۵۷۸۹۱۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

حدادی: ويزای بولت هم دير رسيد و سوم شد!

قرار بود خاطره خوش شب لندن تكرار شود. مثل المپيك لندن. اين بار در قهرماني جهان دووميداني و در همان استاديوم المپيك اما نشد.

خبر ورزشی: قرار بود خاطره خوش شب لندن تكرار شود. مثل المپيك لندن. اين بار در قهرماني جهان دووميداني و در همان استاديوم المپيك اما نشد.

ويزا دير رسيد و همه چيز خراب شد. احسان حدادي پرتابگر ديسك تنها چند ساعت بعد از ورودش به لندن، دوباره در دايره پرتاب ايستاد و چرخيد. چرخيد و پرتاب كرد اما ديسكش بيشتر از 63 متر و 3 سانتيمتر نرفت.

*واقعاً نهمي پرتاب ديسك قهرماني جهان در حد تو بود؟

من نباختم بلكه پيروزي خيلي بزرگي برايم بود. همين كه بعد از مصدوميت و جراحي به ورزش برگشتم، جاي شكر دارد. يك ماه پيش هم با شرايط سخت من 64 متر و 50 سانتيمتر پرتاب كردم و اينجا توقع خودم از خودم خيلي بيشتر بود چرا كه در تمرينات پرتاب‌هايم خيلي بالاتر بود. پس باختي در كار نبود. يك مسابقه بود و تمام شد.

*فكر مي‌كني ناكامي تو به خاطر دير رفتن به لندن بود؟

ورزش حرفه‌اي موفقيت و ناكامي دارد. حتي بولت كه باخت، مشكل ويزا داشت. به او هم ويزاي انگليس نداده بودند و سوم شد، بعد پروازهايش مشكل داشت، در چند وقت اخير فدراسيون جامائيكا اشتباه برايش بليت مي‌گرفت و مداركش را هم دير به سفارت انگليس داده بودند و شب قبل از مسابقه رسيد و به خاطر همين قهرمان نشد. در واقع وقتي ورزشكاري مي‌بازد، به خاطر ويزاست!

*تو در مصاحبه‌اي گفتي اشتباه كردي به فدراسيون اعتماد كردي براي ويزا و به همين خاطر در قهرماني جهان لندن نتيجه نگرفتي.

بله اشتباه كردم. اكثر ورزشكاران اينجا خودشان ويزا گرفتند، بليت پرواز و حتي لباس‌هاي‌شان را خودشان در منيريه لندن يا منيريه كشورشان سفارش دادند و به خاطر همين مدال گرفتند. من چون اين سري كارها را خودم انجام ندادم، مدال نگرفتم.

*باز هم مسابقه داري؟

فعلاً دنبال مسابقه هستم و معلوم مي‌شود ركوردم چند بوده است. بعد از استراحت و تمرين خوب يك مسابقه در آلمان دارم كه ركوردم را معلوم مي‌كند.

*حالا افسوس نرفتن به فينال قهرماني جهان را نمي‌خوري؟

اگر با افسوس زمان به عقب برمي‌گردد و من زودتر به لندن مي‌آيم و مدال مي‌گيرم كه افسوس مي‌خورم اما اگر برنمي‌گردد، ديگر جايي براي افسوس نمي‌ماند. چيزي كه رفته ديگر برنمي‌گردد و نبايد افسوس خورد.

*ركورد جديد يعني ناكامي قهرماني جهان را جبران مي‌كند؟

نه. نتيجه مسابقه جديد كه قهرماني جهان را جبران نمي‌كند. هر قضيه‌اي جاي خودش را دارد. اگر در قهرماني جهان با پرتاب خوب فيناليست مي‌شدم، جهاني بود و مسابقه ديگر، مسابقه ديگر است. هيچ‌وقت، هيچ مسابقه‌اي را نمي‌توان با مسابقه ديگر مقايسه كرد. هر مسابقه كلاس خودش را دارد. قهرماني جهان يك كلاسي دارد و جايزه بزرگ كلاس خودش را. اصلاً با هم جبران نمي‌شود.

*ولي فدراسيون روي مدال تو حساب كرده بود. خودت چطور؟

فدراسيون را نمي‌دانم اما خودم روي نتيجه خوب حساب كرده بودم چون در تمرينات با پرتاب‌هاي خوبي كه داشتم، مي‌دانستم در لندن پرتاب خوبي انجام مي‌دهم اما متأسفانه اين اتفاق نيفتاد و نشد.

*ظاهراً استرس تو به خاطر تمام شدن ويزاي بلاروس و دير رسيدن ويزاي انگليس بيشتر از بقيه بود، نه؟

دقيقاً استرس من بيشتر از بقيه بود چون به خاطر تمام شدن ويزاي بلاروس ما را از كمپ بيرون كردند و اگر دوست من نبود، اصلاً ويزايي در كار نبود و تيم به لندن نمي‌آمد. مي‌توانيد بپرسيد كه چه كسي پاس‌ها را به دبي برد و بعد هم ابوظبي و سفارت، بعد هم پاسپورت بقيه را فرستاد ايران و براي من هم بلاروس. اگر دوستم صالح و دوستانش نبودند، ما قهرماني جهان نمي‌آمديم.

*اما آقاي كيهاني مي‌گفت سباستين كو وساطت كرد و ويزاها صادر شد؟

كاري ندارد. بپرسيد ببينيد چطور ويزا گرفتيد؟ چه كسي پيگير كارها بود و پاسپورت‌ها را برد ابوظبي و بعد فرستاد تهران. همه عكس‌هايش هم هست. كسي كه پاسپورت‌ها را آورد، سه ساعت در فرودگاه معطل شد تا آنها را به كسي بدهد كه برايم بياورد. پاسپورت با ويزاي انگليس سه ساعت بعد از پايان مهلت ويزاي بلاروس به دستم در بلاروس رسيد كه بعد من رفتم جريمه دادم تا بتوانم خارج شوم. با اين شرايط ركورد 63 متر در قهرماني جهان بد نيست. اگر اين اتفاق نمي‌افتاد، شك نكنيد پرتاب خوبي مي‌كردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج