۵۷۹۷۰۶
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

میرزاجانپور: غافلگیر شدم!

تیم ملی والیبال پس از عملکرد نه چندان موفق خود در لیگ جهانی، حالا مسابقات دیگری را در پیش دارد.

ایران ورزشی: تیم ملی والیبال پس از عملکرد نه چندان موفق خود در لیگ جهانی، حالا مسابقات دیگری را در پیش دارد. رقابت‌هایی که این بار در شهری غیر از تهران (اردبیل) برگزار می‌شود و دو نماینده باقیمانده آسیا برای رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ را مشخص خواهند کرد. قاره آسیا در مجموع برای رقابت‌های جهانی چهار سهمیه دارد که دوتای آن به استرالیا و ژاپن رسیده و تکلیف دو سهمیه دیگر در اردبیل مشخص می‌شود. سالن حسین رضازاده از امروز میزبان این رقابت‌هاست اما تیم ایران در روز اول استراحت دارد. استراحتی که خودش حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورده و در کنار خط خوردن میرزاجانپور از اردو، به مهم‌ترین موضوعات والیبال، پیش از آغاز این رقابت‌ها تبدیل شده است.

شهر اردبیل از امروز میزبان چهار تیم آسیایی دیگر است تا به همراه ایران، برای دو سهمیه دیگر آسیا با یکدیگر رقابت کنند. کره جنوبی، چین، قطر و قزاقستان حریفان ایران در این رقابت‌ها هستند که به ایران آمده‌اند و تا حدود زیادی خودشان هم می‌دانند که همگی باید برای یک سهمیه جدال کنند و سهمیه دیگر را برای ایران کنار بگذارند!

در برنامه روز اول رقابت‌ها یعنی امروز، خبری از ایران نیست. در اولین بازی امروز کره جنوبی به مصاف قطر می‌رود و چین باید به مصاف قزاقستان برود. دو دیداری که به ترتیب ساعت 30: 15و 18 انجام خواهد شد. تیم ایران هم در اولین روز بازی‌ها استراحت دارد و رقابت‌هایش را از فردا آغاز خواهد کرد.

چرا روز اول استراحت داریم؟

یکی از بحث‌هایی که روز گذشته مطرح بود و محمد موسوی هم آن را آغاز کرد، موضوع همین استراحت تیم ایران در روز اول دیدارها بود؛ اینکه چرا ما با توجه به میزبانی چنین قرعه‌ای داریم و باید در روز اول استراحت کنیم و سپس دو بازی دشوار و پشت سر هم با کره و چین برگزار کنیم.

به اعتقاد خیلی‌ها مخصوصا خود موسوی خیلی بهتر بود که ما بعد از این دو بازی سنگین استراحت می‌کردیم و یا اصلا برنامه این رقابت‌ها با توجه به میزبانی‌مان، قدری بهتر بود و مجبور نبودیم با دو حریف اصلی‌مان در آغاز رقابت‌ها و پشت سر هم بازی کنیم!

با تمام اینها خود موسوی هم حرف آخر و درست‌تر را زده.

اینکه ما در شرایط کنونی و در تقابل با تیم‌های آسیایی حتی چین و ژاپن و استرالیا نباید درگیر این مسائل باشیم و فاصله قابل توجه‌مان با آنها را ببینیم.

شرق آسیایی‌ها اگرچه شرایط بسیار بهتری نسبت به سال‌های گذشته دارند اما هنوز هم اختلاف بسیاری با تیم ایران دارند! حالا ما در خانه هم بازی می‌کنیم و دیگر هیچ توجیهی برای ترسیدن از هرگونه مواجهه با این تیم‌ها وجود ندارد و کولاکوویچ و شاگردانش محکوم به کسب چهار پیروزی و کسب سهمیه جهانی در این رقابت‌ها هستند.

خط خوردن میرزا؛ اتفاق عجیب در اردبیل

در پایان تمرین سه‌شنبه بعد از ظهر تیم ملی، قرار بود ترکیب نهایی اعلام شود و از میان پانزده نفر باقیمانده، 14 نفر برای حضور در این رقابت‌ها معرفی شوند. در این میان علی شفیعی که به‌جای عادل غلامی وارد اردو شده بود، بخت اول حذف از اردو بود. با این حال در کمال تعجب، مجتبی میرزاجانپور از ترکیب کنار گذاشته شد و حضور در این رقابت‌ها را از دست داد. آن هم در شرایطی که با اضافه شدن شفیعی، تیم ایران با چهار بازیکن سرعتی به رقابت با حریفان نه چندان قدرتمندش رقابت خواهد کرد. به غیر از محمد موسوی، مسعود غلامی، سامان فائزی و علی شفیعی دیگر سرعتی‌زن‌های ایران در این رقابت‌ها هستند. تیم ایران البته چهار قدرتی‌زن هم در ترکیبش دارد و تنها تفاوت موجود این ترکیب با لیگ جهانی به‌غیر از بودن شفیعی به‌جای غلامی، باقی ماندن نظری افشار در ترکیب است که به همراه معنوی نژاد، عبادی پور و قائمی، چهار قدرتی‌‌‌‌زن ایران در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند.

میرزا: غافلگیر شدم!

حذف میرزاجانپور از ترکیب نهایی این رقابت‌ها، علاوه بر علاقه‌مندان، برای خودش هم عجیب بوده. او که خیلی دلش نمی‌خواست در این باره اظهارنظر کند، در گفت و گویی کوتاه با ایران ورزشی گفت: «خودم هم انتظار این اتفاق را نداشتم و به نوعی سورپرایز شدم! حالا هم به تهران بازگشته‌ام و برای هم تیمی‌هایم آرزوی موفقیت می‌کنم. » او در پاسخ به این سوال که آیا با کولاکوویچ درباره تصمیمش صحبت نکردی نیز گفت: « او تصمیمش را اعلام کرد و من در کوتاه‌ترین زمان ممکن گفت و گو را تمام کردم. این تصمیم کادر فنی است و من هم بازیکنم و باید به آن احترام بگذارم که گذاشتم. »

بازی با کره در گام اول

تیم ایران بعد از استراحت در روز اول، در روز دوم رقابت‌ها به مصاف تیم خوب کره می‌رود. روز دوم این رقابت‌ها البته با بازی چین و قطر آغاز می‌شود اما در مهم‌ترین دیدار این روز که فردا برگزار می‌شود، شاگردان کولاکوویچ از ساعت:18 به مصاف کره جنوبی می‌روند که دومین دیدارش را برگزار می‌کند. قزاق‌ها در روز دوم رقابت‌ها استراحت دارند.

تکرار تجربه موفق در اردبیل

دادن میزبانی این رقابت‌های مهم به اردبیل، نتیجه اتفاق خوبی است که طی ماه‌های گذشته در این شهر افتاد. برگزاری خوب و آبرومندانه و صد البته موفق رقابت‌های امیدهای آسیا در این شهر که با قهرمانی ایران هم به پایان رسید، فدراسیون را مجاب کرد تا تصمیمش برای دادن رقابت‌های قهرمانی جهان به اردبیل را قطعی کند و تجربه موفق را تکرار کند. در این میان نقش مردم اردبیل و حضور پررنگشان در رقابت‌های امید هم در این تصمیم بی تاثیر نبود و همین حالا هم یکی از شاخصه‌های مهم میزبانی این شهر به حساب می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا توپ خراب کن تیم ملی بود خوب شد خط خورد از اون بازیکن بهتر خیلی هست

    • بدون نام

      بس که تخس و مغروره این بازیکن

    • مریم

      واقعا برای میرزا جانپور متاسفم کاشکی بودی میرزا
      به ما ترک ها اطمینان کنید ، چنان از ایران حمایت کنیم که آسیایی ها مبهوت بمانند
      ورزشگاه پر از شعار های ایران ایران خواهد شد

    • بدون نام

      خیلی هم خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج