۵۸۰۷۹۶
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

قدرت تصمیم‌گیری برتر زنان در شرایط بحرانی

یک جامعه شناس گفت: بحث حضور زنان در کابینه و دولت جدید از این زاویه که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند لازم و ضروری است. هرچند ناگفته نماند که زنان امروزی دارای پتانسیل ویژه‌ای هستند که علاوه بر دارا بودن تحصیلات و آگاهی‌های اجتماعی، درعرصه‌های سیاسی نیز همگام با مردان در تلاش و فعالیت هستند.

خبرگزاری ایسنا: یک جامعه شناس گفت: بحث حضور زنان در کابینه و دولت جدید از این زاویه که زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند لازم و ضروری است. هرچند ناگفته نماند که زنان امروزی دارای پتانسیل ویژه‌ای هستند که علاوه بر دارا بودن تحصیلات و آگاهی‌های اجتماعی، درعرصه‌های سیاسی نیز همگام با مردان در تلاش و فعالیت هستند.

زهرا ممتاز در ادامه بیان کرد: در حال حاضر که دولت شعار حمایت از زنان را مطرح کرده، امیدواریم حضور زنان موفق را در صحنه های دولتی شاهد باشیم و گمان بر این است که این مطالبه برحق مردم و بخصوص زنان جامعه ایرانی است.

ممتاز افزود: همواره زنان از قدرت تصمیم گیری برتری در شرایط بخصوص بحرانی برخوردار هستند و مسئولیت پذیری را یکی از ویژگی های شاخص زنان می توان برشمرد که در سطوح مختلف مدیریتی وجه تمایز مهمی برای آنان است که این خود دلیلی برسالم بودن و عاری بودن فضای مدیریتی زنان از اکثر تنش ها و سوء استفاده‌های مالی و غیره است.

این جامعه شناس با اشاره به اهمیت شناسایی و معرفی زنان موفق در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های اقتصادی و کارآفرینی تأکید کرد: برای بهره‌گیری از پتانسیل زنان در حوزه های مختلف و شناسایی آنان قرار است دانشنامه اقتصادی زنان ایران گردآوری و تدوین شود. در این طرح تمام بانوانی که درعرصه های مختلف ملی، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و... مشغول به فعالیت هستند نامشان ثبت خواهد شد تا هم نامشان ماندگار شود و هم آیندگان بدانند که زنان چه نقش آفرینی در راه اعتلای اقتصاد ایران اسلامی داشته‌اند.

شایان ذکر است در راستای بسترسازی برای نقش آفرینی بیشتر بانوان در رشد و پیشرفت اقتصادی کشور و همچنین معرفی بانوان فعال و موفق درعرصه‌های علم و عمل اقتصادی و کارآفرینی، اولین دانشنامه اقتصادی زنان ایران به انضمام بانک اطلاعاتی معرفی زنان فعال و موفق کشور در حوزه های اقتصادی و کارآفرینی گردآوری و منتشر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیلی

      یه جامعه شناس گفته یا درباره اش تحقیق شده ؟برای بیان مقصدتون به هر حرفی نباید متوسل شد .

    • بدون نام

      لطفا صحبت های هر کسی را نشر ندهید .... کدوم جامعه شناس .... چه دلیل و منطقی؟ .... با هوچی کری نمیشه یک مطلب را جا انداخت ..... واقعیت و حقیقت چیز دیگری است

    • بدون نام

      علم روانشناسی ثابت کرده است مردان در شرایط بحرانی از قدرت بالای تصمیم گیری برخوردارند و زنان به علت احساساتی بودنشان تصمیمات احساساتی و زود گذر می گیرند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج