جاباما
۵۸۱۳۷۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز؛ تخلف رانندگی به خاطر خود پلیس است

امروز متاسفانه شاهد این هستیم که پلیس راهنمایی و رانندگی (که اول باید راهنمایی باشد بعد رانندگی) دست به جریمه و اعمال قانون برخی رانندگان عزیز و زحمتکش می‌زند و از رفتار آن‌ها با عنوان «مخل نظم ترافیکی» و «ایجادکننده ترافیک» یاد می‌کند.

مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

امروز متاسفانه شاهد این هستیم که پلیس راهنمایی و رانندگی (که اول باید راهنمایی باشد بعد رانندگی) دست به جریمه و اعمال قانون برخی رانندگان عزیز و زحمتکش می‌زند و از رفتار آن‌ها با عنوان «مخل نظم ترافیکی» و «ایجادکننده ترافیک» یاد می‌کند. واقعا ترافیک نیاز به ایجاد کردن دارد؟ شما هر ساعتی از شبانه روز از در منزل خارج شوید، ترافیک حضور پرشور دارد و اصلا نیازی نیست کسی بخواهد ایجادش کند. یعنی ترافیک در کنار غذای مسموم، مونوکسیدکربن، آب آشامیدنی آلوده و داروهای تاریخ گذشته، به یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشرِ ساکن تهران تبدیل شده و اگر یک روز شهروندی از خانه خارج شود و ببیند خدای نکرده ترافیک نیست و خیابان‌ها خلوت است، پایش را تا ته روی گاز می‌گذارد و خود را به گاردریل می‌کوبد تا از این حجم غصه و اندوه خلاص شود.

بنابراین حتی اگر قصدمان این باشد که جنس‌مان را جور کنیم هم، تخلف رانندگی باید به عنوان یکی از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی به رسمیت شناخته شود و بگذاریم حداقل در این یک زمینه مردم لذت‌شان را ببرند.

همان‌طور که می‌دانید، امروز شهروندان باید سه شیفت کار کنند تا بتوانند خرج زندگی‌شان را در بیاورند. بنابراین اگر دیدیم کسی پشت فرمان با یک دستش با موبایل صحبت می‌کند و با دست دیگر در حال سیگار کشیدن است و با یک پایش فرمان را گرفته و با پای دیگر همزمان دارد گاز و ترمز و کلاج را فشار می‌دهد، نباید برایش شکلک «ممنوع، ممنوع» در بیاوریم و مردم را از نان خوردن بیندازیم. خوب است یک نفر به خود شما در حالی‌که دارید پشت فرمان، پوست سیب را یک تکه در می‌آورید گیر بدهد یا بگوید چرا دارید موقع رانندگی بافتنی می‌بافید؟ خب این‌ها کار است، کار هم که عار نیست.

یا جدیدا اعتراض شده که چرا برخی خودروها در دوربرگردان اتوبان‌ها توقف می‌کنند. چرا توقف نکنند؟ دوست دارید به جای توقف، دنده عقب بیایند تا به همین توقف راضی شوید؟ شاید راننده‌ای ناگهان هنگام پیچیدن احساس خستگی کرده و بدنش خالی کرده باشد. آیا بهتر نیست به جای رانندگی با حالتی خواب‌آلود، همان‌جا سریع ماشین را کنار بزند تا اگر کسی هم به او زد، از پشت زده و مقصر باشد؟ یا اصلا فرض کنید خوابش هم نمی‌آید و با خانواده برای تفریح رفته. بهتر نیست در همان خروجی اتوبان، اولین جای سبز خالی‌ای را که دید ماشین را پارک کند و حصیر پهن کند تا به جلوگیری از ایجاد همین ترافیکی که می‌گویید کمک کرده باشد؟

از این مثال‌ها زیاد داریم و چیزهایی که برای شما تخلف است، برای ما کاملا منطقی و در راستای زودتر رسیدن محسوب می‌شود. اصلا به قول یکی از ورزشکاران عزیز کشور که الگوی مردم هستند «هرگز نرسیدن بهتر از دیر رسیدن است». پس بگذارید مردم رانندگی‌شان را بکنند و الکی به بهانه اینکه «چرا داشتی پشت فرمان ستون طنز می‌نوشتی؟» جریمه‌شان نکنیم تا مطلب هم نصفه نماند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج