۵۸۱۶۷۶
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

مهم ترین حوادث طبیعی کدامند؟

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: مهم ترین حوادث طبیعی، بهمن، فرونشست زمین و زلزله است؛ به خصوص کاهش سفره‌های زیرزمینی و خشکسالی در سال‌های اخیر موجب فرونشست زمین در کشور شده است تا جایی که در حال حاضر میزان فرونشست در تهران روزانه حدود ۱.۴ میلی‌متر و سالیانه ۴۸ سانتی متر است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باوجود برگزاری دوره‌های آموزشی تنها ۱۰درصد آمادگی در کشور در مقابله با بحران‌ها وجود دارد.

اسماعیل نجار در آیین افتتاحیه دوره آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم گفت: به نظر می‌رسد این کارگاه‌های آموزشی مستلزم افکار و ایده‌های نو است چرا که ایران کشوری حادثه خیز است و باید آمادگی لازم متناسب با روش‌های جدید ایجاد شود تا تلفات و خسارات در این حوادث کاهش یابد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: مهم ترین حوادث طبیعی، بهمن، فرونشست زمین و زلزله است؛ به خصوص کاهش سفره‌های زیرزمینی و خشکسالی در سال‌های اخیر موجب فرونشست زمین در کشور شده است تا جایی که در حال حاضر میزان فرونشست در تهران روزانه حدود ۱.۴ میلی‌متر و سالیانه ۴۸ سانتی متر است.

وی با اشاره به برخی از حوادث و بحران ها اظهار داشت: یکی از بحران‌های طبیعی در قم دریاچه نمک و گرد و غبار است که تداوم آن موجب بحران در کشور خواهد شد.

نجار تاكيد کرد: مدیریت بحران می‌تواند مانع از حوادث شود. در حادثه‌ای چون پلاسکو عدم مدیریت، آن را به حادثه‌ای بین‌المللی مبدل کرد. ما در حادثه‌ای مشابه در انگلیس کمترین خسارت را شاهد بودیم.

وی با بيان اين كه سالیانه ۱۶۰ هزار حریق در کشور اتفاق می‌افتد که با آموزش های لازم آمار تلفات جانی این حوادث کاهش پیدا می‌کند، گفت: هم‌گرایی دستگاه‌های اجرایی و ارتقای سطح آمادگی در میان سازمان‌ها در هنگام بحران‌ها و تجهیز امکانات و مشارکت مردمی از بروز تلفات در حوادث پیشگیری می‌کند همان طور که در جهان این گونه بحران‌ها را مدیریت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ۱۴۷ هزار کیلومتر رودخانه‌ دائم در کشور وجود دارد که ۱۲ هزار کیلومتر از این رودخانه‌ها در مسیرهای پرحادثه قرار گرفته‌اند.

نجار بیان کرد: یکی از ضروریات مهم توسعه مراکز لرزه‌نگاری در کشور است که باید هر ۵۰ کیلومتر یک مرکز فعال باشد، اما در حال حاضر در هر ۵۰۰ کیلومتر یک لرزه نگار قرار دارد.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین رویکرد مدیریت بحران، پیشگیری و آموزش است و باید رسانه‌ها در این عرصه تعامل داشته باشند و در فرهنگ‌سازی در جامعه تلاش شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهم ترین علت بروز سیل ها در ایران از بین رفتن شدید و روزافزون پوشش گیاهیه. ما جنگلها رو نابود میکنیم و ازش زمین درمیاریم برای کشاورزی و ویلا سازی و هر روز دامهای بیشتری رو راهی کوه و دشت میکنیم و هرچه بتونیم از کوه ها و جنگل ها میکنیم و میفروشیم و بد وقتی سیل میاد میگیم چرا؟؟؟
      تو این بحران بی آبی جاری شدن سیل فاجعه است یعنی آب کمه و همون اندک آبی رو هم که میاد بجای استفاده به ما ضرر مضاعف میزنه. خب از ماست که بر ماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج