۵۷۹۲۶۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

فشار لابی وارد کنندگان خودرو به وزارت صنعت

بک کارشناس صنعت خودرو از فشار لابی‌ واردکنندگان خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی خبر داده و از این وزارتخانه خواست در برابر فشارها مقاومت کند.

خبرگزاری ایسنا: بک کارشناس صنعت خودرو از فشار لابی‌ واردکنندگان خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی خبر داده و از این وزارتخانه خواست در برابر فشارها مقاومت کند.

امرالله امینی اظهار کرد: واردات خودرو در سه ماهه نخست امسال رشد بیش از ۱۳۰ درصدی داشته، بنابراین با توجه به افزایش شدید واردات و عرضه این محصولات، قیمت خودروهای وارداتی باید کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با این حال شاهدیم که واردکنندگان خودرو به بهانه توقف ثبت سفارش واردات این محصولات از افزایش قیمت خودروهای وارداتی سخن می‌گویند، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد شدید واردات خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت حسب وظیفه قانونی خود برای مدیریت واردات وارد عمل شده است اما دست‌های پنهان در واردات خودرو به دنبال سوءاستفاده از این موضوع هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: فشار لابی‌های واردکننده خودرو بر وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار قوی است و می‌خواهند قیمت‌ها را بالا ببرند و متاسفانه این وزارتخانه نیز تاکنون عملکرد انفعالی داشته و برخوردی با لابی واردات خودرو نداشته است.

وی افزود: زمینه‌سازی واردکنندگان خودرو برای افزایش قیمت‌ها در حالی است که در دو سه سال اخیر قیمت جهانی خودرو ثابت مانده و به همین دلیل نه تنها دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی به ایران وجود ندارد بلکه با توجه به رشد بیش از ۱۳۰ درصدی واردات خودرو در چند ماهه نخست امسال و افزایش عرضه، قیمت این محصولات باید کاهش نیز یابد.

افزایش شدید واردات خودرو در چند ماهه نخست امسال موجب شد وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف مدیریت واردات، ثبت سفارش واردات این محصولات را برای مدتی متوقف کند.

به دنبال این اقدام اما برخی واردکنندگان خودرو سعی کردند از این نمد کلاهی برای خود ببافند و عنوان کردند که توقف ثبت سفارش واردات خودرو باعث کاهش عرضه و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

این در حالی است که فعالان بازار خودروهای وارداتی از ثبات در این بازار خبر داده و می‌گویند با توجه به رشد شدید واردات و در نتیجه افزایش عرضه، نه تنها افزایشی در نرخ خودروهای وارداتی نخواهیم داشت بلکه کاهش قیمت‌ها نیز محتمل خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اورمیه

      ایا حال قیمت خود درایران منطقی ایست نه .چندی پیش دربرنامه ایی گفتن که خودروهای وارداتی رادوبرابرقبیمت حقیقی به مردم میفروشند اگردولت اقدامی نکرد .بایدخودمردم همت کنند ودربرابر این لابیها بایستند خیلی ساده مثل چندسال پیش. که مردم بانخریدن ماشینهای صفر چه بلایی برسرخودروسازان امدولی دولت باترفند دادن وام خودروسازان رانجات داد حال اگر کمی مردم همت کنندومدتی ماشینهای وارداتی رانخرند اقایان بزودی قیمتها را از قیمت فعلی پایین میاورندچوننکه انها تحمل ضرروزیان راندارند لطفا بمدت کمی این مسئله راانتخاب کنید وبعدآمتوجه خواهیم شد که قیمت گذاراصلی مردم هستندنه لابیها وغیره ....درصورت همکاری وموفقیت این امر ثابث خواهدشد که قیمتها راملت تعین کننده هست نه دولت ویا سرمایه دار......وقتشه.که خوودمان را باور کنیم نه خوراک.یک تعدادی باشیم.........بامید پیروزی ایرانو ایرانی

    • علی

      خودروهای خارجی باید وارد شود و به قیمت جهانی و ارزان و بیش از نباید به مونتاژکاران داخلی میدان داد چرا که هیچوقت خودرا ملزم به کیفیت نخواهند دانست.

    • بدون نام

      درحاشیه حرفهای مدیرثبت سفارش خودرو وزارت صنعت:
      علی آبادی برای یک سکه 4تا معلق میزد همه امور زیر نظر صالحی نیا است که عمیقا معتقده هر چی پول بدی همون قدر آش میخوری صدرحمت به زمان پیش از 57 که مردم آزاد بودن برای ورود ماشین دلخواهشون ولی به برکت مدیران دولتی معتقد؟این هم در انحصار چندنفر گرامیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج