۵۷۸۹۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چراغپور:

بازی جمعه، کنکورِ منصوریان و گل‌محمدی است

یک کارشناس فوتبال، گفت: بازی دو تیم استقلال و تراکتورسازی در هفته سوم لیگ برتر در واقع کنکور سرمربی دو تیم محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: یک کارشناس فوتبال، گفت: بازی دو تیم استقلال و تراکتورسازی در هفته سوم لیگ برتر در واقع کنکور سرمربی دو تیم محسوب می‌شود.

جلال چراغپور در مورد ارزیابی‌اش از دو هفته ابتدایی لیگ برتر و صدرنشینی تیم تازه‌ وارد پارس جنوبی، گفت: برای ارزیابی هر جریانی باید یک کوارتر یعنی یک چهارم آن جریان گذشته باشد مثلاً برای ارزیابی یک بازی فوتبال باید 25 دقیقه اول آن را ببینیم یا برای بررسی لیگ برتر در نیم‌فصل اول حداقل باید 4 هفته از مسابقات گذشته باشد دلیل آن هم این است که امتیازاتی که در هفته‌های ابتدایی توسط تیم‌ها به دست می‌آید از یک جنس نیستند و با هم فرق دارند. برای مثال می‌گویم تیم پارس جنوبی در 25 دقیقه اول بازی 3 گل به تیم پیکان در شهر خودش زد و در نهایت دو گل هم خورد و پیروز مسابقه شد. در مسابقات فوتبال حوادث 33 درصد نقش دارند بنابراین وقتی پیکان در 25 دقیقه سه گل می‌خورد معنایش آن است که جریانی در این تیم اشتباه بوده که پس از آن اصلاح شده است که دو گل زده است.

وی ادامه داد: پرسپولیس هم به گفته برانکو در تبریز یک بازی شبه‌ فینال را برد و سه امتیاز از تراکتورسازی در خانه‌اش گرفت. تراکتورسازی نسبت به فصل گذشته دچار تحول شده است، گل‌محمدی به دنبال پتانسیل جوانان است حضور جوانان در تیمش یک مسأله را ایجاد می‌کند اینکه تیم تراکتورسازی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود و از دست آنالیزورها فرار می‌کند.

چراغپور در مورد ارزیابی‌اش از تیم استقلال و اینکه این تیم 5 امتیاز از دست داده، گفت: ما استقلال را با منصوریان در رده دوازدهم جدول هم دیده‌ایم. همین استقلال با منصوریان در نهایت در ‌آخر فصل نایب‌قهرمان شده و سهمیه آسیایی کسب کرد و توانست تیم‌هایی مثل نفت، ذوب‌آهن و پیکان را در لیگ بگیرد. پس بهتر است برای ارزیابی دقیق تیم‌ها اجازه بدهیم 4 هفته از مسابقات لیگ برتر بگذرد.

این کارشناس فوتبال در مورد دیدار روز جمعه استقلال و تراکتورسازی، اظهار داشت: به نظر من این مسابقه کنکور منصوریان و گل‌محمدی است هر دو مربی بر اساس نیازهایشان بازیکنانی را که می‌توانستند جذب کردند هر دو تیم نیاز به پیروزی دارند البته فشار روانی روی منصوریان و بازیکنان استقلال در این بازی به دلیل آنکه میزبان هستند بیشتر است. تماشاگران تبریزی هفته گذشته بعد از باخت تراکتور مقابل پرسپولیس شعار «عیبی یوخ» سر دادند اما به نظر من اگر تراکتورسازی مقابل استقلال هم بازنده شود بعید است دیگر آنها این شعار را تکرار کنند. از دست رفتن ۹ امتیاز در سه بازی خیلی سخت است.

وی افزود: منصوریان هم بعد از تساوی مقابل استقلال خوزستان از بازی مالکانه و پاس‌های متعدد تیمش تعریف و تمجید کرد اما واقعیت آن است که در فوتبال خوب بازی کردن یعنی بردن. این تعریف خوزه مورینیو مربی سرشناس پرتغالی است که خوب بازی کردن در فوتبال را مساوی با پیروزی می‌داند. او می‌گوید ابتدا تیمت برنده شود و پس از آن می‌توانید نکات مثبت بازی تیمتان را بیان کنید اما وقتی تیمی پیروز نمی‌شود بیان نکات مثبت مثل اینکه پاس زیاد داده‌ایم، بازی مالکانه بوده انجام دادیم و ... درست نیست.

چراغپور با اشاره به آنالیز برنامه ۹۰ در مورد همه تیم‌ها و به ویژه استقلال، گفت: در برنامه عادل فردوسی‌پور در دوشنبه‌ شب دیدیم که استقلال ۷۰ درصد صاحب توپ بود و شاگردان منصوریان ۵۵۹ پاس به همدیگر داده بودند اما به عقیده من آنالیز برنامه ۹۰ از نظر فنی اشتباه است. آیا پاس‌های متعدد بازیکنان استقلال به خاطر شیوه بازی استقلال خوزستان نبود؟ اینکه حریف درهای نفوذ را بسته بود و استقلال امکان دادن پاس نفوذی و خلاقانه را نداشت. آیا ۵۵۹ پاس استقلال معنایش خوب بازی کردن شاگردان منصوریان است؟ در حالی که تیم استقلال خوزستان با ۳۰ درصد مالکیت توپ به خواسته‌اش رسید، آنها در واقع درهای نفوذ را بستند و اجازه دادند بازیکنان استقلال با هم پاس‌کاری کنند. آیا این پاس‌کاری زیاد معنایش خوب بازی کردن است؟! آیا با این پاس‌های زیاد استقلال توانست موقعیت گلزنی ایجاد کند؟ این حرف‌ها را برای اینکه مخاطب بهتر متوجه شود با یک مثال بیان می‌کنم؛ این اتفاق مانند آن است که شما سه روز برای شکار به کوه بروید اما پس از آن بدون آنکه بتوانید حیوانی را شکار کنید بازگردید و مدام از اینکه در کوه به شما خوش گذشته تعریف کنید. این در واقع شکار نیست بلکه پیک‌نیک است.

وی تصریح کرد: در آنالیز برنامه 90 اشکالات فنی زیادی دیده می‌شود اینکه فرق پلی با گیم در آنالیز برنامه 90 وجود ندارد. به طور اختصار می‌گویم پِلی یعنی بازی به هر جهت اما گیم یعنی بازی در جهت چارچوب نه به هر جهت. من با خود عادل فردوسی‌پور هم تماس گرفتم تا این را به خودش هم بگویم اما موفق به صحبت‌ کردن با او نشدم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج