جاباما
۵۷۸۶۶۰
۳ نظر
۵۰۶۵
۳ نظر
۵۰۶۵
پ

۱۰۰ فوتبالیست برتر تاریخ (۸)

انتخاب بهترین های تاریخ، همواره کاریست که رسانه ها و خبرنگاران علاقه خاصی به آن دارند و کاملاً امری سلیقه ای است، که می تواند موافقین و مخالفین زیادی همراه داشته باشد.

وب‌سایت طرفداری - شهروز حدادیان: انتخاب بهترین های تاریخ، همواره کاریست که رسانه ها و خبرنگاران علاقه خاصی به آن دارند و کاملاً امری سلیقه ای است، که می تواند موافقین و مخالفین زیادی همراه داشته باشد. وب سایت Fourfourtwo، صد بازیکن برتر تاریخ فوتبال را اینگونه چینش کرده است:

۳۰. لوتار ماتئوس (آلمان)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

یک هافبک همه‌کاره، ترکیبی از جنگندگی و زیرکی؛ مارادونا از او به عنوان سرسخت‌ترین رقیبش یاد کرد. اوج درخشش ماتئوس در فوتبال آلمان در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ بود. او در دوران بازی‌گری ۱۳ عنوان باشگاهی، مدال‌های قهرمانی جهان و قهرمانی اروپا و توپ طلای اروپا در سال ۱۹۹۰ را به دست آورد.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: او در اولین دیدار آلمان غربی در جام‌جهانی ۱۹۹۰ دو گل را وارد دروازه یوگوسلاوی کرد. ماتئوس با آغاز حرکت از زمین خودی و سپس زدن شوتی زیبا از پشت محوطه جریمه یوگوسلاوی، یک سوپرگل را در این دیدار به ثمر رساند.


۲۹. ریموند کوپا (فرانسه)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

یک بازیساز سریع و لاغر اندام که از مهاجرین لهستانی بود که خیلی زود به قهرمان فرانسه در استاده ریمس بدل شد و کاملاً با ژوست فونتین هماهنگ بود. یک نمایش فوق العاده برای فرانسه در مقابل اسپانیا (مارکا به وی لقب ناپلئون کوچک را داد) چشم رئال مادرید را گرفت، جایی که در کنار فرانس پوشکاش، سه جام باشگاه های اروپا را کسب نمود. در برهه دومی که به استاده ریمس بازگشت دو عنوان قهرمانی دیگر در لیگ به فهرست افتخارهای این تیم اضافه نمود.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: کوپا به اولین بازیکن فرانسوی بدل شد که جام باشگاه های اروپا را فتح کرد، زمانی که در ترکیب رئال مادرید در فینال سال ۱۹۵۷ موفق به شکست فیورنتینا شدند.

۲۸. سوکراتس (برزیل)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

شاید او نماد یک مغز متفکر در دنیای فوتبال باشد. یک مغز متفکر در تمام زمینه های زندگی و یک هافبک قدرتمند که در یکی از قدرتمندترین تیم های ملی برزیل که وجود داشته است. همچنین او یک پزشک متخصص اطفال بود، او بسیار با استعداد بود و می توانست سریع تر از هرکس دیگری بازی خوانی کند. او همچنین استاد پاس های پشت پا بدون نگاه به عقب بود و این گونه پاس ها با نام وی گره خورده است. پله یک بار در مورد سوکراتس گفت که او در عقب زمین بهتر می تواند بازی کند چرا که بیشتر بازیکنان می توانند به جلو بروند. در خارج از زمین او حکومت نظامی برزیل را به چالش کشید و جنبش دموکرات را در کورینتیانس را رهبری کرد.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: این مغز متفکر فوتبالی، عملکرد بدون عیبی را در جام های جهانی ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ به نمایش گذاشت.

۲۷. سر بابی مور (انگلیس)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

تصویر فوتبال انگلیسی، کسی که برای ۲۴ سال بدون وقفه نگهبان ورزشگاه ومبلی بود. اسطوره وست هم، مور یکی از قهرمانان این ورزش است. نامش با قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶ جاوید شد و در عین حال به عنوان یک بزرگ مرد در دنیای فوتبال شناخته می شود.
مور پیش از آن که مفهوم مدافع میانی به شکل امروزی اش تعریف شود، در آن پست بازی می کرد. او هنوز هم به عنوان یکی از بهترین مدافعان تیم ملی انگلستان به شمار می آید و پله هنوز می گوید او یکی از بهترین بازیکنانی بوده است که در برابرش بازی کرده است. (این دو در جام جهانی ۱۹۷۰ در برابر یک دیگر قرار گرفتند و حتی یک عکس یادگاری هم با یکدیگر دارند). در کنار فوتبال، پله همیشه بر شخصیت بالای این بازیکن هم تاکید کرده است.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: گرفتن جام قهرمانی از ملکه انگلیس در سال ۱۹۶۶ پس از قهرمانی در جام جهانی

۲۶. والنتینو ماتزولا (ایتالیا)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

"کاپیتان والنتیو...الهام بخش، خارق العاده و محبوب. قطعا اینطور است." ژورنالیست ایتالیایی، نینو نوتریتزیو، هافبک هجومی فوق العاده تورینو را اینطور تعریف می کرد. والنتینو ماتزولا، هافبک هجومی تورینوی بزرگ در دهه ۱۹۴۰ میلادی، در طول ۷ سال حضورش در تورینو، ۵ قهرمانی به دست آورد و ۱۰۲ گل به ثمر رساند.
کاپیتان والنتینو معمولا رابطه خوبی با هم تیمی هایش نداشت و همیشه درخواست دستمزد بیشتری داشت اما رئیس وقت تورینو، نووُ، همیشه از او حمایت می کرد و خواسته هایش را برآورده می کرد زیرا نمی شد روی او قیمت گذاشت. وی در سال ۱۹۴۹ در حادثه هوایی سوپرگا جان خودش را از دست داد.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: ماتزولا از توانایی اش در ضربات سر، نهایت استفاده را می برد. در حالی که در فصل ۱۹۴۶/۴۷، یک هافبک مرکزی بود، ۲۹ گل به ثمر رساند یعنی ۸ گل بیشتر از نفر دوم که مهاجم نوک تورینو بود.

۲۵. کارلوس آلبرتو (برزیل)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

کاپیتا یا همان کاپیتان، پیشرو نسل جدیدی از مدافعان کناری بود و همواره خونسرد و ظریف بازی می کرد. او می توانست در مرکز یا کناره های خط دفاعی به میدان برود و رهبری او نقشی اساسی در قهرمانی برزیل در جام جهانی ۱۹۷۰ داشت. او هشت سال در سانتوس حضور داشت و از بازی کنار پله لذت برد و همچنین ۲ بار قهرمانی در لیگ برزیل و ۵ بار قهرمانی در منطقه سائوپائولو را در کنار سایر افتخاراتش جشن گرفت.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: از گل آلبرتو به ایتالیا در دقایق پایانی دیدار نهایی جام جهانی ۱۹۷۰، به عنوان یکی از برترین گل های تاریخ فوتبال یاد می شود.


۲۴. رونالدینیو (برزیل)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

شاعر فوتبال با آن دندان های برآمده اش، همیشه یکی از چهره های قابل تشخیص در فوتبال را داشته است. رونالدینیو یکی از بازیکنان کمیاب در تاریخ فوتبال است که در هر لحظه، غیرقابل پیش بینی ترین تصمیم را می گیرد. او دو بار جایزه بهترین بازیکن فیفا را کسب کرد و در واقع، بهترین بازیکن فوتبال جهان در اواسط دهه ۲۰۰۰ بود.
اگر عظمت با مسرت اندازه گیری می شد، رونالدینیو از تمام دنیا فاصله می گرفت. شاعر فوتبال، طی ۵ فصل بازی در بارسلونا برای بلوگرانا دو قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به ارمغان آورد. او بعدها در اتلتیکو مینیرو نیز روزهای خوبی را گذراند و قهرمان کوپا لیبرتادورس شد.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۲ و عضوی از مثلث فراموش نشدنی ریوالدو-رونالدو-رونالدینیو. مثلثی که بعد ها توسط کارشناسان به عنوان "سه آر" شناخته شد.


23. اوزه بیو (پرتغال)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

اوزه بیو گلزنی پیشتاز بود. او ترکیبی از سرعت و توانایی های فردی را داشت؛ ترکیبی تقریبا بی نقص. همه اوزه بیو را به عنوان اولین فوتبالیست بزرگ متولد آفریقا می شناسند، وی کشورش، موزامبیک را ترک کرد و در اواخر دهه ۵۰ میلادی به بنفیکا پیوست.
اوزه بیو و عقاب ها طی ۱۵ سال و بین سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۵، ۱۱ بار قهرمان لیگ این کشور شدند و یک قهرمانی اروپایی نیز به دست آوردند. با اینکه پرتغال در نیمه نهایی جام جهانی ۱۹۶۶ حذف شد اما کفش طلایی این رقابت ها به اوزه بیو رسید؛ کسی که تا قبل از ظهور کریستیانو رونالدو، با قاطعیت فراوان، بهترین بازیکن تاریخ پرتغال بود.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: بردن توپ طلای اروپا در سال ۱۹۶۵؛ او این عنوان را در رقابت با لوئیس سوارز و جاچینتو فاکتی به دست آورد.

۲۲. لو یاشین (شوروی)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

مردی که از سر تا نوک انگشتان مشکی می پوشید. یاشین جزو با ابهت ترین و مطمئن ترین دروازه بانان بود. همان طور که جنگ سرد در جریان بود، شکی نبود که یاشین، اهل شوروی ملقب به عنکبوت سیاه، توسط رسانه های غربی نادیده گرفته می شود.
یاشین برای جلوگیری از گلزنی مهاجمان خطرناک از دروازه خارج شده و مانع آن ها می شد، توپ را به بیرون می زد و برای گفتن راهنمایی ها به مدافعانش، بر سر آن ها فریاد می زد. یاشین اسطوره ای بود که در طول دوران فوتبال خود ۱۵۰ پنالتی را مهار کرد و کل دوران فوتبالش را در دینامو مسکو سپری کرد.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: یاشین در سه جام جهانی برای شوروی بازی کرد، اما افتخار او، قهرمانی با شوروی در یورو ۱۹۶۰ در پاریس بود.

۲۱. روماریو (برزیل)

100 فوتبالیست برتر تاریخ (8)

مهاجمی کوتاه قامت و قاتل حریفان با کنترل هایی خیره کننده و توانایی تمام کنندگی بی نظیر. زمانی که وی در مقابل دروازه قرار می گرفت، دروازه بانان محکوم به شکست بودند. روماریو از واسکوداگاما راهی پی اس وی آیندهوون پیوست و سپس در اواسط دهه ۹۰ راهی بارسلونای یوهان کرایوف شد.
هرجایی که رفت عملکرد بسیار خوبی داشت، اما کنترل کردن وی کار سختی بود و البته همواره معتقد بود بهترین فوتبالی که بازی کرده مواقعی بود که تمام طول شب را در مهمانی سپری کرده است. با رکورد فوق العاده ای که برای برزیل ثبت کرد، سزاوار مجازات نبود. طی ۷۰ بازی ملی موفق به زدن ۵۵ گل شد تا پس از پله و رونالدو سومین گلزن برتر سلسائو باشد.

برهه برجسته زندگی حرفه ای: بهترین بازیکن جام جهانی ۱۹۹۴، بازیکنی که طی ۷ بازی ۵ گل به ثمر رساند و با درخشش خود به برزیل کمک کرد فاتح جام جهانی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • erfan

      فوتبالیست فقط دیوید بکهاااااااااام
      توتی
      باتیستوتا
      ابراهیموویچ

    • phoenix

      رتبه ۲۴ برای اسطوره ای مثل رونالدینیو ؟!!

    • علیرضا

      ازنظرمن رونالدینیوبهترین بازیکن دنیاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج