۵۷۸۷۷۳
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

پس گرفتن لباس پوشیده شده در برخی کشورها

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تاکید بر مشتری‌مداری گفت: در کشورهای توسعه یافته وقتی پوشاکی می‌خرند و حتی آن لباس را می‌پوشند و بعد به مغازه مراجعه می‌کنند و می‌گویند که با سلیقه من جور نبود و می‌خواهم آن را پس دهم، فروشنده حتی سوال هم نمی‌پرسد بلکه کالا را پس می‌گیرد، چون برای او مهم است که اعتماد مشتری را به این برند حفظ کند.

خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تاکید بر مشتری‌مداری گفت: در کشورهای توسعه یافته وقتی پوشاکی می‌خرند و حتی آن لباس را می‌پوشند و بعد به مغازه مراجعه می‌کنند و می‌گویند که با سلیقه من جور نبود و می‌خواهم آن را پس دهم، فروشنده حتی سوال هم نمی‌پرسد بلکه کالا را پس می‌گیرد، چون برای او مهم است که اعتماد مشتری را به این برند حفظ کند.

محمود نوابی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: حتی در برخی موارد در کشورهای پیشرفته تولیدکننده یا فروشنده علاوه بر پس گرفتن، هزینه‌ای را به عنوان خسارت اعتماد برند به خریداری که آن را نپسندیده پرداخت می‌کند تا دوباره مشتری را حفظ کند؛ این دقیقا پیرو شعار "مشتری باید برگردد اما کالا نباید برگردد"، است.

وی با بیان اینکه امروز دیگر مصرف‌کننده فقط مصرف‌شونده نیست، عنوان کرد: زمانی مصرف‌کنندگان ما مجبور به خرید کالا و خدمات بودند اما امروز تنوعی وجود دارد که قدرت انتخاب را به همه مصرف‌کنندگان می‌دهد. زمانی که این مقدار از تنوع وجود دارد و بنگاه‌ها نیز با عدم فروش مواجه هستند تولیدکنندگان یا فروشندگان باید از چنین سیاست‌هایی برای حفظ مشتری استقبال کنند و خودشان را به بهترین حالت ممکن عرضه کنند.

به گفته نوابی، امروز مصرف‌کننده، مصرف کننده واقعی است و اگر بنگاه اقتصادی مشتری‌محور و صادرات محور عمل نکند و عملا خود را در خدمت مصرف‌کننده نداند، حتما در این شرایط محکوم به فناست و بنگاه‌هایی در این زمینه رشد خواهند داشت که درک این موضوع را داشته باشند.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره اینکه بخش بزرگی از اصناف ایران هنوز با شیوه های سنتی و نیمه سنتی فعالیت می کنند که بر این اساس بحث مشتری مداری بیش از آن که بر اساس آنچه در اقتصاد روز به عنوان یک اصل مطرح می‌شود، در اصناف به صورت سلیقه ای انجام می شود، گفت: بیش از سه میلیون صنف در کشور داریم که حدود ۸۰۰ هزار مورد آن بدون پروانه هستند و نظارت بر آنها بر عهده اتحادیه‌ها و اتاق اصناف است ولی ما هم از آن کنار نمی‌کشیم، چرا که نظارت عالیه از ناحیه حکومت به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داده شده است. ضمن اینکه سازمان بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات هم در درون این سازمان قرار دارد. یعنی علاوه بر حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نظارت حاکمیتی در بازار نیز بر عهده ماست و به همین مقدار نیز ما به مردم پاسخگو هستیم، یعنی اگر دستگاه‌های دیگر به وظیفه خود عمل نکنند ما به سراغشان می‌رویم و مطالبه می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد که تفکیک برای رسیدگی قائل نیستیم که لازم باشد مردم شکایت هر صنف را برای اداره‌ای خاص ببرند. بلکه مردم ما هر شکایتی داشتند از کالا و خدمات آن را می‌پذیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahdisherkat

      تو کشور های توسعه یاقته هم برای کالایی که انقدر فراوانی هست و به قول کسبه دست در کار زیاد هست .تازه نمیاند تعذیرات هم بزارند حالا این بجز اداره اماکنه که به مدلا گیر میده.اگه میخوایم مثل انها عمل کنیم باید پس باید همه قوانین تجاریمون هم مثل انها باشه.نه سلیقه ایی و با این حرفها ذهن مردم و منحرف کرد.اگه قراره کسبه مومن و متدین برا فروش لباس ایرانی باشه و از این قوانین هم پیروی کنیم
      1 به هر کس و ناکسی جواز کسب ندیم . که به خیال خودمون اینجوری اشتغال ایجاد کنیم
      2 جلوی کالای قاچاق باید گرفته بشه سفت و محکم نه اینجوری سلیقه ایی
      3 اجازه بدیم مصرف کننده خودش برا خرید و قیمت پرداختیش تصمیم بگیره.به قول معروف سزای گرون فروش نخریدنه ازش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج