۵۸۱۵۴۶
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

طنز؛ حکایت تجاوز و دزدان نابکار

روزی از روزها، چند تن از اُمنا و افراد مورد اطمینان روستا فریاد واخشتکا سر دادند که راهزنان به کاروان های روستای بالا حمله کرده اند و مقداری از اموالشان را به غارت برده اند.

ماهنامه خط خطی - محمدامین فرشادمهر: روزی از روزها، چند تن از اُمنا و افراد مورد اطمینان روستا فریاد واخشتکا سر دادند که راهزنان به کاروان های روستای بالا حمله کرده اند و مقداری از اموالشان را به غارت برده اند. تجار که در عمر خویش چنین اتفاقی را تجربه نکرده بودند، چاره خواستند. امنا ابروهای پیوسته خویش را بالا انداختند و گفتند: «ما حاضریم در ازای پرداخت چند سکه، افرادی را برای محافظت از کاروان شما بگماریم.»

تجار یِس یِس کنان و خوشحال پذیرفتند. فردا روز، دوباره امنا فریاد واخشتکا سر دادند که راهزنان به کاروان روستای بالا حمله کرده اند و مقدار زیادتری از اموالشان را به غارت برده اند. تجار با لب و لوچه ای آویزان گفتند: «چه کنیم؟» امنا گفتند: «سکه های بیشتری بدهید تا مراقبت بیشتری شوید!» تجار پذیرفتند و بشکن زنان راهی جاده شدند. گذشت تا آنجا که تجار برای هر سفر و انجام داد و ستد، نیمی از سکه های عایدی را به امنا می دادند.

خردمند دهکده که این اوضاع را دید، میان تجار رفت و پرسید: «ساده لوحان، کدام دزد؟! شما تاکنون به چشم خود دیده اید؟!» تجار به شک افتادند و شک خویش را پیش امنا بردند. امنا گفتند: «خردمند را بیاورید تا وی را توجیه کنیم و نگرانی از دل شما بزداییم.» فردای آن روز، پس از ملاقات خردمند با امنا، خردمند به میان تجار آمد و گفت: «جماعت! می گویند پیشگیری بهتر از درمان است.
حتما باید کاروانمان را بزنند تا باور کنیم؟! آن هم این راهزنان نابکار و زبردست که مغز از جمجمه تان می ربایند بی آنکه بفهمید، چه رسد به اموالتان!» تجار پرسیدند: «چه کنیم خردمند؟» گفت: «راهزنان وقتی می آیند که مال و سکه داشته باشید. نیک آن است که تمام مال و سکه تان را به امنا دهید تا با خیالی راحت راهی جاده شوید!» تجار پذیرفتند و عمری بدون نگرانی راهی جاده ها شدند...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      عالی بود.بسیار زیبا و سنگین نوشته شده است.از نویسنده متن تشکر می کنم.

    • بدون نام

      عجب حکایت جالبی .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج