۵۷۸۰۲۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

سلامتی بازیکنان بیشتر از نتیجه اهمیت دارد

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون می‌گوید که دستورالعمل فیفا را درباره توقف مسابقه برای خنک شدن بازیکنان در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر اجرا کردیم.

خبرگزاری تسنیم: توحید سیف‌برقی درباره وقفه سه دقیقه‌ای (Cooling Break) که براساس قانون فیفا در مسابقات فوتبال اعمال می‌شود، اظهار داشت: در این کار دقیقاً نکات مدنظر فیفا در نظر گرفته شده است. در واقع سلامتی ورزشکاران بر نتیجه ارجحیت دارد. به همین دلیل سلامت بازیکنان و جبران آبی که ورزشکاران طی فعالیت از دست می‌دهند، با اجرای این طرح پوشش داده می‌شود. فیفا این وقفه را برای اولین بار در جام جهانی ۲۰۱۴ اجرایی کرد تا بازیکنان در این زمان مایعات مصرف کنند. اصلاً در این وقفه‌هایی که طی بازی ایجاد می‌شود، بحث استراحت از سوی فیفا مطرح نبوده، بلکه جایگزینی مصرف مایعات و ریکاوری بازیکنان است.

وی در مورد اجرای دستورالعمل توقف مسابقه برای خنک شدن بازیکنان در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال گفت: با توجه به شرایط آب‌وهوایی، این دستورالعمل در هفته‌های اول و دوم لیگ برتر فوتبال و در برخی بازی‌های لیگ برتر اجرا شد. این کار به‌خاطر وجود برودت دما و رطوبت بود. آنچه مسلم است، این روند با توجه به گرمای هوا در هفته سوم به بعد با جدیت بیشتری توسط سازمان لیگ اجرا خواهد شد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: با هماهنگی بین کمیته پزشکی و سازمان لیگ، این قانون در مسابقات دسته اول نیز اجرا خواهد شد. برهمین اساس، قبل از مسابقه نماینده فدراسیون به ارزیابی شرایط آب و هوایی می‌پردازد و در نهایت تصیم‌گیرنده نهایی برای دادن Cooling Break داور مسابقه است. داور باید در دقایق ۳۰ و ۷۵ به‌عنوان زمان نوشیدن آب، بازی را متوقف کند و حداکثر سه دقیقه زمان نوشیدن آب به بازیکنان داده شود.

دکتر سیف یادآور شد: نکته‌ حائز اهمیت، شروع و پایان این وقفه سه دقیقه‌ای با سوت داور است. در این مدت توپ باید خارج از زمین باشد و همه گوش به فرمان سیگنال‌های داور. این موضوع خوشبختانه از ابتدای لیگ در حال انجام است و در هفته‌های آتی نیز با جدیت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مناسب مسابقات لیگ کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی خوبی که سازمان لیگ برای زمان مسابقات انجام داده است، خوشبختانه شرایط به نحوی پیش رفته که بازی‌ها از لحاظ شرایط آب‌وهوایی در بهترین شرایط آب و هوایی برگزار می‌شود. در هفته‌های آینده، احتمالاً گرما هوای بالا می‌رود و این موضوع، حساسیت ناظران را بیشتر خواهد کرد. بحث سلامتی بازیکنان مدنظر ماست که خوشبختانه ناظران مسابقات به این موضوع آگاهی کامل دارند.

رئیس کمیته پزشکی در پایان تأکید کرد: نکته مهم دیگری که وجود دارد، این است که فردی که دچار کم آبی خفیف یا متوسط می‌شود، خیلی زود خسته خواهد شد. واضح است که فردی هم که دچار خستگی می‌شود، به راحتی دچار آسیب می‌بیند. این افراد علاوه بر کم آبی، به راحتی در معرض آسیب‌های ورزشی قرار می‎گیرند. بنابراین سلامت بازیکنان از نتیجه اهمیت بیشتری دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج