۵۸۰۸۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پایانی برای بولت

سریع‌ترین مرد جهان بامداد فردا (یکشنبه) از رقابت‌های دوومیدانی خداحافظی می‌کند.

ایسنا: امشب (شنبه) همه نگاه ها به جام جهانی دوومیدانی ۲۰۱۷ لندن است چون سریعترین مرد جهان برای آخرین بار در این بازی ها رقابت خواهد کرد. یوسین بولت که نتوانست یکشنبه هفته گذشته مدال طلا ۱۰۰ متر را پس از چند سال حکمرانی در این رشته به دست آورد امشب فرصت دارد با یک مدال زرین از دنیای دو خداحافظی کند. دونده جامائیکایی به همراه سه هموطنش در دو ۴ در ۱۰۰ متر رقابت خواهد کرد. دونده ۳۰ ساله دوران درخشانی داشته است که در ادامه به آن اشاره می شود.

جام جهانی ۲۰۰۵ هلسینکی

پایانی برای بولت

رقابت‌های المپیک آتن ۲۰۰۴ بود نخستین تجربه بزرگ برای بولت محسوب می شد اما آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه پا مانع از صعودش به مراحل بعد شد و دونده جامائیکایی در دور نخست دو ۲۰۰ متر از مسابقات کنار رفت. این رقابت‌ها یک امتحان برای بولت بود تا مصدومیت ها را از پیش رو بردارد و دوران باشکوهی را برای خود رقم بزند. او در مسابقات جهانی هلسینکی به فینال ۲۰۰ متر صعود کرد اما آسیب‌دیدگی‌ باعث شد نتواند در فینال رقابت کند.

جایزه بزرگ لوزان سوئیس در سال ۲۰۰۶

پایانی برای بولت

دونده جامائیکایی در این رقابت‌ها توانست رکورد شخصی خود را با زمان ۱۹.۸۸ ثانیه به ثبت برساند و پس از تایسون گای و خاویر کارتر مدال برنز مسابقات دو ۱۰۰ متر را به دست بیاورد.

جام جهانی ۲۰۰۷ اوزاکا

پایانی برای بولت

این رقابت‌ها آخرین ناکامی بولت برای کسب مدال طلا بود. او در جام جهانی ژاپن نتوانست تایسون گای را از پیش رو بردارد و با ثبت زمان ۱۹.۷۶ ثانیه به مدال نقره ۲۰۰ متر دست یافت.


پایانی برای بولت
المپیک ۲۰۰۸ پکن

پایانی برای بولت

دوران طلایی بولت با این رقابت‌ها شروع شد. او پس از کسب سه مدال طلا تنها با ۲۲ سال سن برجسته‌ترین ورزشکار المپیک پکن شد. او توانست در دو رشته دو ۱۰۰ و ۲۰۰ متر رکورد جهان را بشکند.


پایانی برای بولت

دونده جاماییکایی در رقابت‌های چهار در ۱۰۰ متر نیز در کنار کارتر، آسافا پاول و مایکل فراتر مدال طلا را بر گردن آویخت.


پایانی برای بولت
جام جهانی ۲۰۰۹ برلین

پایانی برای بولت

بولت در این بازی ها ۱۰۰ متر را در ۹.۵۸ ثانیه دوید و رکورد تاریخی را به ثبت رساند. بولت توانست پس از درخشش در پکن بهترین رکورد شخصی‌اش را به ثبت برساند و نخستین ورزشکاری باشد که ۱۰۰ متر را در این زمان دویده است.


پایانی برای بولت

او در رقابت‌های جهانی برلین توانست دوباره سه مدال طلا بر گردن آویزد و رکورد جهان را در دو ۲۰۰ متر بشکند. بولت ۲۰۰ متر را در ۱۹.۱۹ ثانیه دوید.


پایانی برای بولت
جام جهانی ۲۰۱۱ دائگو

پایانی برای بولت

سریع‌ترین مرد جهان در این بازی‌ها با یک بدشانسی روبرو شد و به خاطر یک خطا از رسیدن به فینال ۱۰۰ متر باز ماند اما توانست مدال طلای ۲۰۰ متر و دو ۴ در ۱۰۰ متر را به دست بیاورد.


پایانی برای بولت
المپیک ۲۰۱۲ لندن

پایانی برای بولت

بولت باز هم سه مدال زرین را بر گردن آویخت. او توانست بهترین رکورد گروهی را به ثبت برساند. چهار دونده جامائیکایی زمان ۳۶.۸۴ ثانیه را به ثبت رساندند و رکورد جهان و المپیک را شکستند.


پایانی برای بولت
رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ مسکو

پایانی برای بولت

ورزشکاران آمریکایی سعی کردند در کسب مدال از دوندگان جامائیکایی پیشی بگیرند اما با درخشش بولت این اتفاق نیفتاد. سریع‌ترین مرد جهان دوباره سه مدال طلا گرفت و تعداد مدالهایش را به ۱۳ رساند.


پایانی برای بولت
رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ پکن

پایانی برای بولت

دونده جامائیکایی دوباره به پکن باز گشت، جایی که چند سال پیش در آن قدرت خود را نشان داده بود. او هواداران را ناامید نکرد و دوباره توانست سه مدال طلا به دست بیاورد.

پایانی برای بولت

المپیک 2016 ریو


پایانی برای بولت

بولت قهرمانی‌هایش را در بازی‌های المپیک دوباره تکرار کرد و توانست در دو ۱۰۰ و ۲۰۰ متر و دو ۴ در ۱۰۰ متر مدال طلا کسب کند.

جام جهانی ۲۰۱۷ لندن

پایانی برای بولت
پایان بولت در سال ۲۰۱۷ فرا رسید. او پیش از این اعلام کرده بود رقابت‌های جهانی لندن آخرین حضورش در میادین خواهد بود. بولت به فینال دو ۱۰۰ متر رسید اما بامداد یکشنبه در نهایت شگفتی از کسب مدال طلا باز ماند. در حالی که هزاران تماشاگر منتظر قهرمانی دوباره سریع ترین مرد جهان بودند، بولت پس از جاستین گاتلین و کریستین کولمن به مدال برنز دست یافت. امشب (شنبه) بولت آخرین رقابت خود را در دوومیدانی تجربه خواهد کرد. او به همراه سه هم تیمی‌اش در نیمه نهایی دو ۴ در ۱۰۰ متر رقابت خواهد کرد. او در صورت صعود بامداد یکشنبه در فینال به میدان می‌رود. اگر بولت بتواند به عنوان نفر نخست از خط پایان عبور کند، دوران درخشانش را با مدال طلا به پایان خواهد رساند.
پایانی برای بولت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج