۵۷۹۵۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جنتی به تماشای تئاتر «شهاب حسینی» نشست

علی جنتی و مرادخانی به تماشای تئاتر شهاب حسینی نشستند و همچنین داوران جشنواره‌ی فیلم سلامت در دو بخش معرفی شدند و سه حکم جدید برای «مسیر عشق»‌ی ها، اجرای تئاتری در محراب و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: علی جنتی، وزیر پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۱۷ مرداد ماه به تماشای نمایش «اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی و با هنرمندی علی نصیریان نشستند.

علی جنتی پس از پایان نمایش با حضور در پشت صحنه با گروه إجرایی دیدار و از عوامل این نمایش تقدیر کرد.

نمایش «اعتراف» نوشته بردمیرمن و کارگردانی شهاب حسینی میزبان علاقهمندان تئاتر است، هرشب غیر از شنبه‌ها ساعت ۲۱ با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه با بازی علی نصیریان، شهاب حسینی، صالح میرزا آقایی، نیما رئیسی، مهدی بجستانی، پرویز بزرگی، شهرام ابراهیمی، میثاق زارع، غزاله نظر، ایلیا نصرالهی، پرند عین بیگی، تنی آواکیان، فاطمه عرب کرمانی، مهران هاشمی و فرنام حقیقت جو در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

سه حکم جدید برای جشنواره‌ی «مسیر عشق»

طی احکامی جداگانه از سوی سید احمد میرعلایی دبیرنخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» (اربعین)، سیمون سیمونیان به سمت «مدیر بخش فیلم و سریال»، حسین خورشیدی به سمت « مدیر بخش فیلمنامه» و احسان باقری به سمت «مدیر بخش عکس» منصوب شدند.

جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس«مسیر عشق» با محوریت راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایران از یکم تا پنجم آبان برای نخستین بار به صورت همزمان در شهرهای مقدس مشهد و کربلا برگزار می‌شود.

«تیتوس اندرونیکوس» شکسپیر در قالب پروژه آموزشی در مجموعه تئاتر محراب آماده اجرا می‌شود

مسعود طیبی، کارگردان تئاتر ،جدیدترین تجربه خود را در قالب پروژه آموزشی «مرگ حس» در مجموعه تئاتر محراب برای اجرای نمایش «تیتوس اندرونیکوس» برگزار می‌کند.

هنرجویان پس از پایان دوره آموزشی در کنار بازیگران شناخته شده نمایش «تیتوس اندرونیکوس» در یکی از سالن‌های حرفه‌ای شهر تهران به روی صحنه می‌برند.

کارگردان نمایش‌هایی چون «نبرد گالیله» و «هملت» گفت: این پروژه شامل دو بخش آموزشی و اجرایی است.

طیبی با تاکید بر این که شیوه بازیگری حسی دارای نقاط ضعف فراوانی است، گفت: در بخش آموزشی این پروژه هدف ارتقای تکنیکی توانمندهای بازیگر و جایگزینی آن با شیوه بازیگری حسی است. در شیوه بازی حسی این بازیگر نیست که نقش را کنترل میکند بلکه، نقش، بازیگر را هدایت می‌کند که سبب می‌شود هر زمان بازیگر از شرایط روحی و جسمی مناسبی برخوردار است، نقش در او حلول کرده و برای مخاطب بازنمایی شود. اما اگر بازیگر در وضعیت روحی و جسمی مساعدی نباشد، نقش در او به صورت کامل بروز نمی‌کند و بازتاب مناسبی را به مخاطب خود ارائه نمیدهد.

کارگردان «هملت» گفت: ساختار تکنیکال بر وجود و کشف انرژی، حرکت وضعی، حرکت وضعی - انتقالی، عمل، سکوت و عکس العمل مبتنی است و همین ویژگی سکان هدایت نقش را به دست بازیگر میدهد تا تحت تاثیر احساسات خود قرار نگیرد. به همین دلیل، در ساختار تکنیکال ایفای نقش از میانگین متعادلی برخوردار است.

طیبی گفت: در بخش اجرایی نیز نمایش«تیتوس اندرونیکوس» از نمایشنامه‌های تراژدی شکسپیر برای اجرا آماده می‌شود که کمتر هنرمندی به سمت این اثر برای اجرا آن رفته است و این بکر بودن نمایشنامه مجال خلاقیت بیشتری را به گروه اجرایی می‌دهد.

معرفی هیات داوری بخش مستند و دانشجویی جشنواره فیلم سلامت

هیات داوری بخش مستند و دانشجویی دومین جشنواره فیلم سلامت معرفی شدند.

دکتر امید روحانی، جعفر صانعی مقدم ،دکتر علی مطلق، دکتر محمد اسلامی ، سلیم غفوری، دکتر محمد کیاسالار هیات داوری بخش مستند و دانشجویی دومین جشنواره فیلم سلامت خواهند بود و داوری آثار رسیده به دبیرخانه این رویداد را به زودی آغاز خواهند کرد.

در بخش دانشجویی ۳۸ اثر و در بخش مستند ۴۴ فیلم به بخش مسابقه جشنواره فیلم سلامت راه پیدا کرده است.

دومین جشنواره فیلم سلامت یکم تا پنجم شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

اجرای یک نمایش محیطی ویژه در محوطه مجموعه تئاتر شهر

محوطه مجموعه تئاتر شهر روز سه شنبه هفدهم مرداد ماه در چارچوب برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره میزبان یک اثر نمایشی محیطی ویژه بود.

نمایش «هفت پله تا آواز خورشید» از شهرستان گیلان نام یک نمایشی محیطی ویژه است که روز سه شنبه هفدهم مرداد ماه در چارچوب برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره میزبان علاقه مندان و شهروندان تهرانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر بود.

آرزو علیپور کارگردان نمایش درباره این نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی از جمله آثاری است که ما برای اجرای آن بیش از دو سال تمرین کردیم. این نمایش یک اثر بی کلام است که از زندگی عادی مردم آغاز می شود و سرانجام به هشت سال دفاع مقدس ، بمباران شهرها و ایثارگری رزمندگان میهن تا شهادت و عروج پایان می یابد.

این کارگردان افزود: یکی از ویژگی‌های این اثر نمایشی استفاده از جلوه‌های ویژه است که ما تلاش کردم در حد بضاعت خود فضایی را به وجود آوریم که بتواند برای مخاطبان دربرگیرنده یک اجرای متفاوت برای تماشاگران باشد و امشب بسیار خوشحالم که با تلاش گروه اجرایی نمایش قابل قبول و ویژه‌ای را روی صحنه بردیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج