۵۷۷۹۶۶
۶ نظر
۵۱۶۴
۶ نظر
۵۱۶۴
پ

بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (۳)

در این مطلب قصد داریم شما را فیلم های برتر ژانر ترسناک که ارزش دیدن داشته و باید حتماً ببینید آشنا کنیم. هر یک از این فیلم ها علی رغم تفاوت های بسیار در موضوع، اشتراکات مهمی نیز با هم دارند که تنها طرفداران زیرک ژانر ترسناک متوجه آن ها خواهند شد.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی: همانطور که می دانید در ژانر ترسناک و یا به تعبیری دیگر ژانر وحشت فیلم های بنجل، ضعیف و بی سر و ته بسیاری با بودجه های اندک ساخته می شوند که باعث شده تصمیم گیری در مورد این که کدام یک از این فیلم ها ارزش دیدن داشته و کدام یک وقت تلف کردن است به کار سختی تبدیل شود. اگر چه این فیلم ها بر اساس موضوع و لحن روایی فیلم متفاوت هستند اما بسیاری از آن ها در مقایسه با دیگر فیلم ها اصلاً ترسناک به شمار نمی آیند . در ادامه ی این مطلب قصد داریم شما را فیلم های برتر ژانر ترسناک که ارزش دیدن داشته و باید حتماً ببینید آشنا کنیم. هر یک از این فیلم ها علی رغم تفاوت های بسیار در موضوع، اشتراکات مهمی نیز با هم دارند که تنها طرفداران زیرک ژانر ترسناک متوجه آن ها خواهند شد. فیلم های شاخص ژانر وحشت هر کدام چیز جدیدی را وارد ژانر خود کرده و در جای خود فیلم های بسیار خوبی محسوب می شوند.
17- توطئه آمیز (2010)- جیمز وان
کمپانی بلام هوس پروداکشنز (Blumhouse Productions) از سال 2007 تاکنون روح تازه ای را در کالبد ژانر وحشت دمیده است و این کار را با ساخت اولین قسمت از فیلم های مانند «فعالیت ماوراء الطبیعه» (Paranormal Activity) انجام داد. اما بهترین فیلم ترسناکی که در این کمپانی ساخته شده و به شدت مورد استقبال قرار گرفت فیلم «توطئه آمیز» (Insidious) بود که پرداختی پیچیده و متفاوت از داستان های ترسناک سنتی است که از گروه سازنده ی بسیار باتجربه و کارآمدی مانند لین شایه در نقش یک شهروند مسن روانی، ساخت کشمکش و تنش استادانه و ضدقهرمانان ترسناک و مخوفی سود می برد.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
اولین فیلم در این فرانچایز را باید بهترین فیلم این مجموعه دانست که داستان خانواده ای را روایت می کند که پدر خانواده عادت راه رفتن در خواب و تبدیل شدن به یک شخصیت روانی را به پسر خود منتقل کرده است که در ادامه گرفتار یک هیولای فرازمینی با علاقه ای فراوان به موسیقی می شود. بنابراین اگر می خواهید مجموعه فیلم های «توطئه آمیز» را تماشا کنید بهتر است این کار را با اولین فیلم این مجموعه که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است شروع کنید.
۱۸- آدم درست را راه بده (۲۰۰۸)- توماس آلفردسون
بهتر است بازسازی آمریکایی این فیلم را نادیده گرفته و در ابتدا سراغ همان فیلم سوئدی اولیه بروید. فیلم «آدم درست را راه بده» (Let the Right One In) فیلمی خون آشامی در سرزمین های برفی و سرد سوئد است ساختمان های مدرن و طبیعت منزوی و خشن و البته مناظر دست نخورده و بکر فضای خوبی را برای یک داستان ترسناک به وجود می آورد که در برخی مواقع شما را چنان در خود جذب می کند که فراموش می کنید در حال تماشای یک فیلم ترسناک هستید.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
در این فیلم یک پسربچه ی 12 ساله کتک خور به نام اسکار با یک همسایه ی غریبه و غیرطبیعی دوست می شود که به دلایل خاصی تنها شب ها از خانه بیرون می آید. فیلم «آدم درست را راه بده» همزمان فیلمی خون آشامی و فیلمی در مورد سنین بلوغ است که چیزهای زیادی در مورد تنهایی انسان برای گفتن دارد. فیلم صحنه های ترسناکی مانند تخلیه کردن بدن انسان از خون یا جدا کردن سر آن ها از تن را به تصویر می کشد.
19- برو بیرون (2017)- جوردن پیلی
در اولین فیلم جوردن پیلی با نام «برو بیرون» (Get Out) که در سال 2017 اکران شد و با استقبال قابل توجهی نیز مواجه گردید یک ملاقات ساده با والدین به ماجرایی وحشتناک و کابوس وار تبدیل می شود. فیلم داستان یک زوج سیاه و سفید به نام های رُز و کریس را روایت می کند که برای یک هفته به دیدار خانواده ی سفید پوست زن خانواده می روند که در عمارت آن ها مشخص می شود که پشت این چهره های لیبرال شیک و پیک رازهای ترسناک و تاریکی وجود دارد که نشان می دهد چرا هیچ سیاهپوست دیگری در شهر محل سکونت آن ها دیده نمی شود.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
فیلم «برو بیرون» همزمان که شما را به شدت و تا سر حد دیوانگی می ترساند و درماندگی قهرمان داستان را به زیبایی به تصویر می کشد، موضوعات ناخوشایند و پیچیده ی تبعیض نژادی و نژادپرستی را نیز تحت پوشش قرار می دهد. بدون شک اگر این فیلم شما را به جیغ زدن وا ندارد شما را دستکم ناراحت خواهد ساخت.
۲۰- مه (۲۰۰۷)- فرانک دارابونت
واقعیتی با پذیرش و توافق جهانی وجود دارد مبنی بر این که کتاب ها و داستان های استفن کینگ مورد استقبال فزاینده خوانندگان قرار گرفته اند اما این داستان ها در قالب فیلم با عکس العمل های متفاوتی مواجه شده اند. فیلم «مه» (The Mist) اما به لطف استادی فرانک دارابونت که تنها کسی است که در هالیوود توانسته کتاب های استفن کینگ را به بهترین شکل ممکن روی صحنه ی سینما به نمایش بگذارد به یک اثر بسیار شاخص تبدیل شد. فیلم «مه» به کارگردانی داربونت که بر اساس داستانی به همین نام نوشته ی استفن کینگ ساخته شده است داستان شهری در نیوانگلند را روایت می کند که توسط وحشت غیرقابل تصور و جهانِ دیگری که در زیر یک مه راز آلود و غیر قابل نفوذ پنهان شده احاطه می شود.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
البته فیلم دیگری تقریباً با همین مشخصات وجود دارد که کاملاً از این فیلم متمایز بوده و «مه» (The Fog) نام دارد. فیلم «مه» دارابونت یک فیلم هیولایی بسیار ترسناک است که ترسناک ترین صحنه های آن صحنه هایی است که قبیله گرایی و جدایی انسان ها را که فکر می کنند در انتهای جهان گرفتار شده اند را به تصویر می کشد. این فیلم چنان هنرمندانه ساخته شده است که خود استفن کینگ گفته بود آرزو می کند کاش انتهای فیلم دارابونت را خود رد کتابش وارد می کرد و این موضوع نبوغ دارابونت را در فیلم سازی و فیلم نامه نویسی نشان می دهد که توانست با استفاده از این مهارت خود و تغییر بخش هایی از داستان کتاب استفن کینگ یک اثر ماندگار بسازد.
21- تو بعدی هستی (2011)- آدام وینگارد
این تریلر ترسناک که یک فیلم نمونه در ژانرهای فرعی سینمای وحشت شناخته می شود که علی رغم داستان سرراست خود سیر داستانی متفاوتی را دنبال می کند. فیلم « تو بعدی هستی» (You're Next) یک داستان بسیار آشنا دارد که بر اساس آن خانواده ای از هم پاشیده در خانه ی روستایی خود در نقطه ای دوردست یک گردهمایی کوچک را برگزار می کنند که ناگهان در حالی که در سر میز شام قرار دارند توسط گروهی مزاحم قاتل مورد حمله قرار می گیرند که در نتیجه ی آن یک حمام خون شبانه به پا شده و تقریباً کسی موفق نمی شود شب را زنده به صبح برساند.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
اما آدام وینگارد در نقش کارگردان فیلم با بودجه ی ناچیز یک میلیون دلار تمام تلاش خود را کرده که فیلمی پرجزییات و دقیق را با داستانی جذاب به سینمای وحشت تقدیم کند. سکانس ابتدایی فیلم که تاثیر جالبی بر روی تماشاگر داشته و اعمال خشونت بار و بسیار مدرن قاتلانی که با ماسک های خود موجب می شوند از حیوانات مزرعه بترسید و دختر سرسختی که در انتهای فیلم شما را مجذوب خود می کند همه باعث شده اند که فیلم «تو بعدی هستی» هیچ چیزی کم نداشته باشد و تنها چیزی که در مورد این فیلم وجود دارد و می توان به خاطر آن دلسرد شد این است که هیچ دنباله ای بر این فیلم منحسر به فرد ساخته نشده است.
22-شب مردگان زنده (1968)- جورج رومرو
در دنیایی که زامبی ها خوراک فیلم ها و سریال های پرطرفدار زیادی را تامین کرده اند هیچ فیلمی به اندازه ی فیلم اولی که این ژانر جدید را وارد سینمای وحشت کرد جالب و دیدنی نخواهد بود. فیلم کلاسیک (شب مردگان زنده) (Night of the Living Dead) به کارگردانی جورج رومرو که در سال 1968 ساخته شد داستان انسان هایی را روایت می کند که در یک خانه ی مزرعه ای در نقطه ای دوردست گیر افتاده و مردگانی گرسنه و همه جا حاضر و متحرک از همه طرف به آن ها حمله ور شده اند.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
این فیلم که با بودجه ای بسیار محدود و بدون استفاده از جلوه های کامپیوتری ساخته شده و تنها از مهارت های چهره پردازی گرِگ نیکوترو سود می برد هیچ شباهتی به فیلم های زامبی محور کنونی ندارد اما ترسی بسیار خاص، عمیق و واقعی را به تماشاگر وارد می کند و هنوز هم بعد از ۵۰ سال که از ساخت آن می گذرد تازگی های خاص خودش را دارد.
۲۳- قرنطینه (۲۰۰۸)- جان اریک دودل
فیلم آمریکایی «قرنطینه» (Quarantine) که بازسازی کاملی از یک فیلم اسپانیایی زبان به نام «Rec, Quarantine» است کاملاً به نسخه ی اصلی خود وفادار مانده و تقریباً هر سکانس را عیناً تکرار کرده است اما از آن جایی که زیرنویس نسخه ی اسپانیایی می تواند مخاطب را از ترس مفرط فیلم جدا کند بهتر است اگر اب زبان انگلیسی آشنایی کافی دارید نسخه ی آمریکایی فیلم را ببینید.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
این فیلم که جنیفر کارپنتر را در نقش اول دارد داستان یک گروه خبری را روایت می کند که همراه یک گروه آتشنشان به ساختمانی فرا خوانده می شوند که در واقع هیچ آتش سوزی در آن رخ نداده است اما فاجعه ای در دل خود دارد که افراد را به دیوانگانی تشنه ی خون تبدیل می کند. جان اریک دودل با استفاده خلاقانه از دوربین گروه خبری صحنه های تنگ و تاریک و وحشتناکی را به تصویر می کشد که اتفاقات وحشتناک فیلم را در نوری سبز رنگ و در تاریکی شب به نمایش می گذارند که ترسناکی دو چندانی به فیلم می بخشد.
24- فعالیت ماوراء الطبیعه (2007)- اورن پِلی
ژانر وحشت با تولید فیلم «فعالیت ماوراء الطبیعه» (Paranormal Activity) در سال 2007 جان تازه ای گرفت که ثابت کرد برای داشتن یک داستان ترسناک و زهره ترک کردن تماشاگر حتما نباید از عمارت های رازآلود با طراحی وهمی یا کلبه ای در درون جنگلی دورافتاده استفاده کرد.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
تمام اتفاقات ترسناک این فیلم در یک خانه ی شهری در گوشه ای از شهر که بسیار شیک و راحت است رخ می دهد و داستان زوجی تازه ازدواج کرده به نام های کتی و میکا را روایت می کند که رفته رفته در می یابند که در خانه ی خود تنها نیستند. این فیلم نیز مانند سلف خود «پروژه جادوگر بلر» کاملاً در مورد ترس دائمی و سوزاننده ای است که شخصیت های اصلی داستان و تماشاگران را ذره ذره می بلعد. اورن پلی با نبوغ خود عناصر ساده و پیش پا افتاده ای مانند بسته شدن ناگهانی و محکم درب اتاق و خاموش شدن یا پر نور شدن لامپ ها بدون هیچ دلیل خاصی را به ویژگی هایی بسیار ترسناک در فیلم خود تبدیل کرده است.
۲۵- عجیب الخلقه ها (۱۹۳۲)- تاد براونینگ
فیلم «عجیب الخلقه ها» (Freaks) که به معنای واقعی یک فیلم کلاسیک در ژانر وحشت است در زمانی تولید شد که به عصر کوتاه «پیش فرمانی» (Pre-Code) مشهور بود اما توانست از سانسورهای مرسوم در زمان خود جان سالم به در ببرد. این فیلم داستان گروهی از بازیگران شگفت انگیز سیرک را روایت می کند که درگیر داستانی پیچیده برای انتقام می شوند. در واقع این فیلم داستان یک هنرمند سیرک بیرحم و شیاد به نام کلئوپاترا را به تصویر می کشد که قصد دارد هانس، کوتوله ی ثروتمندی که صاحب سیرک است را اغوا کند تا بدین ترتیب ثروت بی انتهای او را به چنگ بیاورد.
بهترین فیلم های ژانر وحشت تاریخ سینما (3)
اما نقشه ی او بر طبق انتظاراتش پیش نمی رود و همه چیز به یک داستان ترسناک و وحشت آور منتهی می گردد. علی رغم این که فیلم «عجیب الخلقه ها» بیش از 85 سال پیش ساخته شده است اما هنوز هم یکی از ترسناک ترین فیلم هایی است که در ژانر وحشت در طول تاریخ ساخته شده است و هنوز هم می توان تاثیر آن را در فیلم های ترسناک عصر حاضر نیز مشاهده کرد به ویژه در سریال محبوب «داستان ترسناک آمریکایی» (American Horror Story) که به شدت از این فیلم الهام گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازنین

      conjuring هیچ جای لیستتون نبود؟! از insidious که ترسناک تره!

      پاسخ ها

      • حسین

        حتما تو رتبه های 1 تا 10

    • life movie

      پس it چی شد ؟
      برو بیرون یکی دو سکانسش ترسناک بود
      و ........
      آنابل؟

    • مری جین

      لیستتون عالیه

    • امیر

      فیلم insidiousبه نظر من ترسناک ترین فیلم جهان است
      و فیلم احظار conjuring یک فیلم واقعی و بسیار طبیعی است
      من خودم ژانر مورد علاقه ام ترسناکه
      این دو فیلم رو نگاه کنید حتما

    • محمدمهدی

      من تمام فیلما رو دیدم

      فقط اینسیدیوس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج