۵۸۱۲۹۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تعیین اشخاص آمریکایی مشمول مجازات ایران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای برخورد با اقدامات تروریستی آمریکا در منطقه، اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی مشمول اعمال مجازات و اقدام متقابل را تعیین کردند.

خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی جزئیات طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه»، با تصویب ماده ۴ این طرح، اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی را که بر اساس فصل ششم همین طرح مشمول اعمال مجازات و اقدام متقابل خواهند بود، تعیین و احصاء کردند.

متن کامل این ماده به شرح زیر است؛

«نظر به حمایت پنهان و آشکار دولت آمریکا و نیروهای نظامی و اطلاعاتی آن کشور از گروه های تروریستی و اعتراف مکرر برخی از مقامات آمریکایی (از جمله وزیر امور خارجه وقت آمریکا) به ایجاد گروه های تروریستی و حمایت همه جانبه از آنها از جمله ایجاد گروه تروریستی داعش، از نظر جمهوری اسلامی ایران مجموعه نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا حامیان گروه های تروریستی در منطقه شناخته می شوند و لذا اشخاص ذیل مشمول مجازات های مندرج در بخش ششم این قانون قرار می‌گیرند:

۱-سازمان های نظامی و اطلاعاتی آمریکا و فرماندهان و مقامات ارشد که در تامین مالی، اطلاعاتی، نظامی، تسلیحاتی، پشتیبانی و آموزشی از گروه های تروریستی و افراطی در منطقه از قبیل داعش و جبهه النصره نقش موثر داشته اند.

۲-اشخاص آمریکایی که در فعالیت های نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا مذکور در بند ۱ این ماده مشارکت موثر دارند.

۳-اشخاص آمریکایی که در سازماندهی تامین مالی، راهبری یا ارتکاب اقدامات تروریستی علیه منافع دولت یا اتباع و شهروندان جمهوری اسلامی ایران مشارکت موثر دارند.

۴-اشخاص آمریکایی که از گروهک تروریستی منافقین یا سایر گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از جمله از طریق ارائه کمک های مالی، سیاسی، تبلیغاتی، فرهنگی، تسلیحاتی و اطلاعاتی حمایت می کنند.

۵-اشخاص آمریکایی که از تروریسم دولتی از قبیل آنچه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه به خصوص فلسطین و لبنان انجام می شود، حمایت کرده و نقشی موثر در آن داشته اند.

تبصره ۱:وزارت امور خارجه مکلف است ظرف مدت سه ماه با همکاری نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با رعایت سلسله مراتب، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و بانک مرکزی نسبت به شناسایی اشخاص موضوع این ماده اقدام و با هماهنگی شورای عالی امنیت ملی نام آنها را در فهرست تحریم ثبت و منتشر نماید. این فهرست هر شش ماه یک بار و در صورت لزوم به صورت موردی به روز می شود.

تبصره ۲: به منظور مبارزه با تروریسم و در راستای اجرای حکم مقرر در مواد ۸ و ۹ قانون مجازات اسلامی قوه قضاییه موظف است شعبه یا شعبی از دادسراها و دادگاه های کیفری صالح را برای رسیدگی به جرایم تروریستی، موضوع بندهای ماده ۱ قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم که توسط افراد و سازمان های تروریستی مورد حمایت آشکار و پنهان آمریکا یا دیگر کشورهای متخاصم علیه ایران مرتکب می شوند، اختصاص دهد. هر گونه همکاری با دولت و نیروی نظامی و اطلاعاتی آمریکا در جرایم تروریستی، مستوجب محکومیت به مجازات مقرر در ماده (۵۰۸) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات) است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج