جاباما
۵۷۸۸۱۰
۱۶ نظر
۵۶۳۵
۱۶ نظر
۵۶۳۵
پ

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (۱)

در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های اخیر را برایتان معرفی کنیم. این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد.

برترین ها - سولماز محمودی: اگر یک کتابخوان حرفه ای نباشید و بخواهید کتابی در دست بگیرید و مطالعه کنید و از طرفی فرد خبره ای هم اطرافتان نداشته باشید، مجبورید به لیست های مختلف مراجعه کنید. اما فراوانی این لیست ها که بر اساس معیارهای مختلف و توسط افراد با سلایق متفاوت تهیه شده اند، شما را بیش از پیش گیج خواهد کرد. ما به کمک شما آمده ایم و در این مطلب قصد داریم پرفروش ترین کتاب ها یا رمان ها در سرتاسر دنیا در دهه ها و قرن های اخیر را برایتان معرفی کنیم. این معیار که غالب جوامع مختلف در نسل های مختلف، یک کتاب را پسندیده باشند قطعا یکی از بهترین و معتبرترین لیست های «کتاب های واجب برای خواندن» را شکل خواهد داد. پس بجنبید و لذت خواندن کتاب های زیر را از دست ندهید.
۱. «داستان دو شهر» اثر چارلز دیکنز
"آزادی، برابری، برادری، یا مرگ؛ .. مرگ آسان ترین چیزی است که بر من ارزانی می داری، ای گیوتین!"
دکتر مانِت که حالا دیگر ساخورده شده، بعد از ۱۸ سال که به عنوان زندانی سیاسی در باستیل حبس بوده، بالاخره آزاد می شود و در انگلستان به دخترش می پیوندد. در آنجا، زندگی دو مرد بسیار متفاوت، چارلز دارنی، سلطنت‌طلب تبعیدی فرانسوی و سیدنی کارتن، یک وکیل بدنام اما برجستۀ انگلیسی، به خاطر عشقشان به لوسی مانت دچار آشوب می شود. آنها بر خلاف میلشان، از جاده های آرام لندن به خیابان های کینه‌توز و خونین پاریس، در اوج سلطۀ وحشت، کشیده می شوند و خیلی زود خود را زیر سایۀ مرگ آور "گیوتین" می بینند.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
2. «ارباب حلقه ها» اثر جی. آر. آر. تالکین
سه گانۀ تالکین - «یاران حلقه»، «دو برج» و «بازگشت پادشاه» - یک شاهکار نبوغ آمیز است. این کتاب با بیشترین تعداد خواننده ها و تأثیرگذارترین فانتزی حماسی در تمام زمان ها، همچنین یکی از به یاد ماندنی ترین و محبوب ترین قصه هایی است که تاکنون گفته شده است. «ارباب حلقه ها» که در سال 1954 به چاپ رسید، چارچوبی را تنظیم کرده است که تمام فانتزی های حماسی و جستجو محور پس از آن بر اساس آن ساخته شده اند.
هابیت جوان، فرودو بگینز، با اصرار ساحر مرموز، گاندالف، برای نابود کردن حلقۀ یگانه، راهی سفری فوری و به طرزی باورنکردنی خیانت آمیز می شود. این حلقه که قرن ها پیش به دست ارباب تاریکی، سائورون، ساخته و گم شده است، سلاح شیطان است و سائورون ناامیدانه قصد دارد آن را به او بازگردانند.
اگر ارباب تاریکی یک بار دیگر این حلقه را به دست آورد، خشم خود را در سراسر سرزمین میانه خواهد گسترد. تنها راه جلوگیری از تحقق این سرنوشت ناگوار، بازگرداندن حلقه به موردور است، یعنی تنها جایی که می توان آن را نابود کند. بدبختانه، موردور نیز استراحتگاه سائورون است.
خواندن ارباب حلقه ها نه تنها برای علاقمندان به فانتزی، بلکه برای دوستداران ادبیات کلاسیک نیز ضروری است.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۳. «شازده کوچولو» اثر آنتوان دو سنت اگزوپری
«شازده کوچولو» تمثیلی اخلاقی و اتوبیوگرافی معنوی است که بیشتر از تمام کتاب های فرانسوی زبان ترجمه شده است. این کتاب، با افسونی بی پایان، داستان پسرکی را می گوید که امنیت ستارۀ کوچک خود را رها کرده تا در جهان سفر کند و در برخورد هایی شگفت آور از خیال پرستی رفتار های بزرگسالان آگاه می شود. ادیسۀ شخصی او در سفر به سیارۀ زمین و ماجرا های بعدی آن به اوج خود می رسد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
4. «هابیت» اثر جی. آر. آر. تالکین
داستان هابیت، در زمان کم رنگ شدن دنیای موجودات افسانه ای و قدرت گرفتن حکومت انسان ها قرار دارد. داستان در مورد هابیت خانه دوستی به نام بیلبو بگینز است که بر طبق یک درخواست، برای گرفتن سهم خود از گنجی گرانبها که توسط اسماگ اژدها محافظت می شود، به سفر می رود. سفر بیلبو، او را از سرزمین آرام و راحت به محیطی شیطانی می برد.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۵. «رویای اتاق سرخ» اثر کائو شوئکین
«رویای اتاق سرخ» برای بیشتر از یک قرن و نیم، در چین بزرگ ترین رمان شناخته می شد، داستان عشق رومئو و ژولیت چینی و پرتره ای از یکی از بزرگ ترین تمدن های جهان.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
6. «و سپس هیچکس نبود» اثر آگاتا کریستی
«ابتدا، ده نفر بودند» - دسته بندی عجیبی از غریبه هایی که به عنوان مهمانان آخر هفته به جزیره ای شخصی در خارج از ساحل دوون دعوت شده اند. میزبان آنها، میلیونری عجیب و غریب است که هیچ کدام او را نمی شناسند و خود در خانه حضور ندارد.
تنها وجه مشترک این مهمانان گذشته ای گناه آلود است که تمایلی به افشای آن ندارند و رازی که سرنوشت شوم آنها را تضمین خواهد کرد. زیرا هر کدام هدف قتل هستند. آنها یکی یکی شکار می شوند. قبل از این که هفته به پایان برسد، هیچ کس باقی نخواهد ماند. و تنها مرده ها از سوء ظن در امانند.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
7. «شیر، جادوگر، و کمد لباس» (سرگذشت نارنیا) اثر سی. اس. لوئیس
آنها دری را باز می کنند و وارد دنیایی دیگر می شوند. نارنیا ... سرزمینی در پس کمد لباس، کشوری اسرار آمیز که تنها پیتر، سوزان، ادموند و لوسی آن را می شناسند... جایی که ماجراها از آنجا شروع می شود.
لوسی اولین کسی است که از راز کمد خانۀ قدیمی پروفسور باخبر می شود.
اولین بار که او ماجراهایش را در سرزمین نارنیا تعریف می کند، کسی حرف او را باور نمی کند. اما خیلی زود، ادموند و بعد پیتر و سوزان به جادوی کمد پی می برند و با اصلان، شیر بزرگ، دیدار می کنند. در یک چشم بر هم زدن، زندگی آنها برای همیشه دگرگون می شود.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۸. «او» اثر اچ. رایدر هاگارد
«او» داستان استاد کمبریج هورس هالی و نگهبان او لیو وینسی و سفر آنها به یک امپراتوری گمشده در آفریقا است. دلیل اصلی سفر آنها بستۀ اسرارآمیزی است که پدر لیو به او سپرده تا در روز تولد ۲۵ سالگی اش آن را باز کند؛ بسته حاوی تکه ای از یک کوزۀ سفالی و اسنادی است که رازی قدیمی را دربارۀ خانوادۀ وینسی در بر دارند.
هالی و لیو سرانجام به آفریقای شرقی می رسند و در آنجا به نژادی بدوی از بومیان و یک ملکۀ سفیدپوست اسرارآمیز، عایشه، بر می خورند که این ملکه به عنوان "او"ی توانای مطلق و "اویی که باید اطاعت شود" بر آنها حکومت می کند و رابطه ای ناشناخته با لیوی جوان دارد.
این داستان بیانگر بسیاری از مفاهیم نژادی و تحولی مربوط به اواخر دوران ویکتوریایی، مخصوصاً مفاهیم تباهی و انحطاط نژادی در پایان قرن است. رمان با ترسیم چهرۀ "او"، به طور خاص، به مفاهیم اقتدار زنانه و رفتار زنانه پرداخته است و به خاطر معرفی خاص خود از زن بودن، به طور یکسان تحسین و انتقاد دریافت کرده است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۹. «رمز داوینچی» اثر دن براون
رمزی هوشمندانه پنهان در آثار لئوناردو داوینچی. گردشی مأیوسانه در کلیساها و قلعه های اروپا. حقیقتی عجیب که قرن ها مخفی مانده ... و سرانجام آشکار می شود. رابرت لانگدن، استاد نشانه شناسی هاروارد، زمانی که در پاریس به سر می برد، سحرگاه با زنگ تلفنی از خواب بیدار می شود.
نگهبان سالخوردۀ لوور داخل موزه به قتل رسیده و بدنش پوشیده از نشانه های گیج کننده است. زمانی که لانگدن و رمزگشای با استعداد فرانسوی، سوفی نوو، معماهای عجیب را دسته بندی می کنند، در کمال تعجب به کشف دنباله ای از سرنخ ها در آثار داوینچی می رسند؛ سرنخ هایی که برای همه قابل دیدن هستند اما به طرز هوشمندانه ای توسط نقاش در نقاشی ها پنهان شده اند.
شگفت‌انگیزتر آن که نگهبان کشته شده عضو دیر صهیون - یک انجمن مخفی که اعضای آن عبارت بوده اند از آیزاک نیوتن، ویکتور هوگو و داوینچی- بوده و از راز تاریخی هولناکی نگهبانی می کرده است. این حقیقت کهن و انفجاری به شرطی برای همیشه از بین خواهد رفت که لانگدن و نوو بتوانند، همزمان با اجتناب از دشمنی بدون چهره که بر تمام حرکات آنها سایه انداخته، این معمای پر پیچ و خم را رمزگشایی کنند.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
10. «بیاندیشید و ثروتمند شوید» اثر ناپلئون هیل
کتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید» "پدر بزرگ ادبیات انگیزشی" نامیده شده است. این اولین کتابی بود که جسورانه پرسید "چه چیزی از ما یک برنده می سازد؟" مردی که این سؤال را پرسید و به پاسخ آن گوش داد، ناپلئون هیل، اکنون خود در بالاترین رده های برنده های جهان به شمار می رود. معروف ترین معلم موفقیت "دارایی و بیشترین قسمت از یک عمر تلاش" خود را برای تولید "قانون موفقیت" صرف کرد، فلسفه ای که اساس کتاب های او را تشکیل می دهد و در این کتاب به خوبی خلاصه شده است.
در کتاب اصلی که در سال 1937 منتشر شد، هیل برای ترسیم اصول خود داستان هایی از اندرو کارنگی، تامس ادیسون، هنری فورد و دیگر میلیونرهای هم‌عصر خود آورده است. در نسخۀ بروز شدۀ کتاب، دکتر آرتور آر. فل، مؤلف، سخنران و مشاور در مدیریت منابع انسانی و کارشناس به کارگیری تفکر هیل، با زبردستی حکایت هایی از به ثروت رسیدن میلیونرها و میلیاردرهایی مانند بیل گیتس، مری کِی اَش، دیو تامس و سر جان تمپلتون را در هم آمیخته است. واژگان و مثال های منسوخ یا رمزآلود نیز به درستی با واژگان جدید جایگزین شده اند تا هر گونه مانعی برای نسل جدید خوانندگان از بین برود.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۱۱. «ناتور دشت» اثر جِی. دی. سلینجر
قهرمان و راوی کتاب «ناتور دشت» نوجوانی شانزده ساله اهل نیویورک به نام هولدن کالفیلد است. او، بنا به شرایطی، مدرسۀ مقدماتی خود را در پنسیلوانیا ترک می کند و سه روز در نیویورک مخفی می شود. این پسر همزمان هم خیلی ساده و هم خیلی پیچیده به نظر می رسد، به طوری که نمی توانیم به راحتی دربارۀ او و داستانش تفسیری نهایی داشته باشیم. شاید بی نقص ترین چیزی که بتوان در مورد هولدن گفت، این است که او در دنیایی متولد شده است که نه تنها به شدت مجذوب زیبایی است، بلکه ناامیدانه به آن آویخته است.
در این رمان صداهای بسیاری وجود دارد: صدای کودکان، صدای بزرگسالان، صداهای زیرزمینی، اما شیواترین آنها صدای هولدن است. او با عبور از زبان عامیانۀ خود، همچنان با وفاداری شگفت انگیزی نسبت به آن، فریاد روشنی از رنج و لذت بر می آورد. با این حال، مثل بیشتر عاشق ها، دلقک ها و شاعران تراز بالا، بیشترین سهم رنج و درد را برای خود نگه می دارد. لذت را با تمام وجود می بخشد یا از خود دور می کند. بنابراین این خواننده است که می تواند به نحوی این شادی را از آن خود کند.
این رمان کلاسیک جی. دی. سلینجر دربارۀ نگرانی و طغیان دورۀ نوجوانی، اولین بار در ۱۹۵۱ منتشر شد. مجلۀ تایم در سال ۲۰۰۵، این رمان را در فهرست ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی زبان نوشته شده در سال های بعد از ۱۹۲۳ قرار داد. نشریۀ مادرن لایبرری و خوانندگان آن نیز آن را یکی از ۱۰۰ رمان برتر قرن بیستم دانستند. این رمان پیوسته در دادگاه ها به دلیل استفادۀ آزادانه از ناسزا و طرح مسایل جنسیتی مورد مشاجره بوده و رمانی است که در سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، هر پسر نوجوانی خواهان خواندن آن بود.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۱۲. «کیمیاگر» اثر پائولو کوئلیو
رمان دلفریب پائولو کوئلیو الهام بخش طرفداران خود در سراسر دنیا بوده است. این داستان، که با سادگی قدرتمند و حکمت الهام بخش خود خیره کننده است، دربارۀ چوپانی آندلسی به نام سانتیاگو است که در جستجوی گنجی مدفون در اهرام، از شهر خود در اسپانیا به بیابانی در مصر سفر می کند. در راه به زنی کولی، مردی که خود را پادشاه می خواند، و یک کیمیاگر بر می خورد و همۀ این افراد او را در مسیر جستجو راهنمایی می کنند.
هیچ کس نمی داند که گنج سانتیاگو چیست یا این که آیا سانتیاگو خواهد توانست بر موانع سر راه خود فائق آید یا نه. اما آن سفری که برای یافتن متاع دنیوی آغاز شده بود، به کشف گنجینه ای منجر شد که در طول این سفر به دست آمد. داستان با شکوه، هیجان انگیز و عمیقاً انسانی سانتیاگو عهدی ابدی با قدرت تحول‌گر رویاها و اهمیت گوش سپردن به ندای قلبمان است.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۱۳. «گام هایی به سوی مسیح» اثر الن جی. وایت
هزاران نفر به کمک این کتاب کوچک، «گام هایی به سوی مسیح»، با عیسی مسیح آشنا شده اند. و این کتاب تعداد بیشتری را یاری کرده است، از جمله کسانی را که سالها با وی (مسیح) گام برداشته اند، تا او را بهتر بشناسند.
گام هایی به سوی مسیح با هنر پوشش حساس فرهنگی که عاری از کلیشه است و به زیبایی ارائه شده، عیسی را نجات دهندۀ دنیا معرفی می کند. عیسی دوست همگان است و این دوستی به پیام موجود در کلمات این کتاب پرفروش الهام بخش اعتبار می بخشد.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۱۴. «لولیتا» اثر ولادیمیر ناباکوف
هامبرت هامبرت - دانش پژوه، زیبایی گرا و احساساتی - کاملاً و از ته دل عاشق لولیتا هیز، دختر ۱۲ ساله زن صاحبخانه اش شده است. هامبرت که ناگفته با ازدواج با خانم هیز موافقت می کند تا نزدیک لولیتا بماند، در ادامۀ این عشق بسیار رنج می کشد؛ اما زمانی که خود لو جایی دیگر شروع به جلب توجه می کند، به نام عشق او را با خود به سفری ناگوار و ناامیدانه در جاده های صحرایی می برد. لولیتا، این داستان خنده دار، درخشان، اندوه آور و سرشار از بازی های هوشمندانه با کلمات، شاهکار معصومانه و فراموش نشدنی ناباکوف است.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
15. «هایدی» اثر جوآنا اسپایری
هایدی یتیم با پدربزرگ زمخت اما مهربان خود در کوه های سوییس زندگی می کند و پیتر بز چران دوست او است. او زندگی آرامی را می گذراند تا این که وادار می شود کوهستان آشنا را برای زندگی با دختری بیمار در شهر ترک کند. آیا هایدی دوباره پدربزرگش را خواهد دید؟ این کتاب داستانی کلاسیک دربارۀ بزرگ شدن، دوستی و عشق خانوادگی یک دختر جوان است.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
۱۶. «مراقبت از نوزاد و کودک» اثر بنجامین اسپاک
اثری کلاسیک که با زمان رشد می کند. برای ۶۵ سال، والدین به توصیه های استادانۀ متخصص مشهور اطفال، دکتر بنجامین اسپاک، تکیه کرده اند. اما در حالی که کودکان عوض نمی شوند، مسائل و نگرانی های مربوط به آنها تغییر می کنند. دکتر رابرت نیدلمن، که خود یک متخصص درجه یک است، به تازگی این اثر کلاسیک نامحدود را برای استفادۀ تمام والدینی که کودکانشان را در دنیای در حال تغییر ما بزرگ می کنند، بروز رسانی کرده و توسعه داده است.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
این کتاب در عین حال که هنوز هم در مورد موضوعات قدیمی مانند مراقبت از کودک جدید، و همچنین تصادف، بیماری و آسیب ها توصیه های اطمینان بخشی ارائه می دهد، اطلاعات گسترده ای نیز در مورد بسیاری از مسائل جدید در بر دارد، از جمله:
• نظر پیشرفتۀ پزشکی در مورد ایمن سازی
• چاقی و تغذیه
• تنوع فرهنگی و ساختارهای خانوادگی غیر سنتی
• توسعۀ یادگیری و مغز کودکان
• جدیدترین تفکرات دربارۀ کودکان با نیازهای ویژه
• سلامتی محیطی
• اختلالات رایج مانند ADHD(اختلال کم توجهی-بیش فعالی)، افسردگی و اوتیسم-به همراه داروها و مداخلات رفتاری
• کودکان و رسانه ها، از جمله بازی های الکترونیکی
• مقابله با استرس خانواده
• و بسیاری موارد دیگر
این راهنمای ارزشمند، با واژه نامه ای به روز از داروها و فهرستی معتبر از قابل اعتماد ترین منابع آنلاین، بهترین راهنما بعد از قانون شمارۀ 1 دکتر اسپاک است: "به خودتان اعتماد کنید. شما بیشتر از آنچه که فکر بکنید، می دانید."

17. «آن شرلی از گرین گیبلز» اثر ال. ام. مونت‌گومری
آن شرلی سرزنده و مو قرمز محبوب همه، ماجرای خود را در گرین گیبلز، مزرعه ای در بیرون از اَوون‌لی واقع در جزیرۀ پرنس ادوارد آغاز می کند. وقتی این دخترک کک مکی متوجه می شود که کاتبرت های پیر در اصل قصد داشته اند به جای او یک پسر را به فرزندی بگیرند، شروع به تلاش برای متقاعد کردن آنها، و در نتیجه خواننده داستان، می کند.
پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
18. «زیبای سیاه» اثر آنا سیول
یک اسب مسلماً یک اسب است مگر این که این اسب «زیبای سیاه» باشد. کودکان عاشق حیوانات در طول این قرن به زیبای سیاه علاقمند بوده اند و شکی نیست که در آینده نیز این علاقه ادامه خواهد داشت. با این که این اثر کلاسیک آنا سیول تصویری روشن از لندن در سال های پایانی قرن 19 ترسیم می کند، پیام او جهانی و همیشگی است: حیوانات به انسان ها خدمت خواهند کرد، به شرطی که با آنها با ملاحظه و مهربانی رفتار شود.

«زیبای سیاه» داستان زندگی طولانی و متنوع این اسب را می گوید: از زمانی که کره اسبی اصیل در یک علفزار دلپذیر بوده تا وقتی که اسب باوقار کالسکه متعلق به یک نجیب زاده است و بعد زمانی که اسب کابینی می شود که به طرز دردناکی از او کار کشیده می شود. سیول در جریان این داستان، به شیوه ای لطیف و قرن نوزدهمی، بدرفتاری با حیوانات را ملامت می کند. خواننده های جوان سرنوشت های زیبای سیاه را، خوب و بد، با صاحبان مهربان و صاحبان بی رحم، دنبال خواهند کرد. کودکان به راحتی می توانند از رابطۀ انسان و اسب به رابطۀ انسان و انسان پل بزنند و متوجه شوند چگونه مراعات حال دیگران می تواند به نفع همه باشد.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
19. «نام گل سرخ» اثر اومبرتو اِکو
سال 1327 است. فرانسیسکن ها در یک صومعۀ ثروتمند ایتالیایی مشکوک به ارتداد هستند و برادر ویلیام باسکرویل وارد تحقیق می شود. زمانی که مأموریت ظریف او ناگهان با هفت مرگ عجیب مخدوش می شود، برادر ویلیام تبدیل به کارآگاه می شود. ابزار های او عبارتند از منطق ارسطو، الهیات آکویناس و بینش تجربی راجر بیکن که همه با شوخ‌طبعی کنایه آمیز و کنجکاوی بی رحمانه ای به تیزی لبۀ درخشان تیغ شده اند.
او شواهد را جمع آوری می کند، نماد های سری و دست نوشته های اسرارآمیز را رمزگشایی می کند و در دخمۀ پر پیچ و خم و وهم آلود صومعه جستجو می کند، جایی که "جالب ترین اتفاق ها شب ها در آن رخ می دهند."

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
20. «فرود عقاب» اثر جک هیگینز
آدولف هیتلر درمانده یک دستور غیرممکن صادر می کند: ربودن یا کشتن وینستون چرچیل. یک قهرمان بی آبروی جنگ این مأموریت را برای یک گروه از کماندوها دریافت می کند. در یک دهکده ساحلی آرام، بیوه ای زیبا و یک قاتل تعلیم دیدۀ ارتش جمهوری خواه ایرلند، اقدام نهایی خیانت را پایه ریزی می کنند. در 6 نوامبر 1943، برلین پیام رمزی "عقاب فرود آمده است" را دریافت می کند.

پرفروش ترین کتاب ها در طول تاریخ (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار عالی .

    • بدون نام

      خیلی عالی بود مرسی

    • بدون نام

      خوب بود

    • بدون نام

      مطمئنین که عنوان کتاب شماره 6 رو درست نوشتین؟؟

    • بدون نام

      كد داوينچى رو من خوندم از اون كتاباى غير مجاز تو اروپاست

      خيلى عاليه دليل تمام جنگ هارو مى فهمى

    • بدون نام

      فقط اثار تالکین،، کیمیاگر بدترین کتابی بود که خوندم

    • ایمان

      ممنون از کمک شایانتون

    • علی

      جالب بود

    • HOGWARTZ

      کتاب‌ هری پاتر پرفروش ترین کتاب چند جلدی در طول تاریخ به حساب میاد. البته کتاب تک جلدی (دوشهر) محسوب میشه. مطمئن هستید که عنوان دوم رو درست ذکر کردید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کتاب تک جلدی منظورشون هست

    • محیا

      فقط ناتور دشت

    • ف ت

      کتاب کیمیاگر پر فروش ترین کتاب تاریخ بوده که در گینس هم ثبت شده نه هری پاتر

    • بدون نام

      همشون خوبن

    • Rozhina

      سلام. فکرمیکنم عنوان کتاب شماره 6 غلط نوشته شده. باید باشه:قتل های الفبایی. البته وقتی هردو رو اینترنت سرچ کردم و انگاه هیچکس نبود هم درست بود. من با کدوم اسم از کتابفروشی ها باید بخوامش؟

    • مهدی

      پر فروش ترین کتاب تاریخ قرآن بوده که بیش از سه میلیارد جلد فروخته شده میتوانید تحقیق کنید

    • مهدی جمالی از شهرستان میانه روستای گوندوغدی

      آقای ذبیح الله منصوری بهترین مترجم ایرانی که بیش از ۱۵۰۰ کتاب رو ترجمه کرده که بنده حدود ۲۰۰تا از کتابهش رو خوندم وعاشق خواندن کتاب شدم چرا لاقل یکی از کتابهاش رو نام نبردین ، سینوهه پزشک فرعون ،کنیز ملکه مصر، خداوندالموت سفرنامه ماژلان ، عایشه بعداز محمدص غیره بهترین کتابهابه شمار میان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج