۵۷۹۳۲۰
۱ نظر
۵۰۱۷
۱ نظر
۵۰۱۷
پ

مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

آیا می دانستید مرلین مونرو و ملکه الیزابت در یک سال به دنیا آمده اند؟ البته وقایع تاریخی زیادی هستند که همزمان اتفاق افتاده اند و شما هیچ اطلاعی از آن ها ندارید. در این مطلب مجموعه ای از این وقایع تاریخی معروف را آورده ایم که در یک زمان رخ داده اند.

وب‌سایت بدونیم - مریم اسدی: آیا می دانستید مرلین مونرو و ملکه الیزابت در یک سال به دنیا آمده اند؟ البته وقایع تاریخی زیادی هستند که همزمان اتفاق افتاده اند و شما هیچ اطلاعی از آن ها ندارید. در این مطلب مجموعه ای از این وقایع تاریخی معروف را آورده ایم که در یک زمان رخ داده اند.
نقاشی شب پر ستاره ونسان ونگوک / برج ایفل

برج ایفل در مقایسه با جاذبه های توریستی دیگر جدیدتر است اما بیشتر بازدید را در میان آن ها دارد. این برج نه به عنوان یک آسمانخراش بلکه به عنوان ورودی نمایشگاه پاریس در سال ۱۸۸۹ ساخته شده بود. همزمان با پایان ساخت برج ایفل ونسان ونگوک نقاشی شب پر ستاره را کشیده است.

اختراع تاچ پد / دادن عنوان شخص سال به کره زمین توسط مجله تایم

مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

در سال ۱۹۸۸ نخستین تاچ پد به دنیا عرضه شد و معروف ترین سیستم مکان نمای لپ تاپ شد. در همین سال مجله تایم نام شخص سال را به دلیل خطر تخریب زمین در اثر جنگ هسته ای برای کره زمین انتخاب کرد.

غرق شدن کشتی تایتانیک / کشف ویتامین ها
مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

تا قبل از سال ۱۹۱۲ محتوی ویتامین ها وجود نداشت و نخستین بار توسط دانشمند لهستانی کازیمیر فانک مطرح شد. اما با این وجود مردم می دانستند که با خوردن بعضی از غذاها و میوه ها می توانند از بعضی از بیماری ها جلوگیری کنند. درست در همین سال کشتی تایتانیک در اولین و آخرین سفر دریایی اش غرق شد.

افتتاح متروی لندن / لغو بردگی در ایالات متحده

مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

نخستین طرح ساخت متروی لندن در سال ۱۸۳۰ ریخته شد. و نخستین خط مترو در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۱۸۶۳ افتتاح شد. در همین زمان جنگ های داخلی در آمریکا برپا بود و سیزدهمین اصلاحیه معروف قانون اساسی آمریکا نوشته شد که در آن بردگی لغو شد.

اختراع جدول تناوبی / علامت تجاری هاینز

مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

تاریخچه اختراع جدول تناوبی هناصر شیمیایی پیچیده است اما پیشرفت اساسی آن در سال ۱۸۶۹ رخ داده است. زمانی که دیمیتری مندلیف اثبات کرد که ویژگی های عناصر بستگی به وزن اتمی آن ها دارد. در همین زمان هاینز تصمیم می گیرد ترب های کوهی رنده شده توسط مادرش را به فروش برساند. ۷ سال بعد سس کچاپ معروف شرکت هاینز در دنیا بسیار معروف شد.

مرلین مونرو / ملکه الیزابت

مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

مرلین مونرو مدل معروف و ملکه الیزابت هر دو در یک سال به دنیا آمده اند. البته در سال ۱۹۲۶ مشاهیر دیگری هم چون هیو هفنر موسس مجله پلی بوی و فیدل کاسترو هم به دنیا آمده اند.

منع بردگی در امپراطوری روس / نخستین عکس رنگی در بریتانیا

مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

در سال ۱۸۶۱ واقعه مهمی در امپراطوری روس رخ داد و طبق اصلاحیه ای بردگی در ایالات اروپای شرقی ممنوع شد. در همین سال فیزیکدان بریتانیایی جیمز کلرک مکسول نخستین عکس رنگی را گرفت که به روبان تارتان معروف است.

نخستین آیفون / سومین کتاب مجموعه هری پاتر

مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

هری پاتر و یادگاران مرگ در تابستان سال ۲۰۰۷ درست هم زمان با تولید نخستین مدل آیفون منتشر شده است. این کتاب قبل از این که چاپ و منتشر شود نسخه مجازی اش به چند زبان مختلف ترجمه شد ولی باز هم ۸ میلیون نسخه از آن در اولین روز به فروش رسید.

منع گیوتین در فرانسه / ایندیانا جونز در ایالات متحده

مهمترین وقایع تاریخی که همزمان اتفاق افتاده‌اند

در فرانسه یکی از روش های رایج اعدام بوسیله گیوتین بود اما در سال ۱۹۸۱ این روش در کشور منع شد. در همین سال استیون اسپیلبرگ فیلم ایندیانا جونز و مهاجمین صندوقچه گمشده را تولید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ موسس مجله پلی بوی ....خخخخخخخخخخخخ
      از دستتون در رفت.....خخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج