۵۷۸۴۷۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

تحریم‌های آمریکا مانع قرارداد ایران و رنو نشد

تارنمای خبری نشریه نیویورک تایمز نوشت: شرکت خودروسازی فرانسوی رنو روز دوشنبه و تنها چند روز پس از اجرای قانون تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، قراردادی چندمیلیون دلاری با تهران امضا کرد.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای خبری نشریه نیویورک تایمز نوشت: شرکت خودروسازی فرانسوی رنو روز دوشنبه و تنها چند روز پس از اجرای قانون تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، قراردادی چندمیلیون دلاری با تهران امضا کرد.

این رسانه می‌افزاید: این قرارداد ۷۸۰ میلیون دلاری که با هدف افزایش تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو امضا شده است، بزرگترین قرارداد خارجی تاریخ صنعت خودروسازی ایران به حساب می‌آید.
نیویورک تایمز ادامه می‌دهد: این یک پیروزی برای دولت حسن روحانی است که روز شنبه بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری جدید ایران سوگند یاد کرد. وی وعده احیای اقتصاد ایران را داده است.
این نشریه در ادامه به نقل از تعدادی کارشناس حقوقی نوشته است که امضای قرارداد ایران و رنو نشان دهنده «اطمینان شرکت‌های اروپایی از بقای توافق هسته‌ای با وجود تهدید‌های طرف آمریکایی به کناره‌گیری است».
نیویورک تایمز می‌افزاید: شرکت بزرگ خودروسازی فرانسوی «گروه پی‌اس‌ای» مالک برندهایی همچون پژو و سیتروئن هم سرمایه گذاری خود در ایران را از زمان لغو تحریم‌ها شدت بخشیده است.
مخالفت‌ برخی گروه‌های سیاسی داخلی ایران با سرمایه گذاری نهادهای خارجی و همچنین عدم وجود شفافیت لازم در نظام مالی کشورمان از جمله مواردی است که نیویورک تایمز از آن به عنوان موانع مهم در بهبود روابط تجاری با تهران یاد کرده است.
قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران بین رنو فرانسه و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) روز دوشنبه با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت امضا شده بود.
براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خواهد داشت.

این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه، خرید و بومی سازی، تولید خودرو و توزیع و صدور آن در شبکه توزیع و تحت استاندارد شرکت رنو در بازارهای داخلی و خارجی ، فعال خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تهدیدهای امریکا مانع قرداد رنو نشد ..... ولی حسابهای بانکی توی کشور های چین و ترکیه را مسدود کرد اونم کشورهائی که تا حالا به نحریم اعتنا نمیکردند ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      خوش به حالتون مردم بدبخت. شد پولها میره جیب فرانسه

    • م

      ی جورایی از رنو دم میزنید ک انگار قیمتش ده ملیونه،،،متاسفانه سه چهار برابر نرخ اصلیش عرضه بازار میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج