۵۷۹۴۸۱
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

کسینجر: برای مهار ایران حفظ داعش ضروری است

وزیر خارجه اسبق آمریکا خطاب به مقامات این کشور توصیه کرد که اگر خواهان جلوگیری از شکل گیری امپراطوری ایران در منطقه هستند باید داعش را حفظ کنند.

خبرگزاری مهر: «هنری کسینجر» در مقاله ای که برای«کاپ ایکس» CapX نوشته به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، گفت نباید با نابود کردن داعش، زمینه را برای توسعه قدرت ایران در منطقه فراهم کرد؛ زیرا با سلطه تهران و نیروهای متحدش بر اراضی آزاد شده از چنگ داعش، یک «امپراتوری رادیکال ایرانی» شکل خواهد گرفت.

کیسینجر که در زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون، وزیر خارجه آمریکا بود، به دولت ترامپ هشدار می‌دهد، شکست داعش به قدرت گرفت ایران در سراسر منطقه خاورمیانه منتهی می‌شود.

هنری کیسینجر در یاداشت خود آورده است: در این شرایط، مثال سنتی که می‌گوید دشمنِ دشمن شما می‌تواند به عنوان دوست شما باشد، دیگر کاربردی ندارد. در خاورمیانه کنونی، دشمنِ دشمن شما می‌تواند دشمن شما باشد. خاورمیانه با نوسان ایدئولوژی‌ها و با اقدامات خاصی، جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

او در ادامه مطلب خود با مطرح کردن ادعاهای علیه ایران آورده است: جنگ دنیای بیرونی با داعش می‌تواند یک مثال باشد. اغلب قدرت‌های غیرداعشی - از جمله ایران شیعه و دولت‌های سنی پیشرو - بر ضرورت نابودی داعش اتفاق نظر دارند. اما کدام یک از آن‌ها وارث سرزمین‌های داعش خواهد بود؟ ائتلاف سنی‌ها؟ یا یک حوزه نفوذ که تحت سلطه ایران است؟

پاسخ آن چندان واضح نیست؛ زیرا روسیه و کشورهای عضو ناتو از جناح‌های مخالفی حمایت می‌کنند. اگر اراضی تحت کنترل داعش از سوی سپاه پاسداران انقلاب ایران یا نیروهای آموزش دیده و مدیریت شده آن‌ها تصرف شوند، در نتیجه آن یک کمربند از تهران تا بیروت ایجاد می‌شود، که می‌تواند نشانه‌ای از ظهور یک «امپراتوی رادیکال ایرانی» باشد.

وی در ادامه یادداشت خود مدعی شده است: در حالیکه اقدامات آمریکا به برخی نیروهای ویژه در جبهه‌های زمینی و بمباران از طریق جنگنده‌های ائتلاف محدود می‌شود؛ ایران در حال سلطه بر هر دو کشور است. به همین دلیل برقرار ماندن داعش کمک بزرگی به محدود کردن قدرت نفوذ ایران خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حجازی

      کیسینجر این سیاست مدار کهنه کار آمریکایی غلط میکنه که چنین نظر هایی در دستور کار ترامپ وحشی قرار میدهد ....

    • بهرام

      فکر کنم کهولت سن اونو بی شعور کرده

    • مینا

      مگه کسینجر فوت نشده؟

    • بدون نام

      تاحالا فکر میکردم این کسینجر یچیزی از سیاست میفهمه اما ظاهرا اون حتی باعث وجود داعش رو هم نفهمیده که باعثش حماقت و درگیری دول منطقه و تفرقه بین این امته و گرنه داعش با کدوم فهم سلیم درک میشه که بتونه در یک شب شهری به بزرگی موصل رو اشغال کنه نه واقعا آقای کسینجر سیاست رو نمیفهمی.

    • نادر

      مگر غیر از این میتونه باشه آمریکا با تاسیس داعش والنصره فقط حفظ و بقای اسرائیل و نابودی ایران رو به سر داشت ولی کور خوانده بعد از داعش والنصره نوبت اسرائیل است بقول رهبر معظم انقلاب. اسرائیل ۲۵سال بعد را نخواهد دید

    • بدون نام

      با اسراعیل میشه ارتباط داشت ...همه بلاها به سر کشور میاد زیر سر اسراعیل هسته این کشور کوچک هفت میلیونی..اسراعیل فقط از ایران میخواد فقط حرفی که بگه ما کاری به اسراعیل نداریم اونا دست میکشن از سر ایران..غیراز این هروز یکی باید با دروغ گویی ایران رو متهم کنه

    • شهرام

      ....... لازم نیست به ترامپ روانی ایده بدی . اون خودش اندازه صد تا گراز وحشی میتونه حمله کنه . همین مونده بود تو بیشعور خرفت بیای علیه ایران پارس کنی......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج