جاباما
۵۸۰۹۱۲
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

قدرت خرید مردم از ۱۰ سال گذشته هم کمتر شد

رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات تقاضا برای تولیدات داخلی در بازار گفت: کارشناسان میزان تقاضا و قدرت خرید مردم را حتی از ۱۰ سال گذشته نیز کمتر می‌دانند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات تقاضا برای تولیدات داخلی در بازار گفت: کارشناسان میزان تقاضا و قدرت خرید مردم را حتی از ۱۰ سال گذشته نیز کمتر می‌دانند.

غلامحسین شافعی در دیدار با شریعتمداری وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم در محل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه سوابق وی مناسب بوده است اظهار کرد: در کشور ما یکی از معضلات بخش تولید کاهش تقاضای داخلی و نبود قدرت خرید مردم است که کارشناسان این میزان تقاضا را حتی از 10 سال گذشته نیز کمتر می‌دانند.

وی افزود: با حرکت‌های جدیدی که در تعامل با اقتصاد جهانی مطرح است باید در کنار دفاع از افزایش داخلی صادرات را رونق دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد که وضع مناسبی از لحاظ تجارت فرامرزی نداریم و برآورد شده است که تنها ۲۴ صدم درصد از تجارت جهانی را در اختیار داریم این در حالی است که قابلیت‌های ما بسیار بیشتر است.

شافعی با بیان اینکه تولید ما وضعیت خوبی ندارد خطاب به وزیر پیشنهادی صمت دولت دوازدهم (شریعتمداری) اظهار کرد: همانطور که خودتان نیز می‌دانید حال و روز تولید کشور مناسب نیست. رهبر معظم انقلاب بر بخش تولید تاکید دارند و در برنامه ششم توسعه نیز بالاترین سهم اشتغال در موضوع تولید دیده شده است.

وی گفت: امیدواریم با توجه به برنامه‌هایی که شما اعلام کردید و تغییر رویه‌ای که ایجاد می‌کنید مشکل تولید و صنعت را به طور ریشه‌ای مورد توجه قرار دهید.

*اولویت‌های صنعتی مشکلات اساسی دارند

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در تعیین اولویت‌های صنعتی مشکلات اساسی وجود دارد. در مکان‌یابی برای توسعه صنعتی مشکلات جدی وجود دارد که امیدواریم در دوره جدید به آنها توجه شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای خصوصی‌سازی در دولت دوازدهم گفت: شما به خصوصی‌سازی معتقد هستید و سوابقتان این امر را نشان می‌دهد، مسئله فساد نیز از اولویت‌هایی است که باید در دولت بعدی مورد توجه قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی نرخ دلار بالاست،و جوانان زیادی در خانواده ها بیکار باشند،قدرت خرید مردم پایین می اید.

    • بدون نام

      باید تاسف خورد کشوری با این همه منابع گازی ونفتی روز به روز سفره اکثر مردم کوچیکتر میشد واقازاده ها ومسولین روز به روز سفرشون بزرگتر میشد افسوس!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جزء ۱۰ کشور ثروتمند دنیااز نظر منابع و معادن هستیم کجا میره ثروت مملکت که مردم فقیرن از نظر مالی

    • بدون نام

      پس طبیب تورم کجارفت؟

    • بدون نام

      ازبس دارن اختلاس ودزدی میکنن

    • بدون نام

      تومملکت ما تادلت بخواد خبرهای ناامید کننده هست شماهم که بااین مطالبتون مردم رو اززندگی مایوس میکنید یه مقدارموضوعات مجلتون رو تنوع بدین

    • حسین

      مگر قرار بود قدرت خرید مردم بهتر شود ؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اززندگانیم گله داردجوانیم،افسوس که در کشوری ثروتمندفقیرانه زندگی میکنیم خدابه دادمان برسد



      افسوس

    • بدون نام

      مملکت با این همه ثروت ابن همه فقیر

    • بدون نام

      از برکات آفتاب تابان برجامه!؟؟

    • بدون نام

      گرانی گرانی گرانی..

    • عزب به

      با سلام به همگی باید عرض کنم بنده از سال نودوسه تا کنون در خصوص توان خرید و هزینه زندگی، بقول قشر محترم پزشک.، بالینی با توجه به بیکاری و سرگرم کردن خود از چهار گوشه شهر و حتی اطراف و اکناف مطالعه نموده که توان خرید نسبت به ده سال پیش دبطور تقریبی برخی کالاها چهارده برابر و قسمتی دیگر سیزده تا دوازده و نیم برابر بطور مثال خورو ملی که قابل مصرف صددرصدی نیست و از هشتاد و دو میلیون فقط بین بیست تا بیست و پنج میلیون استفاده میکنند قیمت آن نزدیک به شش برابر و با تناسب کل جمعیت رشدی بالغ بر بیست برابر داشته است، نان که قوت غالب است در بعضی شهرها بیست و در برخی بیست و پنج برابر رشد داشته است اختلاس و دزدی تقریباً سی برابر اما دزدی های درون شهری که قابل گفتن نیست ولی میشود گفت تقریبا صددرصدی رشد داشته است خط فقر نیز مثال تورم اما جهت معکوس و نزولی را طی کرده است حال اگر صحبت های سردار قالیباف را درنظر داشته باشند رشد اقتصادی فقط مختص چهاردرصد سکان دار بوده اند و هست بقیه همان آب باریکه است و بس،

    • بدون نام

      سال به سال دریغ از پارسال.

    • بدون نام

      ربطی به برجام نداره برجام بهانه ایه واسه چپاول مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج