۵۸۰۶۱۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

در ارتش آمریکا؛

این پودر تجهیزات نظامی را شارژ می کند

ارتش آمریکا مشغول ساخت سیستم هایی برای برداشت انرژی جنبشی راه رفتن فرد بوده اند. اما از سوی دیگر آزمایشگاه ارتش، پودری از آلومینیوم ساخته که پس از حل شدن در آب انرژی زیادی تولید می کند.

خبرگزاری مهر - شیوا سعیدی قوی اندام: ارتش آمریکا پودری از آلومینیوم ساخته که قابلیت شارژ تجهیزات نظامی را دارد.

به نقل از نیو اطلس، بسیاری اوقات سربازان باید تجهیزات سنگین نظامی را با خود به میدان جنگ حمل کنند، علاوه بر آن باید باتری های سنگین وزنی برای به کار انداختن تجهیزات همراه خود داشته باشند.
این پودر تجهیزات نظامی را شارژ می کند

این درحالی است که ارتش آمریکا مشغول ساخت سیستم هایی برای برداشت انرژی جنبشی راه رفتن فرد بوده اند. اما از سوی دیگر آزمایشگاه ارتش، پودری از آلومینیوم ساخته که پس از حل شدن در آب انرژی زیادی تولید می کند.

این کشف زمانی انجام شده که محققان پودر آلومینویم غیر گالوانیزه را با آب مخلوط کردند و بلافاصله حباب هایی در آب ایجاد شد. محققان متوجه شدند این فعل و انفعال نتیجه هیدرولیز است. به عبارت دیگر این ماده مولکول های آب را به اکسیژن و هیدروژن تقسیم می کند. البته مشهور است که آلومینیوم به همین شکل هیدروژن تولید می کند، اما معمولا نیازمند کاتالیستی به شکل گرما، اسید الکتریسیته یا مواد شیمیایی دیگر است. اما ماده نانو جدید مکانیسمی کارآمد برای هیدرولیز سریع آب است.

آنیت گیری یکی از فیزیکدانان شرکت کننده در این پروژه می گوید: در روش ما دیگر نیازی به کاتالیست نیست و البته فعل و انفعال بسیار سریع اتفاق می افتد. ما متوجه شدیم یک کیلوگرم پودر آلومینیوم می تواند ٢٢٠ کیلووات برق، آنهم فقط در سه دقیقه تولید کند.

به گفته محققان این پودر را می توان برای چاپ پهپادهای سه بعدی و روبات هایی به کار برد که با حل کردن بخش هایی از دستگاه، خود را شارژ کنند. به این ترتیب در پایان ماموریت این دستگاه ها نیز از بین می روند. البته درحال حاضر دستیابی به این ایده کمی دور از دسترس به نظر می رسد. اما در آینده نزدیک سربازان این ماده را برای شارژ دستگاه ها در میدان جنگ با خود حمل خواهند کرد.

درحال حاضر محققان مشغول کار روی کاربردهای بیشتر این ماده هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج