۵۷۸۳۸۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مرادی: از من توقع طلا دارید، امکانات می‌خواهم

وزنه‌برداری با وجود این‌که با کسب ٢ مدال طلا در المپیک ٢٠١٦ پرافتخارترین تیم کاروان ورزشی ایران لقب گرفت،

شهروند: وزنه‌برداری با وجود این‌که با کسب ٢ مدال طلا در المپیک ٢٠١٦ پرافتخارترین تیم کاروان ورزشی ایران لقب گرفت، بعد از پایان این رقابت‌ها نتوانست انسجام خود را حفظ کند و قهرمان‌ها یکی پس از دیگری از اردوی تیم‌ملی جدا شدند. در فاصله کمتر از ٤ ماه تا مسابقات جهانی، بازگشت سهراب مرادی و کیانوش رستمی به تیم‌ملی اتفاقات مثبتی را برای وزنه‌برداری رقم زده است و همگان در انتظار کسب چند مدال خوشرنگ جهان در خاک آمریکا هستند. به همین بهانه با یکی از طلایی‌های ایران در المپیک همکلام شدیم. در ادامه گفت‌وگوی «شهروند» با سهراب مرادی را می‌خوانید:

حدود یک ماه است که تمریناتت را بار دیگر با تیم‌ملی آغاز کرده‌ای. از وضع خودت صحبت کن.

وضعیتم که خدا را شکر خیلی خوب است و تقریبا در اوج آمادگی به سر می‌برم. در این یک ماه تمرینات سخت و فشرده‌ای داشتیم و یک اردوی خوب در ورزقان برگزار کردیم که خیلی به ملی‌پوشان کمک کرد.

از رکوردهایی که الان بالای سر می‌بری، چه خبر؟

در رکوردگیری اخیر تیم‌ملی در اردوی ورزقان، ٥ کیلوگرم بیشتر از وزنه‌هایی که در المپیک بالای سر بردم را ثبت کردم. درواقع از زمانی که به المپیک رفتم و مدال طلا گرفتم وضعیتم بهتر است و امیدوارم در مسابقات پیش‌رو بتوانم این آمادگی را حفظ کنم.

شنیده‌ایم در لیست تیم اعزامی به مسابقات داخل سالن آسیا قرار گرفته‌ای.

با نظر کادرفنی من هم به این بازی‌ها اعزام می‌شوم. به نظرم محک خوبی برای من قبل از مسابقات جهانی خواهد بود چون امسال قصد ندارم در لیگ شرکت کنم و تمام تمرکزم روی تیم‌ملی است. امیدوارم بتوانم دست پر از این مسابقات برگردم و خودم را برای رقابت‌های جهانی آمریکا آماده کنم.

گفتی در لیگ شرکت نمی‌کنی، دلیلش چیست؟

لیگ وزنه‌برداری سال‌هاست که وضع خوبی ندارد و امسال شنیدم که اوضاع بدتر هم شده است. تیم‌هایی که از این رشته حمایت کنند و سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند، بسیار کم یافت می‌شوند و امسال هم به نظر تصمیمی برای حضور در لیگ ندارند. من با این شرایط ترجیح دادم تمرکزم روی تیم‌ملی باشد و خودم را درگیر لیگ نکنم که آسیب‌دیدگی هم برایم به‌بار بیاورد.

با این وضع از نظر مالی به مشکلی برنمی‌خوری؟

قطعا به مشکل برمی‌خورم. مگر ملی‌پوشان وزنه‌برداری چه درآمدی دارند؟ ما فقط از طریق همین لیگ می‌توانیم به پول برسیم و هزینه‌های زندگی و ورزش را تأمین کنیم که آن هم وضع خوبی ندارد. امیدوارم با برنامه‌ریزی بهتر فدراسیون و تبلیغات بیشتر باشگاه‌ها به سمت وزنه‌برداری بیایند. باور کنید رشته‌ای که با ٢ مدال طلا در المپیک بیشترین سهم را در موفقیت کاروان ایران داشته، حقش این نیست.

چندی پیش به یک‌باره اردوی تیم‌ملی را ترک کردی و حاضر نبودی در تمرینات شرکت کنی. خودت ماجرا را شرح می‌دهی؟

همان موقع درباره مشکلات تیم‌ملی صحبت کردم و همه می‌دانستند که چه کمبودهایی داریم. مجبور بودم به خاطر توقعی که مردم از من دارند، در شرایط بهتری تمرین کنم و به همین خاطر حاضر نشدم بمانم. خدا را شکر رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در این یک ماه امکانات بهتری را فراهم کرده و وعده‌هایی داده که من دلگرم شدم. مردم بعد از طلای المپیک از من توقع زیادی دارند و به همین خاطر نمی‌خواهم شرمنده آنها شوم. اگر قرار است من به مسابقات جهانی بروم، باید شرایط برای قهرمانی من مهیا باشد.

پس قول مدال طلای جهان را به مردم می‌دهی؟

هنوز نزدیک به ٤ ماه تا مسابقات جهانی باقی مانده و قول دادن از الان منطقی نیست اما قطعا تمام تلاش خود را برای رسیدن به سکوی قهرمانی به کار می‌بندم. من به تیمی که در این دوره داریم، امیدوارم و به نظرم می‌توانیم یکی از سکوهای تیمی را هم کسب کنیم. امیدوارم همه چیز تا شروع مسابقات برایمان خوب پیش برود و بدشانسی گریبان ما را نگیرد.

برخی اتفاقات باعث شد سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری تغییر کند. نظرت در این‌باره چیست؟

من نمی‌توانم بگویم تغییر سرمربی اتفاق خوبی است یا بد. من به‌عنوان یک وزنه‌بردار وظیفه‌ام این است که تمرین کنم و در مسابقات برای کسب مدال بجنگم. سرمربی تیم‌ملی را شورای فنی و رئیس فدراسیون تعیین می‌کنند و آنها هم پاسخگو هستند. حرف من این است که وقتی فردی به‌عنوان سرمربی انتخاب می‌شود، حتما فدراسیون این توانایی را در آن مربی دیده که چنین سمتی را به او داده است. محسن بیرانوند رابطه خوبی با وزنه‌برداران دارد و امیدوارم در سمت جدیدش موفق باشد.

اما خیلی‌ها معتقد بودند شکل جدایی انوشیروانی بد بود و ورزشکارسالاری باعث چنین اتفاقی شد.

همان‌طور که گفتم نظری درباره این تغییرات ندارم. انوشیروانی هم زحمت کشید و الان بیرانوند نیز کار خودش را می‌کند. من با کیانوش رستمی تلفنی در ارتباط هستم و می‌دانم که تمریناتش را پیگیری می‌کند. از بازگشت او به وزنه‌برداری خوشحالم و امیدوارم یک مدال خوشرنگ دیگر در رقابت‌های جهانی برای ایران به ارمغان بیاورد.

صحبت پایانی؟

شاید خیلی‌ها از توانایی وزنه‌برداران باخبر نباشند، اگرچه ما شایستگی خود را قبلا ثابت کردیم. تیم ما با داشتن نفراتی چون بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و البته اضافه شدن سعید علی‌حسینی و سایرین لیاقت بیشتری دارد و نباید این نسل را نادیده بگیریم. از افرادی که در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌خواهم به سوی وزنه‌برداری بیایند تا بتوانیم ١٠ تیم خوب در لیگ داشته باشیم و خروجی‌اش نیز در مسابقات بین‌المللی برای کشورمان خوب باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج