر ۲ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در فینال وی هم به گروه بازنده ها رفت، اما در این گروه با نتیجه ۱۴ بر ۴ مقابل ساجان از هند شکست خورد، از دور رقابت ها کنار رفت و هفتم شد.

در وزن ۹۶ کیلوگرم امیرمحمد نوروزی در دور اول با نتیجه ۳ بر یک مقابل آندرج داداک از چک به پیروزی رسید، اما در دور دوم با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب آرتور سارگسیان از روسیه شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال باشد نوروزی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه ابتدا ساگار از هند را با نتیجه ۶ بر ۲ شکست داد، اما در مرحله بعد مقابل آروی مارتین ساوولاینن از فنلاند با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد، از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.

بنا بر این گزارش رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۰ کیلوگرم: ۱- پویا دادمرز (ایران) ۲- کوین جردن سورادو (آمریکا) ۳- کنسوکه شیمیزو (ژاپن) و الهام بهرام اف (ازبکستان) ۵- هایفنگ ژانگ (چین)

۵۵ کیلوگرم: ۱- کرم کمال (ترکیه) ۲- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) ۳- تورابک تیرکاشف (ازبکستان) و امین سفرشایف (روسیه) ۵- سرگئی جپان (مقدونیه) و تیگران میناسیان (ارمنستان) ۷- محمدجواد رضایی (ایران)

۶۰ کیلوگرم: ۱- کرامت عبدولی (ایران) ۲- الکساندر هروشین (اوکراین) ۳- ماگومد ماگومدوف (روسیه) و حسن احمد محمد (مصر) ۵- تیلور لامونت (آمریکا) و مانیش (هند)

۶۶ کیلوگرم: ۱- امین کاویانی نژاد (ایران) ۲- مالخاز آمویان (ارمنستان) ۳- میاخدی یاخیائف (روسیه) و نماز رستم اف (آذربایجان) ۵- میکو پلتوکانگاس (فنلاند) و مورات فیرات (ترکیه)

۷۴ کیلوگرم: ۱- کمال آمر بی (آمریکا) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- ساجان (هند) و نصیر حسن اف (آذربایجان) ۵- علی عثمان اربای (ترکیه) و پر اولوفسون (سوئد) ۷- محمد شربی نیازی (ایران)

۸۴ کیلوگرم: ۱- الکساندر کوماروف (روسیه) ۲- آرمان علیزاده عبدولی (ایران) ۳- صالح آیدین (ترکیه) و میکیتا کلیموویچ (بلاروس) ۵- نیکو اوجوگ (رومانی) و تونی متسوماکی (فنلاند)

۹۶ کیلوگرم: ۱- والدن کوزلیوک (اوکراین) ۲- آرتور سارگسیان (روسیه) ۳- جان زایرن (آلمان) و آروی مارتین ساولاینن (فنلاند) ۵- میشل یوسیفیدیس (یونان) و سلیمان اربای (ترکیه) ۸- امیرمحمد نوروزی (ایران)

۱۲۰ کیلوگرم: ۱- زویادی پاتاریدزه (گرجستان) ۲- رومان کیم (قرقیزستان) ۳- کونستا ماینپائیا (فنلاند) و امین میرزازاده (ایران) ۵- پاتریک کامینسکی (لهستان) و گئورگی گادژینوف (روسیه)

رده بندی تیمی:

۱- ایران ۵۸ امتیاز
۲- روسیه ۵۳ امتیاز
۳- ترکیه ۳۸ امتیاز
۴- آمریکا ۲۹ امتیاز
۵- قرقیزستان ۲۸ امتیاز
۶- فنلاند ۲۸ امتیاز
۷- اوکراین ۲۳ امتیاز
۸- آذربایجان ۲۰ امتیاز
۹- ازبکستان ۱۹ امتیاز
۱۰- ارمنستان ۱۸ امتیاز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج