۵۸۰۷۰۳
۲۶ نظر
۵۰۶۰
۲۶ نظر
۵۰۶۰
پ

جاه طلبی ناگهانی رامبد در برج میلاد

رامبد جوان فینال «خنداننده شو» را به جای استودیو «خندوانه» در سالن همایش های برج میلاد برگزار کرد تا این گونه عظمت مسابقه را به رخ بکشد.

روزنامه هفت صبح - احمد رنجبر: رامبد جوان فینال «خنداننده شو» را به جای استودیو «خندوانه» در سالن همایش های برج میلاد برگزار کرد تا این گونه عظمت مسابقه را به رخ بکشد. این اتفاق اما تبدیل به پاشنه آشیل شد؛ چرایی اش را در این گزارش بخوانید.

پنجشنبه شب فینال مسابقه «خنداننده شو» توام با یک غافلگیری بود؛ مسابقه به جای دکور همیشگی در سالن بزرگ همایش های برج میلاد و با شرکت بیش از هزار شرکت کننده برگزار شد. رامبد جوان و همکارانش در «خندوانه» به این نتیجه رسیده بودند عظمت این مسابقه استعدادیابی به حدی است که باید جایی هم تراز با آن درنظر گرفت تا حق مطلب بهتر ادا شود. این اتفاق اما نیفتاد؛ به یک دلیل ساده: از بین رفتن اتمسفری که «خنداننده شو» در آن هویت یافت و به محبوبیت رسید.
جاه طلبی ناگهانی رامبد در برج میلاد
پیش از این مسابقات در محل همیشگی «خندوانه» ضبط می شد با این تفاوت که مدل قرار گرفتن صندلی ها تغییر می کرد تا تماشاگر بیشتری در استودیو جا بگیرد و از آن سوی شمایل مسابقه تفاوتی نسبی با برنامه های روتین داشته باشد. رامبد جوان برای فینال ترجیح داد دست به ریسک بزند و مسابقه بین مجید افشاری و میثم درویشان پور را در سالن همایش های برج میلاد برگزار کند.

حسی که از بین رفت

تغییر ولو مثبت نیاز به زمان دارد تا جا بیفتد و بیننده به آن عادت کند. یعنی ابتدا به ساکن، جا به جایی لوکیشن برگزاری مسابقه فینال «خنداننده شو» توام با ریسک است؛ به ویژه آن که قرار بوده فقط یک قسمت از مسابقه در محلی جدید ضبط شود. علاقه مندان «خنداننده شو» از چند ماه پیش تا حالا شرکت کنندگان را در فضایی مشخص، با رنگ و لعابی مشخص و حتی چهره هایی مشخص (تماشاچی ها) دیده اند و ناخودآگاه بخشی از جذاییت برنامه برای شان حاصل این فضای آشنا بوده. شکستن فضای آنها در ابعاد سالن همایش های برج میلاد حسی که در یک محل جمع و جور ایجاد شده بود را از بین برد و گویی با اختتامیه یک جشنواره سینمایی رو به رو هستیم نه «خنداننده شو» همیشگی.

تکرار یک تجربه ناموفق

مهم تر از همه اینها تجربه ای است که «خندوانه» از بزرگ کردن دکور دارد و در نهایت علیه آن تمام شد. در فصل سوم، یکی از دلایلی که «خندوانه» را از روزهای اوج دور کرد، به استودیوی وسیع آن بر می گردد. در زمان پخش بارها به این مسئله اشاره کردیم و در نهایت خود رامبد جوان اشتباه را پذیرفت و اعلام کرد این تمهید جواب نداده و حالا در فصل چهارم برنامه را در استودیویی جمع و جورتر ضبط می کند. اگر بیننده ثابت «خندوانه» بودید، می دانید «هم نفس بودن» با تماشاچی داخل استودیو از فاکتورهای مهم موفقیت آن است و وقتی دکور بزرگ شود، انرژی ای که باید شکل نمی گیرد. در مسابقه فینال «خنداننده شو» این اتفاق یک بار دیگر افتاد. عوامل فنی خیلی تلاش کرده بودند اما نتوانستند حس دورهم بودن را منتقل کنند.

ریسکی که لازم نبود

مسابقه همیشه توأم با حساسیت و هیجان است چه برسد که شرکت کننده ها تازه کار باشند و برای اولین بار مسابقه ای در حد و اندازه «خنداننده شو» را تجربه کنند. در طول مسابقه غالب آنها گرفتار استرس می شدند و اتفاقا یک پای فینال یعنی مجید افشاری قبل از هر اجرا معضل استرس داشت. حالا که زمین بازی ۱۰ برابر می شود طبیعی است که نگرانی ها هم بزرگ تر شود.
جاه طلبی ناگهانی رامبد در برج میلاد

«خوشبختانه» هر دو فینالیست از این سد عبور کردند ولی تا لحظه آخر احتمال تحقق نتیجه معکوس وجود داشت. کمااینکه مربیان هم به این مسئله اشاره داشتند و نمی توانستند بر نگرانی خود سرپوش بگذارند. واقعا فینال «خنداننده شو» به چنین ریسکی می ارزید؟

خندوانه قدرت نمایی لازم ندارد

می توان سوال را دوباره تکرار کرد: «واقعا فینال «خنداننده شو» به چنین ریسکی می ارزید؟» راستش نه. منتها سازندگان برای قدرت نمایی تصمیم گرفتند از سعادت آباد به شهرک غرب کوچ کنند و مسابقه پایانی را با حضور هزار و اندی تماشاگر سامان دهند. رامبد جوان خودش به جای احسان کرمی برنامه را شروع کرد و ابایی نداشت بگوید به خاطر این اتفاق هیجان دارد و دلش نیامده بهره ای از برنامه نبرد.
حال آنکه قدرت «خندوانه» و مسابقه «خنداننده شو» به چنین حرکت هایی نیست وگرنه هستند برنامه های درجه چندمی که در فضایی بزرگ ضبط می شوند و روی آنتن می روند اما خالی از وجاهت هستند.
«خندوانه» اینقدر بزرگ شده و به اندازه ای محبوبیت به دست آورده که برای اثباتش نیاز به سالن همایش های برج میلاد ندارد. «خنداننده شو» از همان استودیوی کوچک نبش فرحزاد محبوب شد؛ با همان المان ها و مختصات خودش.

خرج الکی

می دانیم «خندوانه» به واسطه حامیان مالی قدرتمند به نقطه ای رسیده که ضبط یک برنامه در سالن همایش های برج میلاد برایش «چیزی» نباشد. اما چنین حرکت هایی با مانیفست کلی آن جور در نمی آید. اتفاقا در همین برنامه رامبد جوان از کمپین «هم سفره» یاد کرد و از بیننده ها خواست به یاد نجات کودکانی باشند که سوءتغذیه دارند. خب می شد هزینه فینال را به «هم سفره» اختصاص دهند و حتی این تصمیم را در برنامه اعلام کنند.
جاه طلبی ناگهانی رامبد در برج میلاد

ماجرا را جور دیگری هم می توان دید؛ اصلا گیریم که «خندوانه» هزینه «هم سفره» را کنار گذاشته و چه بسا سالن همایش های برج میلاد به خاطر جایگاه تهیه کننده و ارتباطش با شهرداری تخفیف خورده اما بیننده از پس پرده خبر ندارد. وانگهی، او یک برنامه می بیند که تا پیش از این صاحب هویت شده بود و به بهانه «فینال» بر آن خدشه افتاده. حتی اگر برنامه اعلام نتیجه در سالن همایش های برج میلاد ضبط می شد، «خنداننده شو» کمتر ضرر می دید و هویت آن زیر سوال نمی رفت.

جای خالی هیات انتخاب

نمی دانیم ماجرا چیست اما به عنوان مخاطبی که «خنداننده شو» را از ابتدا پیگیری کرده تصور می کردیم هیات انتخاب در مسابقه فینال «مهمان ویژه» باشند. شاید دعوت شدند و نیامدند، شاید هم دعوت نشدند. شاید هم گوهر خیراندیش، کمال تبریزی و آتیلا پسیانی در برنامه اعلام برترین کمدین حضور خواهندداشت. به هر حال محض یادآوری می گوییم که این سه نفر تاثیر فراوانی در کشف استعدادها دارند. آنها در دور مقدماتی ۲۰ نفر را گزینش کردند و به مرحله اصلی مسابقه «خنداننده شو» فرستادند.

حالا که مسابقه تمام شده ارزش کار شان مشخص می شود و چه خوب که سهمی از برنامه آخر داشته باشند. حتما شنیدن نظرات آنها درباره مجید افشاری، میثم درویشان پور و دیگر شرکت کننده ها جذاب است. این نکته ای است که بعد از پخش قسمت نخست «خنداننده شو» یادآوری کردیم اما در طول برپایی مسابقه اشاره ای به آن نشد. گفتیم گوهر خیراندیش، کمال تبریزی و آتیلا پسیانی کار سختی داشتند و با تیزبینی 20 نفر شرکت کننده بااستعداد را در زمینه کمدی انتخاب کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mayiX

      ب نظر من ک خوب بود و جوش بهتر از استديو بود

    • بدون نام

      به نظر من خیلی خوب ود که تو اون فضا اجرا شد
      اعتماد به نفس و تسلط و مدیریت صحنه بچه هام تو اجرا با توجه به محل جدید و تعداد تماشاچی معلوم شد

    • hasti

      این همه انتقاد؟

    • بدون نام

      عالی بود واقعا همه راضی شما چرا ناراضی خخخخ

    • بدون نام

      جو ندین لطفا

    • بدون نام

      بازخوردهای مردم که خوب بودن
      نمی دونم شما دیگه چی میگید؟!

    • زهرا

      به شما چ ربطی داره الان؟ فضولی؟ حسودي؟ به جایی از زندگیت ضربه وارد شده؟ والا دم رامبد گرم انقد فکر شاد کردن مردمه.نه مثل شما نشستی يه گوشه حرف یاوه میزنی برای خودت!!!

    • صبا

      خیلی هم عالی بود شما چتونه؟اگه انقد انتقاد بی جا نکنین روزتون شب نمیشه ؟در ضمن این مسابقه نیاز به به یه تغیر داشت برای تماشا چیا که خب ماییم و شما میگید مردم اون استدیوِ کوچیک بیشتر دوست دارن ما خودمون داریم میگیم برج میلاد خیلی با حال بود شما دارید از زبون ما یه حرف دیگه میزنید،جمع کنین کاسه کوزه تون رو مگه بابت این مقاله ها پول میگبرین که حاضرید هر چرت و پرتی رو به خورد مردم بدید؟

    • بدون نام

      انتقاد بي جابود خود من كلي هيجان داشتم كه تو برج ميلاد برگزار ميشه

    • بدون نام

      پارگراف آخر رو قبول دارم

    • رها

      واقعا متنتون یه نظر شخصی بود چون ما به عنوان مخاطبین خیلی راحت با برنامه ارتباط برقرار کردیم و خیلی هم هیجان زده و خوشحال بودیم از اینکه یه برنامه موفق در این سطح تو کشورمون وجود داره و مسئله هم سفره هم کاملا جای خودش رو داشت و به نظرم مطرح کردنش اینجا خیلی بیخودی بود

    • پگاه

      حرف های شما کاملا بی منطقه و کار همیشتون همین بوده،باید بگم که مهم مردم بودن که پسندیدن،نظر منتقدینی مثل شما که تا سوژه هاشون تموم میشه الکی به همه چیز گیر میدن اصلا مهم نیست..

    • بدون نام

      نقد بود یا حسادت؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      سلام
      چه اشکالی داره که در فضای رگتری برنامه رو

    • بدون نام

      عه وا ما که خوشمون اومد

    • بدون نام

      اتفاقا خوب بود که ، من که کلی کیف کردم.

    • بدون نام

      آه آه چقد دنبال حاشیه آید ، ما ب این مزخرفات شما اعتقاد نداریم ، پس اگه بدتون میاد نبینین چون بیکارین،
      اتفاقا آقای مجید هیچ وقت اظطراب نداشتن آنقدر اجراشون عالی بود همیشه و خودشون هم تو فینال گفتن استرس ندارم

    • بدون نام

      #ادامه
      در ضمن من خودم تو سالن برج میلاد بودم و واقعا جو خوب و شادی بود و ی شانس خوب برای ما بود ک بریم میلاد چون استودیو کوچک بود ، هیچ وخ فرصت نشد من برم

    • Nazanin

      والا ما اینارو الان که شما داری میگی متوجه شدیم اون شب که خیلی هم خوب بود. درویشان پور هم بهتر از افشاری بود به نظرم چون متن که کار نویسنده های خندوانس تو اجرا درویشان بود خیلی پرانرژی تر و مسلط تر بود و طنز رفتاری هم داشت در کنار طنز کلامی

    • پروانه

      دقیقا منم حس خوبی نداشتم

    • nastaran

      می بینید که همه خوششون اومده پس نقد شما کاملا باطله. من که خیلی علاقه ای به خندوانه نداشتم اون شب واقعا باعلاقه نگاه کردم و کلی خندیدم

    • بدون نام

      همه ی اینا به کنار. مهم اینه که آقای درویشیان پور جمله به جمله کارشون تقلید بود از یه کمدین دیگه. این حجم از تقلب در رسانه ی ملی در کنار بزرگان کمدی وقاحت شدیدی می طلبه. که خب دارن دوستان انگار.

    • بدون نام

      كلا برترين ها با رامبد جوان و خندوانه مشكل داره، حالا چرا؟ خدا داند...
      ما كه خوشمون اومد شما اينقد خودتو خسته نكن طومار انتقادي بنويس. والا خيلي خوب بود

    • بدون نام

      همین جسارت ها ونواوری هاست که رامبد جوان رو از دیگر برنامه سازان متمایز میکنه روی یک خط راه رفتن وجا پای دیگران گذاشتن که نبوغ لازم نداره

    • بدون نام

      خبلی خوب بود انتقادتون وارد نیست

    • فریده علی نیا

      کار رامبد بسیار عالی و با ارزشهای ما عادت کردیم از ادمای موفق انتقادکنیم سنگ ها همیشه بطرف قطار در حال حرکت پرتاب میشه نه قطار بیحرکت برنامه خندوانه باعث شادی خیلی ها شد و جاش تو برنامه ها خالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج