۵۸۱۱۷۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

طنز؛ وزیر جَوون، موی سیاه واه و واه و واه

یکی از ایراداتی که پرسنل خدوم و زحمتکش دلواپس به فهرست پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم گرفتند، حضور نداشتن بانوان در فهرست وزیران بود، چرا که زن اساساً از دید این بزرگواران جایگاه والایی دارد.

محمدامین فرشادمهر در روزنامه ایران نوشت:

یکی از ایراداتی که پرسنل خدوم و زحمتکش دلواپس به فهرست پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم گرفتند، حضور نداشتن بانوان در فهرست وزیران بود، چرا که زن اساساً از دید این بزرگواران جایگاه والایی دارد. مثلاً معتقدند باید شرایطی فراهم شود که زن‌ها بتوانند براحتی تا پشت در ورزشگاه‌ها بروند. یکی از ایرادات دیگر هم عدم معرفی وزیر علوم بود که خب دکتر روحانی طی یک تماس تلفنی با بنده گفتند «احتمالاً نظر مثبتی نسبت به هیچ یک از ایشان [عین آمار جمعیت ایران غیر از من] وجود ندارد، وسایلت رو جمع کن فرشادمهر!» که البته بنده فعلاً قول مساعد نداده‌ام! اما اشکالی که در اینجا می‌خواهم به وارد بودن آن صحه بگذارم، حضور محمدجواد آذری جهرمی، نخستین دهه شصتی پیشنهادی برای یک وزارتخانه است. به این دلایل:

یک) در برنامه چهارساله‌ای که آذری جهرمی برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس داده، افزایش سرعت اینترنت را وعده داده است. در این باره باید بگویم همان‌طور که می‌دانید اگر الان بخواهیم از کانال تلگرامی «می‌خری یا می‌بری؟» کلیپ سخنرانی دکتر قمشه‌ای با موضوع «شناخت خاستگاه اجتماعی نیلوفر آبی از منظر مرحوم پدر» را دانلود کنیم، باید 24 ساعت دست به آسمان بایستیم تا دانلود شود. حالا اگر این امر در چند دقیقه اتفاق بیفتد جوان 31 ساله بیکار مجبور می‌شود فکر کند. فکر هم که می‌دانید با نیکوتین و قطران بالایی که دارد با فاصله از رقبایش، دشمن اصلی سلامت جامعه است.

دو) چگونه یک دهه شصتی بدون داشتن یک تار سپید مو برای این سمت انتخاب شده؟! یک دهه شصتی قاعدتاً در این سن یا نباید باشد، یا باید بیکار باشد یا اگر بود و بیکار هم نبود برای رسیدن به این جایگاه در کنکور شرکت کند. یعنی شب قبل امتحان با آخرین صحبت‌های دکتر توکلی مبنی بر همراه داشتن یک چیز نرم و سیاه به اسم مداد نصف موهایش سپید شود، بعد از آن هم در آزمون تصدی وزارت ارتباطات با پانصد میلیون داوطلب رقابت کند تا نصف دیگر موهایش هم سفید شود. یعنی ایشان به طور خوشبینانه باید در مرحله تکمیل ظرفیت برای وزارت علمی-کاربردی یا غیرانتفاعی انتخاب می‌شد نه وزارت ارتباطات!

سه) دلیل و پرسش منطقی دیگر این است که چرا علی دایی اهل «دا» نیست، یا استاد اسدی اهل «استاد اسد» نیست یا حتی نازی‌ها اصلاً اهل «ناز» نبودند، اما آذری جهرمی واقعاً اهل جهرم است؟

چهار) دلیل آخر بنده حمایت یکی از چهره‌های افشاگر املاک نجومی از انتخاب آذری جهرمی است. به هرحال همان‌طور که مستحضر هستید افشاگری چیز خوبی نیست. اصلاً ما در اشعار کهنمان هم داشتیم که «هرکی به گل دست بزنه (یا افشاگری کنه)، شاپره نیشش می‌زنه». در باب اینکه شاپره نیشش کجا بود که بخواهد بزند هم باید بگویم ما دهه شصتی‌ها خیلی عجیب‌تر از این‌ها را هم شنیده‌ایم، اینکه چیزی نیست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج