جاباما
۵۷۸۹۲۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هند و آلمان بدنبال میزبانی المپیک ۲۰۳۲

هند و آلمان قصد دارند برای کسب میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک تابستانی ۲۰۳۲ اقدام کنند.

ایرنا: هند و آلمان قصد دارند برای کسب میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک تابستانی ۲۰۳۲ اقدام کنند.

بعد از آنکه کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت حق میزبانی بازی های المپیک تابستانی 2024 و 2028 را به صورت هم زمان امسال اعطا کند، پیشنهاد غیررسمی برای کسب میزبانی بازیهای 2032 آغاز شده است.

اوایل تابستان امسال کمیته المپیک هند از دولت این کشور درخواست کرد اجازه پیشنهاد میزبانی بازی های ۲۰۳۲ را به این کمیته بدهد. هند به تبعیت از کشور همسایه خود چین که میزبانی رویدادهای مهم ورزشی بین المللی را به عهده داشته است، مایل است از فرصت نمایش قدرت اقتصادی خود از طریق ورزش بهره بگیرد.

چین میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک تابستانی 2008 ، رقابت های قهرمانی ورزش های آبی جهان در سال 2011 را به عهده داشته است و قرار است بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی 2022 را نیز برگزار کند. چین توانایی ایجاد زیرساخت های جدید و میزبانی از بهترین ورزشکاران جهان و هوادارانشان در ورزشگاه های فوق العاده را سال ها به نمایش گذاشته است.

با این حال حتی چین هم نسبت پیامدهای برگزاری المپیک که گریبانگیر بیشتر میزبانان این بازی ها شده، در امان نبوده است. به جز برخی ورزشگاه ها، سایر ورزشگاه های المپیک ۲۰۰۸ شرایط نامناسبی دارند.

بازی های 2016 ریو به عنوان توفان مدرنیزه برای پیشبرد ریودوژانیرو تبلیغ می شد. اما پیش بینی ها بیش از حد خوشبینانه بود.

این موارد، توانایی هند را در برگزاری بازی های المپیک حتی با وجود فرصت ۱۵ ساله زیر سوال می برد.

شیوع ویروس زیکا در برزیل بازی های ریو 2016 را مورد تهدید قرار داد و حتی برخی خواستار تعویق یا تغییر میزبانی این بازی ها بودند. اما تب دانگ یک مانع واقعی برای هند است. دهلی میزبان بازی های مشترک المنافع 2010 شاهد شیوع تب دانگ در مناطق پیرامون دهکده ورزشکاران بود.

در آن سوی زمین، آلمان نیز طرح برگزاری المپیک ۲۰۳۲ را در ۱۳ شهر رونمایی کرد. براساس این طرح مسابقات در سراسر این کشور برگزار می شود، اما دوسلدورف و کلن میزبان بیشتر مسابقات خواهند بود. چهار رشته ورزش های آبی شامل شنا، شنای موزون، شیرجه و واترپلو در گلزن کرشن برگزار می شوند.

طرح آلمان هزینه برگزاری بازی ها را کاهش می دهد و نیاز به ایجاد زیرساخت های جدید نخواهد بود. هرچند این طرح برخلاف رویکرد دیرینه برگزاری بازی ها در یک شهر است.
لس آنجلس و پاریس هنگام ارائه پیشنهاد میزبانی بازی های 2024 نیز این راهبرد را اتخاذ کردند.

با آنکه آلمان و هند بیشترین علاقه مندی را برای کسب میزبانی بازی های ۲۰۳۲ دارند، بریزبن در استرالیا نیز وارد این بحث شده است. بریزبن به علت اینکه فاقد زیرساخت های میزبانی بازی های المپیک است، برای بازی های ۲۰۲۸ پیشقدم نشد.

حق میزبانی بازی های 2032 در سال 2025 اعطا می شود، به همین علت متقاضیان فرصت زیادی برای ارائه طرح دقیق خود برای میزبانی این بازی ها را دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج