۵۷۹۶۵۶
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

کلید گمشده منصوریان در استقلال

«حضور سه ساله در یک تیم». این اصطلاحی است که شاید اولین بار امیر قلعه نویی آن را مصطلح کرد و بعد از قهرمانی او با استقلال این اصطلاح به یکی از راهکارهای قهرمانی در فوتبال ایران تبدیل شد.

وبسایت نود: «حضور سه ساله در یک تیم». این اصطلاحی است که شاید اولین بار امیر قلعه نویی آن را مصطلح کرد و بعد از قهرمانی او با استقلال این اصطلاح به یکی از راهکارهای قهرمانی در فوتبال ایران تبدیل شد.

بعد از قهرمانی قلعه‌نویی با استقلال، مربیان یکی از فاکتورهای قهرمانی‌شان را حضور سه ساله در تیم مدعی می‌‌دانستند. این ادعایی است که منصوریان هم در ابتدای حضور در جمع آبی‌های پایتخت داشت.

حالا امسال، دومین سال از آن سه سالی است که سرمربی جوان استقلالی‌ها طلب کرده بود. دومین سالی که بررسی آن نشان می‌دهد شباهت بسیار زیادی به همان سال اول دارد. منصوریان همان مسیر را می‌رود و همان نتایج را می‌‌گیرد و همه چیز همان است که بود. فصل نقل وانتقالات و دو هفته اول لیگ به نوعی کپی برابر اصل فصل پیش است. تجربه می‌گوید که هفته سوم هم اتفاقات مشابهی خواهد افتاد. اولین اتفاق مشابه این است که منصوریان باز هم تیمش را با تغییراتی روانه میدان می‌‌کند. تغیراتی که احتمالا در میانه میدان و خط حمله اتفاق خواهد افتاد. حضور قائدی در ترکیب اصلی یا اضافه شدن بیت‌سعید و نیمکت‌نشینی و قربانی و تغییرات اینچنینی.

نتیجه گیری از این تغییرات این است که منصوریان هنوز تیمش را نمی‌شناسد. این در حالی است که در همان پروسه معروف سه ساله کمترین انتظار این است که در سال دوم مربی تیمش را بشناسد، در فصل نقل وانتقالات کمبودهایش را برطرف کند و در ابتدای فصل تیم شناخته شده خود را به میدان بفرستد. اما هیچ کدام از این مراحل شکل نگرفته است. منصوریان نه تیمش را شناخته، نه کمبودهایش را برطرف کرده و نه در هفته سوم تیم ثابتی دارد. اگرچه بخشی ازاین تغییرات را باید به پای مصدومیت‌های بازیکنان استقلال نوشت که البته این مصدومیت‌های بی رویه هم بخشی از علامت سوال کادرفنی منصوریان است.

استقلال فصل گذشته در هفتمین هفته نتیجه گرفت. یعنی بازه‌ای که منصوریان ترکیب ثابتش را شناخت و تیمش در آن بازه با کمترین تغییر نسبت به هفته های قبل به میدان رفت. اتفاقی که مشخص نیست این فصل از چندمین هفته برای استقلال رقم می‌خورد. اما مشخص است که استقلال زمانی به روند نتیجه گیری بازمی گردد که ثبات را در ترکیب تیمش ببیند. در هفته‌‌های ابتدایی لیگ در حالت عادی مشکلی به نام عدم هماهنگی میان بازیکنان یک تیم وجود دارد و تیمی مانند استقلال که ثبات را هم از فاکتورهای تیمش حذف می‌‌کند به مدت زمان زیادتری نسبت به سایر تیم‌ها نیاز دارد. منصوریان فصل گذشته با «ثبات» و «جوانگرایی» به کورس بازگشت و هواداران امیدوارند این دو کلید را برای بازکردن کلید این فصل درذهنش داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا مربی که بعدا این همه تمرین ترکیب تیمش پیدا نکنه بدرد هیچی نمیخور

    • رضا طاهری بردسکن

      ای بابا ما تا کی باید دندون رو جگر بگذاریم این اقای منصوریان هممون رو گذاشته سر کار همش وعده های تو خالی میده,ما علاوه بر نتیجه بازی تماشاگرپسند میخوایم اگه نمیتونی خواهشا برو ,خودتو خار نکن ,ما همه میدونیم تو اینکاره نیستی تیم بزرگ مربی بزرگ میخواد برو بزار یک مربی خارجی بیارن در حد و اندازه ی استقلال

    • بدون نام

      یعنی فکر میکنید نویسنده این مطلب لنگی نیست خخخ لنگی جان بازم شمارا میبریم نگران نشو

    • بدون نام

      شناخت مهم هست کافی نیست ببین تو بازی های تدارکاتی قبل از لیگ تو هر بازی قربانی حداقل یه گل میزد ولی تو بازی لیگ اون تمرکز کافی تو بازیش دیده نمیشه لیت سعید تو بازی قبل از لیگ ستاره ست ولی بازی لیگ با همون ترکیب نمیتونه گل بسازه یا بزنه پس شناخت کافی نیست ب تمرکز هم بستگی داره ک کی بازیکن تمرکز کافی شو بدست بیاره

    • بدون نام

      کلید گمشده استقلال همین منصوریانه که هیچی بارش نیست و باید از این تیم گم شه و بره به کار رستورانداریش بپردازه نه مربیگری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج