۵۷۹۷۰۵
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

ترکان: طیب‌ نیا به خاطر مشکل قلبی انصراف داد

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در برنامه چوب‌خط شبکه افق در مورد علت عدم حضور طیب‌نیا در کابینه دوازدهم گفت: دکتر طیب‌نیا علم بسیار زیادی در علوم اقتصادی دارد و از کرباسیان، وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم نیز سواد بیشتری دارد، اما مشکل قلبی طیب‌نیا باعث شد که وی از حضور در کابینه دوازده انصراف دهد و معاون او جایگزینش شود.

خبرگزاری مهر: دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که شاید برای ایجاد رونق اقتصادی دولت از مهار تورم کوتاه بیاید و با آزاد گذاشتن آن شرایط را برای رونق در اقتصاد کشور مهیا کند.

اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در برنامه چوب‌خط شبکه افق در مورد علت عدم حضور طیب‌نیا در کابینه دوازدهم گفت: دکتر طیب‌نیا علم بسیار زیادی در علوم اقتصادی دارد و از کرباسیان، وزیر پیشنهادی کابینه دوازدهم نیز سواد بیشتری دارد، اما مشکل قلبی طیب‌نیا باعث شد که وی از حضور در کابینه دوازده انصراف دهد و معاون او جایگزینش شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کرباسیان همچون طیب‌نیا می‌تواند موفقیت دولت را در مهار و کنترل تورم دنبال کند تصریح کرد: اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که شاید برای ایجاد رونق اقتصادی، دولت از مهار تورم کوتاه بیاید و با آزاد گذاشتن آن، شرایط را برای رونق در اقتصاد کشور مهیا کند.

ترکان همچنین با انتقاد از سیستم بانکی کشور گفت: سیستم کنونی بانکی کشور دارای اشکالاتی است که هم باعث ایجاد اختلال در تولید کشور و نگرانی علما شده است.

او یکی از این نگرانی‌ها را سود علی‌الحساب دانست و افزود: اگر سود بانکی برحسب کار و فعالیت است مقدارش نباید مشخص باشد و باید سود علی‌الحساب باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی با انتقاد از این که سود بانک‌ها روزانه‌ است، گفت: سود روزانه بدیهی و واضح است که ربوی است چرا که هیچ کسب و کار و درآمدی نیست که روزانه سودش معین باشد و این قطعاً ربا است و نگرانی علما در این مورد بی‌جا نیست.

وی اشکال بعدی بانک‌ها را بهره بر حساب‌های جاری دانست و گفت: این موارد یعنی پرداخت سود بالا و بهره بر حساب‌های جاری باعث می‌شود قیمت تمام شده پول بالا رود و در نتیجه پرداخت وام‌های تولیدی به بالای ۲۸ درصد برسد.

ترکان با انتقاد از افزایش سود بانکی گفت: نرخ بهره‌ای که اکنون به اسم بانکداری اسلامی می‌پردازیم، در کشورهای سوئیس و ژاپن نیز به اینگونه نیست و ما در دولت یازدهم خواستار تاسیس و الگوبرداری از بانک‌های خارجی بودیم، اما بانک مرکزی اقدامات لازم در این مورد را صورت نداد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      خیلی جالبه
      وزیر اقتصاد جدید برای دوره دوم معاون طیب نیا بوده که هم کم سواد تر و هم کم تخصص تره !!!!
      دکتر طیب نیا بسیار موفق در کنترل تورم و اقتصاد عمل کردند .
      حالا با این وزیر کم سواد جدید باید منتظر تورم و اوضاع تورمی بود .
      مگه متخصص اقتصادی تو کشور کم داریم که یه معاون بدون سواد اقتصاد را وزیر یک سازمان مهم میکنید !!!! ایشون رشته مدیریت خونده همه ما میدانیم که رشته مدیریت هیچ تخصص حرفه ای در اقتصاد نداره .
      برای وزارت اقتصاد یک دکتری اقتصاد با استعداد و نابغه باید انتخاب کرد

    • بدون نام

      مثل چند سال پیش فدراسیون فوتبال توی قضیه آقای مصطفوی و نمونه های بی شمار دیگه! ای کاش اینقدر خودتونو متفاوت از مردم نمی دونستید؟

    • نیلوفر

      سلام..براشون ارزوی موفقیت دارم...واقعا بهشون ارادت دارم...ارزوی سلامتی میکنیم....بسیار باسواد وسالم وصبور بودند

    • بدون نام

      خوبه مشکلی بنام بیماری قلبی وجود داره تا آقایون هر جا
      لازم شد اونو دستاویز قرار بدن.

    • بدون نام

      این که الان هست پس چیه تورم نیست گوشت کیلویی 54000

    • نیلوفر

      اصلا اینطور نیست...طیب نیا بسبار با سواد هست...ونمیتونه با گروه بی سواد اقتصادی دولت کنار بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج