۵۷۹۷۸۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«زادبوم» اثر ابولحسن داودی پس از سال ها رفع توقیف شده و به سینماها آمده فیلمی که در آن عزت انتظامی و بهرام رادان ایفای نقش می کنند و خب فیلم های داودی هم که اصولا خوش ساخت است.

برترین ها - ایمان عبدلی:
تماشاخانه: «شرق دور شرق نزدیک» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در پردیس تئاتر شهرزاد در حال اجراست و خب چون چهره ی سینمایی هم دارد به اندازه کافی مورد استقبال قرار گرفته. روایت این نمایش به داستان حمله مغول ها می پردازد. و در بستری تاریخی به نقد اجتماعی می رسد در واقع نمایش از تاریخ نقبی به حال می زند و با زبانی پرگو سعی در مطرح کردن حرف هایی دارد که منجر به اصلاح رفتار حاکمان و مردمان می شود. مساله ی حافظه ی تاریخی و چگونگی مواجهه حکومت در راس ایران با مساله ی مغول ها و یا مساله تاریخ نویسی و چگونگی انباشت تجربیات در گذر زمان برای مردم غامض ترین مسائل مطرح شده در نمایش است که البته هدف خوبی دارد، اما در شلوغی مضمونی کمی از طرح آن عاجز می شود. به قولی حواس مخاطب پرت خواهد شد با همه ی این ها «شرق دور شرق نزدیک» نمایش آبرومندی است.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
اکران: «زادبوم» اثر ابولحسن داودی پس از سال ها رفع توقیف شده و به سینماها آمده فیلمی که در آن عزت انتظامی و بهرام رادان ایفای نقش می کنند و خب فیلم های داودی هم که اصولا خوش ساخت است. اما این که چرا فیلم انقدر دچار دردسر شده شاید به خاطر فضای نمادین آن باشد. قصه ی لاک پشت های که پس از سی سال قرار است برگردند و زمین برای سر بر آوردن تخم های آن فراهم نیست پس زمین را می سوزانند تا شرایط برگشت آن ها فراهم شود. فیلم حدود ده سال پیش ساخته شده و علنا به مساله مهاجرت و نا کارآمدی مدیرانی که زمینه را برای فرار نخبگان و حتی مردم عادی فراهم می سازند اشاره می کنند و فیلم حتی آشکارا طعنه و کنایه هایی به مدیرانی به ظاهر متشرع می زند و کلا روایت مورد قبول رسمی را از مناسبات دولتی ندارد. باید دید در قضاوت مردمی فیلم چه جایگاهی خواهد داشت.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کیوسک: نشریه «سازندگی» که رسما جریده حزب کارگزان سازندگی است و توسط تیم مطبوعاتی هم میهن منتشر می شود. برای آن های که میخواهند با علم سیاست به شکلی جدی تر آشنا شوند گزینه ی مناسبی است. چون مثل دیگر نشریات این گروه مطبوعاتی ثقیل و پر حجم نیست و هم این که قیمت مناسبی دارد. هفته نامه «سازندگی» در مورد مسائل سیاسی روز و فلسفه سیاسی نقد و نظر مصاحبه و یادداشت های قابل قبولی دارد. همچنین به مسائل ادبی و سینمایی هم به اندازه کافی می پردازد و از حوزه سیاست خارجی هم غافل نیست، گرچه که جانب کارگزارانی ها را دارد و اما درصد قابل قبولی از بی طرفی را در کلیت نشریه می بینیم از همین رو انتخاب بدی برای مطالعه نیست.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

خورجین: «پیش از طلوع» ساخته ریچارد لینک لتر، فیلمی که هر که سودای عاشقی دارد باید آن را ببیند. داستان آشنایی اتفاقی یک دختر و پسر جوان در وین یکی فرانسوی و دیگری آمریکایی. این آشنایی اتفاقی منجر به دلبستگی می شود. البته همراه هشدارهای که در گوشه گوشه روایت کار گذاشته شده و خبر می دهد که شاید پایان این آشنایی خوش نباشد. با همه ی این ها مواجهیم نوع نمایش عشق در این اثر متفاوت از خیلی آثار است و در تمام طول روایت خبری از دوستت دارم های کلیشه ای نیست. به جای آن با یک روایت جاندار واقعی از آشنایی مواجهیم. فیلم پایان بازی دارد و همان طور که می دانید فیلم هر 9 سال و در دو مرتبه ادامه پیدا می کند. هفته های بعد در مورد بخش های بعدی این سه گانه می نویسم.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

کتاب: «اتاق» نوشته اما دون اهو. کتاب «اتاق» داستان یک زن جوان آمریکایی است که هشت سال در یک اتاق اسیر شده. یک مرد میانسال او را دزدیده، زندانی کرده و فقط یک‌سری وسائل ساده زندگی مثل تلویزیون، اجاق برقی، تخت‌خواب و کمد در اختیارش گذاشته؛ فقط برای زنده ماندن. داستان مرز هایی را در ذهن می سازد که می توانید انقطاع از اجتماع و عدم ارتباط با محیط را لمس کنید و مساله ی زندگی در محیطی محصور و چیزی شبیه به زندان. به هر حال فضای خاص و جامعه شناسی خاص خودش را دارد تجربه ی کم نظیری است. هم خوانش کتاب و هم تماشای فیلمی که دوسال قبل از روی این کتاب ساخته شده و کلی هم تمجید شد.حکایت یک مادر و پسز محصور که تنها از دریچه هایی بیرون را لمس می کنند.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«هوا داخل می آید. یکی پشت در است. کسی که روی چانه اش ریش دارد و زیر دماغش ولی روی کله اش اصلا مو ندارد»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من فیلم پیش از طلوع رو دیدم،اصلا دوست نداشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج