جاباما
۵۸۰۹۵۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لشکر توپچی ها و آخرین تیر در ترکش ونگر؛

دیباچه ای بر فصل ۱۸ - ۲۰۱۷ لیگ جزیره (۳)

در آستانه آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان قرار داریم. وبسایت guardian هر یک از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را پیش بینی کرده است.

وبسایت نود: در آستانه آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان قرار داریم. وبسایت guardian هر یک از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را پیش بینی کرده است. در هر بخش، چهار تیم لیگ برتر را بررسی کرده و خلاصه ای از نکات کارشناس های تحریریه guardian را تقدیم حضورتان می کنیم. در این بخش، تیم های بورنموث، برایتون، برنلی و آرسنال را مورد بررسی قرار می دهیم.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)

بورنموث

گیلاس ها در فصل گذشته به رتبه نهم دست یافته اما کارشناس های guardian، رتبه یازدهم را برای شاگردهای ادی هاو ۳۹ ساله در فصل جدید لیگ برتر پیش بینی می کنند. همچنین شانس قهرمانی این تیم نیز ۷۵۰ به ۱ در نظر گرفته شده است. همان طور که می دانید، هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر با یک سرمربی انگلیسی به قهرمانی نرسیده ولی از نظر کارشناس ها، طی دو سال اخیر هیچ مربی انگلیسی به اندازه ادی هاو مورد توجه قرار نگرفته و آینده درخشانی برای او پیش بینی می شود. بورنموث در مقاطعی از فصل گذشته دچار افت شد و حتی ۹ بازی پیاپی بدون برد را پشت سر گذاشت اما در اواخر فصل دوباره اوج گرفت و طی ۱۲ بازی انتهایی، فقط ۲ بار شکست خورد. وقتی بورنموث با مربی جوان خود در سال ۲۰۱۵ به لیگ برتر صعود کرد، بسیاری از کارشناس ها هیچ شانسی برای بقای این تیم قائل نبودند اما ادی هاو کلیه این پیش بینی ها را باطل نمود. او یک مربی با اندیشه های مدرن است که چند ایده نوآورانه را در اردوی تیمش بر پا کرد از جمله اجبار به استفاده از عینک های نارنجی توسط بازیکن ها دو ساعت پیش از خواب به منظور مقابله با امواج و تشعشعات حاصل از گوشی های تلفن همراه و تبلت. در اردوی پیش فصل بورنموث در ماربیا اسپانیا، به دستور ادی هاو یک متخصص نگهداری از زمین و چمن نیز به طور دائم برای بررسی کیفیت زمین تمرین حضور داشت.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)

باشگاه بورنموث در خارج از زمین فوتبال نیز به سوی پیشرفت قدم برداشته و محل مورد نظر برای احداث یک ورزشگاه اختصاصی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ را تعیین کرده است. ادی هاو در تابستان جاری ۴ بازیکن از جمله آسمیر بگوویچ دروازه بان بوسنیایی را به خدمت گرفت. نیتان آکه هلندی نیز در ازای ۲۰ میلیون پوند از چلسی به بورنموث ملحق شد تا رکورد نقل و انتقالات تاریخ این باشگاه را بشکند. پُر سر و صدا ترین خرید بورنموث، جرمین دفو مهاجم محبوب انگلیسی است که پس از چند فصل درخشان در ساندرلند و سقوط این تیم به چمپیونشیپ، به جمع گیلاس ها پیوست. اگر چه دفو بازیکن مسنی است اما همچنان یک وزنه سنگین محسوب می شود و حضور او یک اعتبار بزرگ برای باشگاه خواهد بود. جالب این که هر سه خرید فوق الذکر یعنی بگوویچ، دفو و آکه قبلاً نیز برای بورنموث بازی کرده بودند. کانور ماهونی نیز از بلکبرن به بورنموث ملحق شد. ادی هاو تلاش کرده تا بازیکن های کلیدی خود را حفظ نماید و تنها به لوئیز گرَبان و مارک ویلسون اجازه جدایی داده است. خط دفاعی بورنموث پس از بازگشت آکه و با حضور استیو کوک، همچنان نقطه اتکاء گیلاس ها محسوب می شود. باید منتظر رقابت جالبی بین آرتور بوروتس و آسمیر بگوویچ در دروازه بورنموث باشیم. البته بورنموث از خط حمله خوبی برخودار بوده و هفتمین خط حمله برتر در فصل گذشته لیگ را در اختیار داشت. جاشوا کینگ مهاجم اسبق منچستر یونایتد توانست ۱۶ گل را در فصل گذشته لیگ برتر برای بورنموث به ثمر برساند. زوج کینگ و دفو احتمالاً حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. بازگشت جک ویلشر به آرسنال باعث شده تا جای بیشتری برای لوئیز کوک کاپیتان تیم ملی زیر ۲۰ ساله های انگلیس (قهرمان جام جهانی ۲۰۱۷) در خط هافبک باز شود.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)


برایتون و هاو آلبیون

مرغ های دریایی با نایب قهرمانی در فصل گذشته چمپیونشیپ، جواز صعود مستقیم به لیگ برتر را دریافت کردند اما کارشناس های guardian پیش بینی می کنند تیم برایتون در فصل جدید هیچ شانسی در لیگ برتر نداشته و به رتبه ای بهتر از بیستم دست پیدا نخواهد کرد. همچنین شانس قهرمانی برایتون نیز ۱۵۰۰ به ۱ می باشد. هزینه منچستر سیتی بابت خرید دو مدافع کناری از کل هزینه باشگاه برایتون برای ورزشگاه آمکس بیشتر است. برایتون حدود ۲۰ سال در مسابقات مناطق بازی می کرد و در هیچ کدام از چهار دسته از لیگ های انگلستان های حضور نداشت. درایت کریس هیوتن باعث شد تا مرغ های دریایی با اتکاء به فوتبال تهاجمی و کوبنده به لیگ برتر راه یابند اما کار بسیار دشواری را برای بقاء در این مسابقات، پیش روی خود می بینند. برایتون یکی از معدود باشگاه های لیگ برتر است که اصالت خود را حفظ کرده و دنی بلوم مالک و مدیر باشگاه، از ۷ سالگی هوادار برایتون بود. مرغ های دریایی به شدت خواستار خرید رناتو نتو هافبک برزیلی تیم خنت بودند اما مصدومیت زانوی وی باعث شد تا این انتقال رخ نداده و رکورد خرید این باشگاه جا به جا نشود. همچنین برایتون کورس رقابت برای خرید تامی آبراهام از چلسی را واگذار کرده و این پدیده جوان به تیم سوانسی سیتی پیوست.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)

متیو رایان دروازه بان تیم ملی استرالیا را باید مهم ترین خرید تابستانی برایتون دانست که از والنسیا به جمع یاران هیوتن اضافه شد. همچنین پاسکال گروس دفاع چپ و مارکوس سوتنر بازیساز (یار شماره ۱۰) نیز از اینگولشتات به برایتون پیوستند. دو استعداد جوان دیگر یعنی ماتیاس نورمن نروژی و استیون آلزیت نیز پیراهن آبی و سفید برایتون را بر تن کردند. رایان استرالیایی با ارزش ۵،۲ میلیون پوند، جانشین دیوید استاک دیل در دروازه برایتون خواهد شد. برایتون طی ۴۶ بازی در فصل گذشته چمپیونشیپ، ۴۰ گل را دریافت کرد ولی ۲۰ کلین شیت به نام استاک دیل ثبت شد. ایزی براون محصول آکادمی چلسی نیز به طور قرضی به برایتون پیوست. جالب این که بین خریدهای جدید این تیم، فقط براون سابقه بازی در لیگ برتر را دارد. گلن ماری، استیو سیدول و لیام روسنیور با تجربه ترین یاران برایتون هستند. نقطه قوت برایتون در بازی های خانگی بوده و هیوتن به دنبال تکرار مسیر شون دایچ در برنلی و ادی هاو در بورنموث است. هیوتن قبلاً نیز تیم وولور همپتون را به لیگ برتر رساند اما پس از نتایج ضعیف، بسیار زودتر از حد تصور برکنار شد. اکنون هیوتن و برایتون یک هدف مشترک دارند و آن هدف چیزی نیست جز اثبات شایستگی خود در جمع غول های فوتبال جزیره!

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)


برنلی

شرابی ها در فصل گذشته لیگ برتر به هدف اصلی خود دست یافته و با حضور در رتبه شانزدهم، از فرار به دسته پایین نجات یافتند اما کارشناس های تحریریه guardian پیش بینی کرده اند که برنلی در فصل جدید، در مکان هجدهم جدول قرار گرفته و به چمپیونشیپ سقوط می کند. شانس قهرمانی برنلی، ۱۰۰۰ به ۱ است. شون دایچ سرمربی برنلی، سه سال پیش نیز دقیقاً در چنین وضعیتی قرار داشت و تیمش برای دومین فصل، حضور در لیگ برتر را تجربه می کرد اما برنلی در آن فصل به دسته پایین سقوط کرد. البته باشگاه برنلی با سعه صدر و اعتماد مجدد به دایچ، بلافاصله به لیگ برتر بازگشت و در فصل جدید، برای دومین سال پیاپی در جمع بزرگان فوتبال جزیره به میدان خواهد رفت. حالا دایچ تجارب سه سال پیش را در اختیار داشته و باید از تکرار آن اتفاق تلخ برای شرابی ها (سقوط به دسته پایین) جلوگیری نماید. یکی از رموز موفقیت دایچ در برنلی، ایجاد فضای صمیمانه بین بازیکن ها است. برنلی از آن دسته تیم هایی بوده که گل های زیادی نمی زند اما به راحتی هم تن به شکست نمی دهد به ویژه در بازی های خانگی. برنلی در فصل گذشته لیگ برتر به ۱۰ پیروزی خانگی دست یافت و با کسب ۴۰ امتیاز، از سقوط فرار کرد. برنلی در فصل گذشته فقط به یک پیروزی خارج از خانه دست یافت اما شرابی ها باید از بورنموث الگوبرداری کنند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)

خریدهای تابستانی برنلی حاکی از این واقعیت بوده که شون دایچ به دنبال خرید بازیکن هایی با تجربه بیشتر و نه لزوماً چهره های هیجان انگیز است. به همین دلیل، چهره های با تجربه ای همچون جک کورک و جاناتان والترز به جمع یاران دایچ اضافه شدند. کورک و والترز جمعاً بیش از ۴۰۰ بار در لیگ برتر به میدان رفته و سال ها با پیراهن سوانسی و استوک بازی کردند. فیل بردزلی نیز بیش از این که چهره ای جذاب برای هواداران برنلی باشد، یک خرید برای افزایش بار تجربه در این تیم است. جدایی دو بازیکن کلیدی برنلی طی دو سال گذشته یعنی جورج بوید و جویی بارتون نیز حائز اهمیت است اما مهم ترین فروش تابستانی شرابی ها، مایکل کین مدافع آهنین بوده که در ازای ۲۵ میلیون پوند به اورتون پیوست. جدایی آندره گری مهاجم زهردار برنلی و امضای قرارداد وی با واتفورد، ضربه مهلک دیگری برای این تیم بود. هنوز شون دایچ جانشین های مناسبی را برای کین و گری پیدا نکرده است. شاید سم ووکس و اشلی بارنز نتوانند به اندازه آندره گری در خط حمله برنلی، مؤثر باشند. برنلی از لحاظ امکانات و به ویژه زمین تمرین طی چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده و ترف مور ورزشگاه اختصاصی این تیم، بسیار مخوف و پُر سر و صدا است. آیا برنلی همچون فصل گذشته، قادر به تکرار ۱۰ برد خانگی برای بقاء در لیگ برتر خواهد بود یا دوباره به سندروم سال دوم دچار شده و به چمپیونشیپ باز می گردد؟

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)


آرسنال

توپچی ها در فصل گذشته برای اولین بار در دوران مربیگری آرسن ونگر به رتبه نازل پنجم سقوط کرده و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و جشن روز «سن تاترینگام» را از دست دادند. جالب این که تحریریه guardian رتبه پایین تری را برای آرسنال در فصل جدید لیگ برتر، پیش بینی کرده است. به اعتقاد این نشریه، تیم آرسنال در فصل ۱۸-۲۰۱۷ در مکان ششم قرار گرفته و شانس قهرمانی این تیم نیز ۱۱ به ۱ می باشد. آرسنال برای اردوی پیش فصل به استرالیا و چین سفر و چند بازی تدارکاتی را در گرمای ۴۰ درجه برگزار کرد. ینس لمن دروازه بان اسبق آرسنال نیز پس از چند سال به این برگشته تا در کادر فنی ونگر ایفای نقش کند. آرسنال در فصل گذشته بسیار پُر افت و خیز ظاهر شد و نتایج ضعیف این تیم در میانه های فصل یک ضربه بزرگ را به پیکره یاران ونگر وارد آورد. البته تغییر تاکتیک ونگر در اواخر فصل منجر به اوج گیری توپچی ها شد ولی در نهایت، آرسنال با یک امتیاز کمتر نسبت به لیورپول، در مکان پنجم جدول ایستاد. اگر چه آرسنال فصل گذشته را با قهرمانی در جام حذفی به پایان رساند اما هواداران باشگاه به چیزی جز بازگشت به لیگ قهرمانان و کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر نمی اندیشند. حال این پرسش مطرح است که آیا شاگردهای آرسن ونگر با پتانسیل کنونی، قادر به تکرار روزهای اوج آرسنال هستند یا خیر؟ خریدهای تابستانی آرسنال چندان کافی و وافی به نظر نمی رسند. گر چه مسوت اوزیل در ورزشگاه امارات باقی خواهد ماند اما هنوز تکلیف الکسیس سانچز و حتی الکس آکسلید چمبرلین دو هافبک کلیدی توپچی ها مشخص نیست. الکسیس ساز جدایی را کوک کرده و به بهانه مصدومیت (احتمالاً ساختگی)، در بازی نخست فصل جدید به میدان نرفت.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)

الکساندر لاکازت مهم ترین خرید تابستانی آرسنال است که پس از چند سال درخشان در لیون، به جمع توپچی ها ملحق شد. لاکازت در بازی های پیش فصل عملکرد خوبی داشته و حتی گل افتتاحیه لیگ برتر ۱۸-۲۰۱۷ را نیز به نام خویش ثبت کرد. با حضور الکساندر لاکازت، اولیویه ژیرو، دنی ولبک، الکس ایووبی و تئوو وولکات، خط حمله آرسنال مشکل چندانی ندارد. نقطه ضعف اساسی آرسنال در خط هافبک بوده که در صورت جدایی الکسیس سانچز، مشکلات دو چندان خواهد شد. گرانیت ژاکا و آرون رمزی در بازی های پیش فصل، به هماهنگی خوبی رسیده اند اما غیبت طولانی سانتی کازورلا، ضربه بزرگی را به شاکله خط هافبک توپچی ها وارد کرده است. دلیل پافشاری ونگر برای خرید توماس لمار ستاره موناکو نیز همین مشکلات خط هافبک آرسنال می باشد. آرسنال در اواخر فصل گذشته به خط دفاعی سه نفره روی آورد و نتایج این تیم متحول شد. ونگر در فصل جدید نیز با خط دفاعی سه نفره به میدان رفته زیرا تیمش با این ساختار از ریتم هارمونیک تری برخوردار است. سئاد کولاشیناچ یکی دیگر از خریدهای جدید آرسنال، یک بازیکن قدرتی و نفوذی در کناره های زمین بوده که می تواند به هکتور بیرین یا الکس چمبرلین ملحق شود. ینس لمن در اردوی پیش فصل آرسنال، اختیارات زیادی از ونگر گرفته بود و در بسیاری از مواقع، صدای او در رختکن بلندتر از سایر مربیان به گوش می رسید. حتی استیو بولد دستیار اول ونگر از این وضعیت ناراضی است. آرسنال به علت حضور در لیگ اروپا باید به شرایط بازی در روزهای پنج شنبه و یک شنبه عادت کند. حال باید دید که آیا در فصل جدید نیز هواداران آرسنال همان شعارهای معروف «خروج ونگر» را با بالون به آسمان خواهند فرستاد یا این که ونگر این جو منفی را تغییر می دهد؟ گونرها (لقب هواداران آرسنال) به خوبی می دانند که حداقل برای دو سال دیگر باید با این پیرمرد فرانسوی کنار بیایند. آرسنال در مسابقه افتتاحیه فصل جدید لیگ برتر با حساب ۴-۳ مقابل لستر سیتی به پیروزی رسید.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (3)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج